پرندگان هنگام پرواز بر فراز اقیانوس کجا استراحت می نمایند؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، بعضی گونه از پرندگان هر سال فصل مهاجرت، مسافت های طولانی را طی می نمایند و گاهی برای رسیدن به مقصد مجبور هستند از فراز دریاها و اقیانوس ها بگذرند و هفته ها پرواز نمایند. اما این پرندگان هنگام عبور از اقیانوس ها کجاها استراحت می نمایند؟

پرندگان هنگام پرواز بر فراز اقیانوس کجا استراحت می نمایند؟

به گزارش خبرنگاران ، برای بعضی از پرندگان، برترین استراتژی توقف نکردن است. مطالعه ای در سال 2021 که پنج گونه پرنده را مورد آنالیز قرار داده بود، نشان داد که بعضی گونه ها مانند شاهین بحری و عقاب ماهیگیر در بخشی از مسیر مهاجرت خود را به دست باد می سپارند، آنها از این طریق انرژی لازم را برای ادامه سفر ذخیره می نمایند.

به عبارتی دیگر این گونه از پرندگان در جریان باد بدون این که احتیاجی به بال زدن و صرف انرژی داشته باشند، سُر می خورند، مثل گلایدرها که بدون موتور در آسمان پرواز می نمایند.

بر اساس گزارش یورونیوز، الهام نورانی، نویسنده اصلی این مقاله می گوید: ما متوجه شدیم که پرندگان مهاجر مسیرهای پرواز خود را طوری تنظیم می نمایند که هنگام پرواز بر فراز دریا از جریان وزش باد برای اوج گرفتن بهره ببرند. این به آنها یاری می نماید تا صدها کیلومتر پرواز نمایند.

براساس داده های انجمن سلطنتی برای حفاظت از پرندگان در بریتانیا (RSBP) تخمین زده می گردد که 2 هزار گونه از پرندگان بدون توقف مسیر مهاجرت خود را طی می نمایند. از سوی دیگر بعضی از پرندگان مهاجر نیز از قبل منطقه ها توقفی را مشخص نموده اند که برای نسل ها مورد استفاده قرار گرفته است.

مطالعات در سال های اخیر نشان می دهد که تعدادی از پرندگان از کشتی ها به عنوان ایستگاه استراحت استفاده می نمایند. محققان می گویند تعداد این پرندگان بیش از آن بود که تصور می کردند.

براساس مطالعه ای که نتایج آن در 2022 منتشر شده است، محققان طی تحقیقی به مدت 25 روز در دریای مدیترانه، پیروز شدند نام 13 گونه مختلف از پرندگان را که برای استراحت روی قایق آن ها توقف نموده بودند، ثبت نمایند.

این تیم دریافتند که میانگین مدت توقف پرندگان در قایقشان 42 دقیقه بوده است و فکر می نمایند که این زمان نسبتا کوتاه بوده است. با این حال، این تیم تحقیقاتی بر این باور است که بیشتر پرندگان یا به علت مواجهه با آب و هوای بد یا شرایط بدنی نامناسب و احتیاج به استراحت، تصمیم به توقف گرفتند.

آنها با استفاده از داده های خود در خصوص پرندگان، تخمین می زنند که تقریباً 4 میلیون پرنده می توانند از کشتی ها در مدیترانه مرکزی به عنوان مکان توقف استفاده نمایند.

محققان می گویند باید تحقیقات بیشتری در خصوص تاثیر ترافیک دریایی بر مهاجرت پاییزی پرندگان انجام گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 فروردین 1403 بروزرسانی: 23 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4881

به "پرندگان هنگام پرواز بر فراز اقیانوس کجا استراحت می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرندگان هنگام پرواز بر فراز اقیانوس کجا استراحت می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید