وزارت نیرو، امضای تفاهم نامه همکاری شرکت آب منطقه ای تهران با اداره کل آموزش و پرورش استان

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران - تفاهم نامه همکاری شرکت آب منطقه ای تهران با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در جهت گسترش سواد آبی دانش آموزان امضا شد.

وزارت نیرو، امضای تفاهم نامه همکاری شرکت آب منطقه ای تهران با اداره کل آموزش و پرورش استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، یوسف رضاپور سرپرست شرکت آب منطقه ای تهران در آیین امضای تفاهم نامه همکاری این شرکت با آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، گفت: استان تهران حدود 13.3 میلیون نفر جمعیت دارد که 16 درصد جمعیت کشور را شامل می گردد.

وی با بیان اینکه سه دشت ممنوعه بحرانی و چهار دشت ممنوعه فوق بحرانی در استان تهران داریم، اضافه نمود: تراز آب زیرزمینی در دشت های ورامین و هومند - آب سرد که از بحرانی ترین دشت های استان هستند به ترتیب سالانه 1.1 متر و 2.3 متر کاهش می یابد که نتیجه آن ایجاد فرونشست و نفوذناپذیری در لایه های زمین خواهد بود.

رضاپور با اشاره به اینکه سرانه آب تجدیدشونده در کشور 1700 متر مکعب است، گفت: در حال حاضر سرانه تامین آب در استان تهران حدود 300 متر مکعب در سال بوده و با توجه به شاخص های بین المللی در شرایط بحرانی است.

وی هدف از اجرای طرح داناب را افزایش سواد آبی دانش آموزان مطرح کرد و اضافه نمود: این مهم به تنهایی کافی نیست و در جهت نیل به اهداف در زمینه مدیریت مصرف آب، باید آگاهی عموم جامعه و مسوولان نیز افزایش یابد، که به همین دلیل شرکت آب منطقه ای تهران علاوه بر اطلاع رسانی به آحاد جامعه، با تهیه سند سازگاری با کم آبی موضوع را در سطح استان تهران با مشارکت بخش های مختلف مصرف نماینده آب با جدیت پیگیری می نماید.

همچنین محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در این نشست گفت: تعهد به آب و هوا موضوعی است که یکایک مردم باید به آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور اضافه نمود: تمام کار و هدف ما در آموزش و پرورش این است که انسان هایی تربیت کنیم که بتوانند ارتباطشان را با خدا، مردم، طبیعت و خودشان حفظ نمایند و به درک درستی از این مسائل برسند.

صیدلو توضیح داد: یکی از مهمترین ماموریت های ما این است که دانش آموزان در خصوص طبیعت از مرحله دانش به مرحله بینش رسیده و به فرهنگ و باور درستی در این زمینه برسند.

وی گفت: با امضای این تفاهم نامه می توان گام موثری در آموزش دانش آموزان جهت گسترش سواد آبی و عمل به وظایف دینی، انسانی و سازمانی برداشت.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1439

به "وزارت نیرو، امضای تفاهم نامه همکاری شرکت آب منطقه ای تهران با اداره کل آموزش و پرورش استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت نیرو، امضای تفاهم نامه همکاری شرکت آب منطقه ای تهران با اداره کل آموزش و پرورش استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید