وجود استعداد های بسیار خوب کاراته در کرمانشاه

به گزارش تور آسیایی ارزان، رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه به وجود استعداد های بسیار خوب کاراته در استان اشاره نمود و گفت: توسعه و توجه به ورزش کاراته در شهرستان های تابعه، موتور محرک کاراته استان است.

وجود استعداد های بسیار خوب کاراته در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ، سعید نصرالهی رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه گفت : کاراته یکی از ورزش های پرطرفدار و مستعد در سطح استان کرمانشاه است و حضور قهرمانان ارزنده از شهرستان های استان کرمانشاه این مهم را ثابت می نماید.

او گفت : این رشته ورزشی علی رغم دارا بودن استعداد های بسیار خوب در استان کرمانشاه، در بعضی از شهرستان ها از زیرساخت های مناسبی برخوردار نبوده و نیازمند توجه بیش از پیش مسؤولان استان و شهرستانی هستند.

رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه به وجود استعداد های کاراته در شهرستان های استان اشاره نمود و اضافه نمود: توسعه و توجه به ورزش کاراته در شهرستان های تابعه، موتور محرک کاراته استان است و در صورت شکوفایی استعداد های این رشته در شهرستان ها، تحول و ارتقای کاراته در کل استان کرمانشاه به وقوع خواهد پیوست و این مهم نیازمند کوشش روزافزون مسؤولان هیأت کاراته در شهرستان های استان کرمانشاه است.

او با اشاره به بعضی برنامه های این هیأت در پساکرونا، اضافه نمود: یکی از برنامه های مهم و اساسی که هیأت کاراته استان کرمانشاه در برگزاری آن تاکید داشت، اما شیوع این ویروس منحوس اجازه برگزاری آن را از ما گرفت، لیگ کاراته استان کرمانشاه در دو بخش کنترلی و آزاد و در هر دو قسمت بانوان و آقایان بود و امیدواریم با برداشته شدن سایه این بیماری از سطح مردم، این برنامه ها را با جدیت برگزار کنیم.

نصرالهی ادامه داد: یکی از مزایای استان کرمانشاه وجود طبیعت، آب و هوا و ارتفاع متنوع است و هیأت کاراته استان در راستای توجه و استفاده از این ظرفیت ها، لیگ کاراته کرمانشاه را برنامه ریزی نموده است که به صورت دوره ای در منطقه ها بوم گردی سراسر استان برگزار می گردد.

او ادامه داد: هیأت کاراته استان میخواهد ظرفیت لازم برای برگزاری مسابقات قهرمانی استان، کلاس های ارتقا داوری و مربیگری در شهرستان های تابع ارزیابی نموده و در صورت وجود این ظرفیت ها، شهرستان کرمانشاه را از مرکزیت تمامی مسابقات قهرمانی استان و کلاس های مربیگری و داوری خارج کند.

او ادامه داد: شهرستان های همانند اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین و دالاهو در طول تاریخ قهرمان های بسیاری خوبی را به کاراته کشور معرفی نموده اند و امیدواریم با همت مسؤولان و متولیان کاراته در این شهرستان ها، این فرایند ادامه داشته باشد.

رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه گفت: حضور چهار تیم از کرمانشاه در رقابت های لیگی بسکتبال فرصتی فراهم نموده تا بازیکنان این رشته در ایران دیده شوند.

کرم احمدیان بسکتبال کرمانشاه را در شروع یک تحول دانست و اضافه نمود: سال جاری برای اولین بار در تاریخ بسکتبال استان چهار تیم لیگی داشتیم.

او ادامه داد: تیم خانه بسکتبال کرمانشاه از زمستان پارسال با ترکیبی کاملا جوان و بومی و با دست خالی در رقابت های لیگ دسته اول شرکت کرد و با نشان دادن یک عملکرد درخشان توانست به مرحله یک چهارم نهایی و جمع هشت تیم برتر برسد، اما متاسفانه بدلیل بکارگیری سرباز ورزشکار از ادامه راه محروم شدیم، درحالیکه اگر در ادامه راستا حضور داشتیم می توانستیم روی سکو هم قرار بگیریم.

رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه اضافه نمود: سال جاری یک تیم دسته اولی بانوان را با مربیگری خانم پروانه عباسی داشتیم که یک رویداد بسیار خوب برای بانوان بسکتبالیست کرمانشاهی بود.

او به شروع رقابت های لیگ دسته دوم بسکتبال هم اشاره نمود و گفت: خوشبختانه برای این رقابت ها هم دو نماینده از کرمانشاه داریم.

احمدیان با بیان اینکه تیم خانه بسکتبال سنقر و تیم پروتئین، نمایندگان کرمانشاه در رقابت های لیگ دسته دوم بسکتبال هستند، ادامه داد: در این رقابت ها که 32 تیم در قالب چند منطقه حضور دارند، بازی های مرحله رفت به شکل متمرکز درحال برگزاری است و بنا داریم میزبانی رقابت های مرحله برگشت را برای سنقر بگیریم.

او کرمانشاه را تنها استانی دانست که در این دوره از رقابت های لیگی بسکتبال کشور چهار نماینده دارد و ادامه داد: حضور این تعداد تیم باعث شده تا فرصتی فراهم گردد و بسکتبالیست های کرمانشاهی فرصتی برای نشان دادن توانمندی هایشان پیدا نمایند و براین اساس هم تابحال چند دعوتی به اردوی تیم ملی داشته ایم.

رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه در ادامه نداشتن سالن تخصصی استاندارد را یکی از مسائل کنونی این رشته در کرمانشاه دانست و گفت: در حال حاضر یک سالن در مجموعه ورزشی تختی داریم که حدود 70 سال از عمر آن می گذرد و کاملا فرسوده شده است.

او اضافه نمود: بسکتبال رشته ای دانشگاهی است که در جهان صندلی بالایی بین رشته های ورزشی دارد و در کرمانشاه هم پیشینه اش به 50 سال پیش می رسد، بنابراین انتظار می رود مسئولین به این رشته بیشتر توجه نمایند.

احمدیان گفت: وقتی چهار تیم در لیگ داریم، نباید تنها یک سالن آن هم با امکانات ضعیف داشته باشیم، برای همین از مسئولین استانی می خواهیم به فکر احداث یک سالن تازه برای این رشته باشند تا رونق آن را داشته باشیم.

او اضافه نمود: اگر یک سالن تخصصی استاندارد داشته باشیم، میزبانی های بین المللی را برای کرمانشاه خواهیم گرفت.

رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه ادامه داد: استعداد های نابی در بسکتبال کرمانشاه داریم و می توانیم با استفاده از این پتانسیل در سوپرلیگ هم حضور داشته باشیم، اما، چون پول و اسپانسر نیست، تا به امروز نتوانسته ایم و مسئولین می توانند در این زمینه یاری نمایند.

او گفت: اگر مسئولین استانی و فرماندهی قرارگاه ارتش در غرب کشور پیگیری و رایزنی داشته باشند، می توانیم تیم نیروی زمینی ارتش را به کرمانشاه منتقل کنیم تا به این وسیله علاوه بر اینکه راه حضور کرمانشاه در رقابت های لیگ تسهیل گردد و رشد بسکتبال استان را ببینیم، از ظرفیت های استانی هم استفاده کنیم .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1795

به "وجود استعداد های بسیار خوب کاراته در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود استعداد های بسیار خوب کاراته در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید