تور لحظه آخری تایلند: راهنمای حمل و نقل عمومی در تایلند

به گزارش تور آسیایی ارزان، بسته به این که درباره کدام مقصد گردشگری سوال کنید، پاسخ فرق می نماید. برای سفر به کشور تایلند همان طور که می دانید، دو راه وجود دارد. یک راه همان راه عادی و معمولی است که خودتان برای سفر به این کشور سفر برنامه ریزی کنید و دوم انتخاب تور تایلند است.

تور لحظه آخری تایلند: راهنمای حمل و نقل عمومی در تایلند

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

مزیت تور در چنین سفری این است که سفری برنامه ریزی شده است و شما قطعا نگرانی کمتری نسبت به گزینه اول خواهید داشت. تور تایلند با مهیا کردن بلیط و ویزا و هتل و محل اقامت و هدایت شما برای دیدن و گشت وگذار هرچه بهتر در این کشور و شهرهای شلوغ و بزرگ و هیجان انگیزش، برای کسانی که می خواهند در آرامش خاطر و دردسر کمتر به گردش و سرگرمی بپردازند، انتخاب بهتری است. اما اگر در کل عادت ندارید کسی برایتان برنامه ریزی کند و روح بلندپروازتان زیر هیچ قید و بندی نمی رود، خب، عیبی ندارد، تور تایلند را بی خیال شوید، بلیط خریداری کنید، ویزا بگیرید، نقشه را بردارید و یاعلی، راه بیفتید.

می خواهیم در این متن در کنار معرفی کلی کشور تایلند نکاتی را در اختیارتان بگذاریم که حین گشت وگذار با تور تایلند حتما به دردتان خواهد خورد. اگر تور تایلند گزینه شما نیست و خودتان برنامه ریز سفرتان هستید، مهم نیست، با ما همراه باشید تا باهم ببینیم تایلند چطور جایی است.

نکات گفته شده در این مقاله دید خوبی به شما در انتخاب تور تایلند و شهرهای آن مانند تور پوکت خواهد داد.

بد نیست درباره تایلند بدانید

تایلند کشوری است با شصت وچهار و نیم میلیون نفر جمعیت که ده میلیون آن در بانکوک زندگی می نمایند. زبان رسمی این کشور زبانِ تایی است. مذهب رسمی مردم تایلند بودایی است که درصد عظیمی از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. از نظر موقعیت جغرافیایی، تایلند در غرب و شمال با میانمار، در شمال و شمال شرق با لائوس و در جنوب با مالزی همسایه است. شمال کشور تایلند منطقه ای کوهستانی است و هرچه به منطقه ها میانی آن برویم، با دشت ها و شالیزارهای برنج روبرو خواهیم شد و بعلاوه باغ های میوه ای که از حاصلخیزترین منطقه ها رشد میوه در دنیا است. درنهایت، منطقه ها جنوبی تایلند دارای منطقه ها ساحلی زیبا و منحصربه فردی هستند که همه ساله گردشگران زیادی ازجمله مسافران تور تایلند را به خود جذب می نمایند. سفر به همه این منطقه ها برای مسافران تور تایلند با وقت محدود و معمولا برنامه ریزی شده ای که دارند، ممکن نیست؛ اما خوب است با به دست آوردن اطلاعات طبیعی و بعلاوه زیبایی های شهرها و مکان های دیدنی مشهور، برنامه ای هرچند کلی در خصوص سفر خود در فکر داشته باشید تا بتوانید از بین گزینه های مختلف تور تایلند مساعد، توری را انتخاب کنید که بیشتر با برنامه دلخواه شما هماهنگ باشد و بعلاوه در برترین زمان ممکن به آن سفر کنید. تور تایلند در بسیاری موارد به طور ترکیبی برگزار می گردد، مثلا تور تایلند شامل بانکوک+پوکت و… . در تور تایلند آب تنی و آفتاب سواحل این کشور را از دست ندهید. آن قدر شفافیت آب و زیبایی ساحل چشم تان را می گیرد که تور تایلند به یکی از ماندگارترین خاطرات سفرهایتان تبدیل می گردد. پیشنهاد ما این است که تور تایلند را ترکیبی بگیرید، دو سه روزی در بانکوک بچرخید و خرید کنید، بعد راهی سواحل جنوب شوید؛ یک تیر و دو نشان..

تور تایلند و حمل ونقل بین شهری

یکی از ملزومات مهم در تور تایلند، مسأله حمل ونقل است؛ حمل ونقل درون شهری و حمل ونقل بین شهرهای مختلف این کشور. تایلند که اقتصادش وابسته به گردشگری است، دارای ناوگان حمل ونقل مجهزی است و بعلاوه قیمت پروازهای داخلی تایلند از بانکوک به شهرهای دیگر نسبت به سایر کشورها مقرون به صرفه است. برای مثال قیمت بلیط هواپیما به پوکت تنها دوبرابر قیمت بلیط اتوبوس همان جهت است. اگر تور تایلند را به صورت ترکیبی بگیرید، بعد از بانکوک از این پروازها استفاده خواهید کرد. بعد از هواپیما، از راه آهن بانکوک یاد می کنیم که برای مسافران تور تایلند که قصد جابه جایی در شهرهای این کشور را دارند و در کنارش دل شان دیدنی چشم انداز های جورواجور هم می خواهد، انتخاب مناسبی است. راه آهن بانکوک به شرق، غرب، شمال و جنوب این کشور (که برای رفتن به مالزی هم می توانید از آن بهره ببرید)، سیستم حمل ونقل این کشور را ارتقا بخشیده است.

حمل ونقل در بانکوک

معمولا مقصد اصلی تور تایلند، شهر بانکوک یا تور بانکوک است. اول از همه، تاکسی ها. در طول بیست وچهار ساعت شبانه روز در تور تایلند صدهاهزار دستگاه تاکسی را خواهید دید که در شهر بانکوک مشغول جابه جایی مسافران هستند. ماشین هایی که در شهر بانکوک به عنوان تاکسی از آن ها استفاده می گردد، معمولا تویوتا و خودروهای نو هستند که با گلگیر سبز سیر و بدنه زردرنگ از ماشین های عادی متمایز می شوند. تاکسی ها در بانکوک از تاکسی متر استفاده می نمایند و در ساعات پررفت وآمد شبانه روز استفاده از آن ها به صرفه نیست، زیرا قیمت معطلی پشت ترافیک را هم از شما می گیرند.

اتوبوس ها هم انتخاب خوبی برای جابه جایی در تور تایلند خواهند بود. تور تایلند را یا می توانید خیلی رسمی و منظم و به دور از هیجان برگزار کنید، یا این که در آن چند روز اقامت مثل یک تایلندی زندگی نموده و طعم و مزه دیگری به سفرتان ببخشید. پیشنهاد ما این است که حالا اگر هم نه همه مدت تور، بلکه چندبار هم که شده ضمن مراقبت از وسایل شخصی تان، اتوبوس را بر تاکسی ترجیح بدهید و چند نکته را به یاد داشته باشید: اول این که هنگام پیاده شدن و سوار شدن حسابی سریع عمل کنید چون اتوبوس ها مثل ایران نمی ایستند و خیلی زود حرکت می نمایند. دوم این که هنگام پیاده شدن زنگ بزنید! سوم هم این که برای استفاده از اتوبوس باید اول سوار شوید، بعد به شاگرد اتوبوس که یونیفورم آبی به تن دارد، پول پرداخت کنید و بلیط بگیرید و سپس تا انتهای جهت در حفظ و نگهداری بلیط تان کوشا باشید، چون اگر کوشا نباشید و آن را گم کنید، باید چندین برابر قیمت بلیط آن جهت جریمه بدهید.

نوبت می رسد به قطارهای هوایی بانکوک که در نقاط پررفت وآمد و شلوغ شهر قرار دارند و جابه جایی در شهر را راحت تر نموده اند. این گزینه از نظر زمانی به مسافران تور تایلند که زمان محدودی دارند و باید خوب و درست از آن استفاده نمایند، یاری زیادی خواهد نمود. شما می توانید جهتهای زیادی را که با اتوبوس و تاکسی تقریبا دوساعته می رسید، با قطارهای هوایی طی کنید تا آن را به چیزی نزدیک به 15 تا 20 دقیقه کاهش بدهید که البته باید پول بیشتری هم بدهید.

موتورهای سه چرخه هم نماد حمل ونقل کشورهای جنوب شرق آسیا و هند هستند. در تایلند به آن ها توک توک می گویند، سواری با توک توک هم خالی از لطف نخواهد بود. علاوه بر همه این ها اگر گواهی نامه ی بین المللی دارید، می توانید خودرو یا موتورسیکلت و اسکوتر (وسپا) کرایه کنید و در سطح شهر تردد کنید. دفاتر کرایه خودرو و از آن ها بیشتر، دفاتر کرایه موتور را همه جا می بینید. بخشی از هیجان و دیدنی های سفر را همین چیزها معین می نمایند، به ویژه در تور تایلند و در بانکوک که شهری پرانرژی و شلوغ و پرتحرک است.

در تور تایلند این نکات را رعایت کنید

سازمان بهداشت دنیای یک سری بیماری ها را در کشور تایلند شناسایی نموده است که از این قرارند: هپاتیت اِی، تب دنگو، تب تیفوئید. برای سفر به کشور تایلند، بد نیست از تسهیلات بیمه مسافر بهره ببرید. قبل از تور تایلند آنالیز کنید که واکسن های چهارگانه (کزاز، دیفتری، فلج اطفال و سرخک) به خصوص اطفال را در وقت مناسب زده باشید. خلاصه اش این است که رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در طول سفر موجب آرامش خاطر خود و همسفران تان میگردد، پس مراقب خودتان باشید تا خیال ما راحت باشد!

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2131

به "تور لحظه آخری تایلند: راهنمای حمل و نقل عمومی در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور لحظه آخری تایلند: راهنمای حمل و نقل عمومی در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید