واگذاری 48 هزار مورد زمین جهت ساخت مسکن ایثارگران در کشور

به گزارش تور آسیایی ارزان، تهران (پانا) - معاون رئیس جمهور، با بیان اینکه با امضای تفاهم نامه مسکن ایثارگران در گیلان در مجموع به 48 هزار مورد زمین جهت ساخت مسکن ایثارگران در کشور می رسیم، یادآور شد نسبت به 16 سال گذشته با افزایش صد درصدی در این بخش روبرو هستیم.

واگذاری 48 هزار مورد زمین جهت ساخت مسکن ایثارگران در کشور

به گزارش ایسنا، سعید اوحدی در جلسه امضای تفاهم نامه تامین زمین، ساخت مسکن، ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران استان گیلان که در استانداری برگزار گردید، فلسفه خلقت انسان را رسیدن به رشد و کمال معنوی دانست و اظهار کرد: انسان ها در عالم خاکی در جهت رشد و کمال قرار دارند و خداوند در این جهت همیشه فرصت ها و موقعیت هایی برای انسان قرار می دهد تا ظرفیت های خود را شکوفا کند.

وی بهره مندی انسان از فرصت ها و موقعیت های زندگی را وابسته به میزان شناخت او از ماهیت خلقت دانست و اضافه کرد: بعضی از انسان در این جهت غفلت می نمایند، اما بعضی دیگر با آگاهی و بصیرت با جهت رشد و کمال روبرو می شوند و از فرصت ها و موقعیت ها نهایت بهره را می برند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با بیان اینکه انسان ها در روبروه با گنجینه های مادی اقدام به کشف و استخراج آن می نمایند، گفت: عقل سلیم انسان را به سمت بهره برداری از گنجینه های مادی با استفاده از همه ظرفیت های موجود راهنمایی می نماید تا مبادا کوچکترین کوتاهی نسبت به استخراج آن گنجینه گرانبها صورت نگیرد.

اوحدی، بعضی از گنجینه ها را از جنس معویت دانست و عنوان نمود: خداوند در جهت رشد و کمال انسان اقیانوسی از معنویت را قرار گرفته است و انسان سعادتمند برای استخراج گنجینه های معنوی باید بیشتر از گنجینه های مادی کوشش کند لذا همانگونه که مقام معظه رهبری فرمودند، دفاع مقدس ما یکی از آن گنجینه های معنوی الهی است.

وی دفاع مقدس را گنجینه گرانبها و اقیانوس عظیم ارزش های الهی و انسانی دانست و توضیح داد: در طول تاریخ باید محققین و پژوهشگران و مورخین و علمای زیادی بیایند تا رازها و جهتهای کشف این گنجینه را پیدا نمایند و ارزش شهدا و ایثارگران را به عنوان گوهرهای این اقیانوس معنوی دریابند.

معاون رئیس جمهور، کربلای سیدالشهداء(ع) را از دیگر گنجینه های معنوی جهت رشد و کمال انسان دانست و اعلام کرد: در طول تاریخ انسان های مختلفی به فراخور معرفت خود از قیام عاشورا دست گرفتند و امام خمینی(ره) از جمله شخصیت هایی است که انقلاب اسلامی را به تاسی از مکتب امام حسین(ع) به پیروزی رساند.

اوحدی، دفاع مقدس را نماد حماسه، ایثار، نوعدوستی و دفاع از ارزش های اسلامی دانست و یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب شاهد شکل گیری فرهنگ ایثار و شهادت بودیم و تداوم این فرهنگ در شهدای مدافع حرم تجلی پیدا کرد. امروز معنویت الهی خانواده های شهدا به ویژه مادران و همسران پشتیبان این انقلاب و نظانم است.

وی خدمت به جامعه ایثارگری را توفیق بهره مندی از گنجینه های معنوی دانست و اظهار کرد: خداوند در حدیث قدسی می فرماید من جانشین شهید در خانواده او هستم، هر کس رضایت آنها را جلب کند، رضایت مرا جلب نموده و هر کس آنها را به خشم آورد، مرا به خشم آورده است لذا تحقق این دو تفاهم نامه در جهت حقوق حقه ایثارگران بوده و بی تردید خوشنودی الهی را به دنبال دارد.

رئیس بنیاد شهید، با بیان اینکه با امضای تفاهم نامه مسکن ایثارگران در گیلان در مجموع به 48 هزار مورد زمین جهت ساخت مسکن ایثارگران در کشور می رسیم، یادآور شد: نسبت به 16 سال گذشته با افزایش صد درصدی در این بخش روبرو هستیم.

معاون رئیس جمهور، با اشاره به اعمال تحریم های ناجوانمردانه به ویژه در حوزه دارو علیه جمهوری اسلامی، اعلام کرد: براساس فرمایشات رهبر انقلاب، دشمنان آنقدر فشار بر ملت تحمیل می نمایند تا تسلیم شویم، اما فرهنگ ایثار و شهادت راهگشای همه مسائل است.

وی از تشکیل کمیته ملی معین مصادیق شهدای سلامت و تصویب دستورالعمل آیین نامه ابلاغی شورای عالی امنیت ملی اطلاع داد و گفت: در هفته جاری کلیه پرونده هایی که معین مصادیق می شوند به بنیاد شهید ارسال خواهد شد و همه خانواده های شهدای دفاع از سلامت مانند سایر شهدا و ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1293

به "واگذاری 48 هزار مورد زمین جهت ساخت مسکن ایثارگران در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری 48 هزار مورد زمین جهت ساخت مسکن ایثارگران در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید