هیچهایک در اندونزی ، رایگان سواری در کشوری آسیایی

به گزارش تور آسیایی ارزان، هیچهایک (Hitchhike) یا (سواری رایگان) در اندونزی معمولا برای خارجی ها بسیار آسان است. این در حالی است که یک سواری رایگان برای هر یک از افراد محلی کاری سخت است به طوری که برای کسب آن باید بر روی محفظه دیواری کامیون ها سوار شوند و همواره نقشه اندونزی را به همراه داشته باشید. اگر نمی توانید با زبان گفتاری در اندونزی ارتباط برقرار کنید ممکن است سخت باشد تا برای چند دفعه سواری مجانی بگیرید و اگر می توانید خیلی ابتدایی به اندونزی صحبت کنید مفهوم واقعی رایگان سواری دراندونزی همواره به خوبی فهمیده نمی گردد. پس با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید برای اطلاعات بیشتر از هیچهایک در اندونزی...

هیچهایک در اندونزی ، رایگان سواری در کشوری آسیایی

هیچهایک در اندونزی

شما با جمله استاندارد: Mau ke mana به معنی (کجا می روید؟) خوش آمد گویی می شوید. البته به عنوان خوش آمد گویی می تواند شما را بسیار گیج کند. این نکته را بدانید که هیچهایک(hitchhike) در تمام جزیره ها می تواند خیلی با راحتی انجام گیرد و اغلب یکی از اولین ماشین ها شما را سوار خواهد نمود. به طور معمول در جزیره جاوا متداول نیست که برای ساعت ها در ترافیک های فشرده بمانید و ماشین ها خیلی زیاد نیستند و ترافیک بسیار کم است. اگر می خواهید به تمام کشور سفر کنید و عکس های زیادی از اندونزی بگیرید نقشه اندونزی را به همراه داشته باشید و راه درستی نیست که یک ویزای محض یک ماهه بگیرید. یک ویزای دو ماهه وجود دارد که می تواند برای خارج از کشور هم به کار برده گردد و قابلیت تمدید برای چهار ماه دیگر را نیز دارد.

انگشت شست در آسیا برای حرکت کردن استفاده نمی گردد و جدا ضروری نیست. به جایش می توانید شستتان را به طرف پایین هر ماشین حرکت دهید تا به آن ها علامت دهید که سرعت خود را کاهش دهند. یکبار که برای ماشینی دست تکان دادید تا بیاستد راننده تعجب می نماید و می خواهد بداند که مشکل از کجاست. هیچهایک (hitchhike) در اندونزی (Menggonceng) و کلمه مجانی مثل زبان لاتین (Gratis) نامیده می گردد. اگر نمی توانید به اندونزی صحبت کنید خیلی مفید است که علائم گفتاری (Nebeng) را بلد باشید. (Nebeng) یک اصطلاع عامیانه جاوایی است که برای درخواست سواری رایگان استفاده می گردد. تعداد زیادی از مردم اهل جزیره جاوا در سراسر اندونزی وجود دارند بنابراین این کلمات اصطلاح رایجی حتی بیرون از جزیره جاوا محسوب می شوند. متناوبا شما می توانید از (Numpang) یا (Tumpang) که معنی مسافر را می دهد بهره ببرید اما مسافری نه لزوما مجانی. ولی همراه داشتن نقشه اندونزی هم ضروری می باشد. یکی دیگر از راه های خوب برای درخواست سواری رایگان جمله Bisa ikut gratis هست که معنی (من/ما می توانیم به صورت رایگان بپیوندیم؟) می دهد.

سفر به اندونزی

موتور های الکتریکی و کامیون ها هم عموما خوب هستند اما نباید فراموش کنید که نقشه اندونزی را حتما به همراه داشته باشید. اگر چه موتور سیکلت ها قابل تحمل هستند اما بیشتر به نظر می رسد که بابت سواری پول می خواهند و رایگان نیستند. اگر ماشینی با پارچه مخمل تزئین شده بود یقینا یک تاکسی است و اگر به شما یک سواری مجانی هم پیشنهاد دادند توجه کنید که هر شخص دیگری که در ماشین باشد باید پول بدهد.

به وسیله پنهان شدن در پشت صندلی کامیون هم تجربه یک کشتی سواری مجانی امکان پذیر است. در حقیقت کامیون ها مجازند که به صورت رایگان 2 یا 3 نفر را در کشتی ها حمل نمایند، بنابراین شاید شما یکی از افرادی باشید که رایگان سواری دراندونزی را تجربه می نمایند و یا مسافر اضافی باشید که در پشت صندلی پنهان شده. به عنوان راه آخری که می توانید هیچهایک (hitchhike) داشته باشید، پنهان شدن در پشت صندلی یک کامیون است، هنگامی که در پشت یک صندلی ریلکس می کنید و هیچ کسی بعدا نمی خواهد که بلیط شما را ببیند.

جزیره جاوا

پر استفاده ترین بندرگاه ها در جزیره جاوا (Jakartas Tanjung Priok) و (Surabajas) هستند (طی 20 ساعت به برنو می رسد). بلیط سفر مسافرتی در آنجا برای بالی- جاوا نصف یک دلار است پس شما ممکن است به خوبی به سواری مجانیتان ادامه دهید. این امکان وجود دارد که سوار کشتی های رایگان شوید و رایگان سواری دراندونزی تجربه کنید که بین بالی (Bali) و لومبوک (Lombok)، لومبوک و سامباوا (Sumbawa)، سامباوا و فلورس (Flores) می رانند و رایگان سواری دراندونزی (hitchhike) کنید با موتور و یا ماشین زمانی که قیمت بلیط ها به تعداد مسافران بستگی دارد. هیچهایک در اندونزی معمول ترین نوع سفر برای جهانگردان است اما مهم ترین ابزار سفر همراه داشتن نقشه اندونزی می باشد.

بعلاوه می توانید سوار قطار های باربری مجانی در مرکز جاوا شوید اگر چه که پلیس از اینکه به تعداد زیادی از گردشگر ها اجازه ورود دهد بیزار است، این بلیط ها عموما برای فقیرترین مسافرین اندونزی رزرو می شوند و آن هم در تعداد کم ممکن است. نگران نباشید به ایستگاه قطار روید و در خصوص krater barang barang (قطار چمدان ها) بپرسید. بخصوص در ایستگاه های کوچک نگهبانان حتی راضی می شوند تا به شما یاری نمایند اگر چه که اطلاعاتشان با هر شخصی که دیدار می کنید در تناقض است اما از هر کسی که می توانید بپرسید. این راه عموما راه خوبی است تا زمان عبور یک قطار از آن جا را بفهمید. به صورت عمومی یک خط قطار اصلی وجود دارد که برای باربری به جاوا می رود و این قطار در هر پایانه تقسیم می گردد (غرب و شرق) اما اگر امید دارید که به سمت غرب روید تنها سوار قطاری شوید که به غرب می رود و برعکس. هیچهایک در اندونزی برترین نوع سفر است تا به تمام زیبایی ها سری بزنید.

منبع: همگردی
انتشار: 16 دی 1401 بروزرسانی: 16 دی 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2209

به "هیچهایک در اندونزی ، رایگان سواری در کشوری آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچهایک در اندونزی ، رایگان سواری در کشوری آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید