پادشاه سوئد خواهان لغو حکومت نظامی هند در کشمیر شد

به گزارش تور آسیایی ارزان، پادشاه سوئد که به هند سفر نموده است از آمادگی خود برای میانجی گری جهت حل مساله کشمیر اطلاع داد.

پادشاه سوئد خواهان لغو حکومت نظامی هند در کشمیر شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جیو تی وی؛ کارل گوستاف شانزدهم پادشاه سوئد توضیح داد: اگر دهلی نو بپذیرد ما می توانیم به عنوان یک ناظر بی طرف برای حل مساله کشمیر اقدام کنیم تا این مشکل تاریخی به سرانجام برسد.

پادشاه سوئد از دولت هند خواست حکومت نظامی 4 ماهه خود در کشمیر را به سرانجام برساند و به مردم این منطقه آزادی بدهد.

پیشنهاد پادشاه سوئد در حالی مطرح می گردد که 120 روز از حبس خانگی مردم کشمیر توسط نظامیان هند می گذرد و در این مدت ده ها نفر به دلیل نبود دارو و اقلام ضروری جان خود را از دست داده اند.

این در حالی است که دولت هند زمانی را برای لغو حکومت نظامی اعلام نکرده است و بیش از 8 میلیون انسان ساکن کشمیر با آغاز فصل سرما با مسائل زیادی روبرو هستند.

سازمان ملل از دولت هند و پاکستان خواسته بود با برگزاری یک همه پرسی آزادانه حق انتخاب سرنوشت را به مردم کشمیر بدهند ولی هند تاکنون مانع این خواسته شده است.

معضل کشمیر همزمان با استقلال پاکستان در سال 1947 آغاز شد و دولت هند با استقرار ده ها هزار نظامی مانع الحاق این منطقه به پاکستان یا انتخاب آزادانه سرنوشت توسط مردم کشمیر شده است.

جواهر لعل نهرو اولین نخست وزیر هند به کشمیری وعده داده بود با برگزاری یک انتخابات آزاد حق انتخاب سرنوشت را به آنها خواهد داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 578

به "پادشاه سوئد خواهان لغو حکومت نظامی هند در کشمیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پادشاه سوئد خواهان لغو حکومت نظامی هند در کشمیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید