نگرانی مجلس اروپا از قانون تبعیض مذهبی هند

به گزارش تور آسیایی ارزان، مجلس اروپا با تهیه محورهای اصلی تصویب قانون تبعیض مذهبی در هند برای آنالیز آن تشکیل جلسه ویژه خواهد داد.

نگرانی مجلس اروپا از قانون تبعیض مذهبی هند

در سفر با بهترین تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز، مجلس اروپا برای آنالیز چالش های حاصل از تصویب قانون تبعیض مذهبی در هند و تاثیر فرا منطقه ای آن جلسه ویژه ای تشکیل می دهد.

در رخدادی عجیب 6 درخواست علیه قانون تبعیض مذهبی هند و احتیاج به آنالیز ویژه آن توسط گروه های مختلف نمایندگان مجلس اروپا توسط ریاست این مجلس وصول شده است.

بعضی نگرانی های نمایندگان اروپایی به این توضیح هستند: اقدام هند می تواند منجر به تصمیم گیری سیاسی دولت ها علیه مذاهب خاص و شروع بحران بی هویتی در دنیا گردد این موضوع توسط گروه اس اند دی عنوان شده است که بیش از 154 نماینده دارد.

گروه EPP دیگر گروه بزرگ مجلس اروپا با 181 نماینده است که معتقد است تصمیم دولت هند باعث بی ثبات شدن کل منطقه می گردد و از سوی دیگر ثبات داخلی هند را نیز تهدید می نماید.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که با توجه به حضور گروه های قدرتمند مجلس اروپا در اعتراض به قوانین بازنگری تابعیت در هند ممکن است در تاریخ 29 ژانویه (چهارشنبه) قطعنامه ای جدی علیه دولت هند تصویب گردد.

یکی دیگر از نگرانی های جدی مجلس اروپا موضوع کشمیر و نقض آشکار حقوق بشر در این منطقه است که کشورهایی مانند آلمان خواهان رسیدگی به این موضوع هستند.

این موضوع در آستانه سفر مودی به بروکسل در حال پیگیری است و قطعا نتایج آن برای دولت دهلی نو خوشایند نخواهد بود.

بازرسان اتحادیه اروپا پیش از این نیز در کشمیر حضور یافته اند و از شرایط وخیم این منطقه ابراز نارضایتی و نگرانی نموده اند.

اتحادیه اروپا بزرگترین شریک تجاری هند است که حجم تجارت بین دو طرف به بیش از 92 میلیارد یورو می رسد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا میزبان 18 درصد از تمام صادرات خارجی هند هستند.

هند تا به امروزی واکنشی به این موضوع نداشته و دولت دهلی نو کوشش داشته است تا قانون تبعیض مذهبی را یک موضوع داخلی صرف جلوه دهد.

طبق قانون بازنگری تابعیت غیر هندی ها به شرط مسلمان نبودن می توانند تابعیت هندی دریافت نمایند، این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که حدود 2 میلیون نفر که بیشتر آنها مسلمان بودند توسط دهلی نو سلب تابعیت شدند.

علی رغم گذشت حدود 30 روز از این تصمیم بیش از 128 نقطه هند صحنه تظاهرات ضد دولتی و اعتراضات فراگیر مردمی به تصویب این قانون است.

هند تا به امروز 30 نفر را در جریان سرکوب اعتراضات کشته و 21 هزار نفر را نیز دستگیر نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 647

به "نگرانی مجلس اروپا از قانون تبعیض مذهبی هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی مجلس اروپا از قانون تبعیض مذهبی هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید