آشنایی با دیدنی های آندورا، کشورهای ناشناخته اروپایی (تور اروپا ارزان)

به گزارش تور آسیایی ارزان، آیا تا به حال نام آندورا را شنیده اید؟ آندورا کشور کوچک و زیبایی در حد فاصل بین دو کشور اسپانیا و فرانسه است که در کوههای پیرنه واقع شده است. مساحت این کشور اروپایی 468 کیلومتر است و آن را به عنوان بزرگترین microstate اروپا شناخته میشود. microstate ها کشورهای کوچکی هستند که به صورت محاطی یا غیر محاطی در میان کشورهای دیگر قرار دارند مانند کشورهایی مثل موناکو، سن مارینو،لوکزامبورگ و...در میان کشورهای کوچک اروپا اندورا مقام ششم را از نظر وسعت دارد.حکومت این کشور به صورت پادشاهی میباشد و مرکز کشور آندورا ، شهر آندورا لاوا است. از ویژگی های آندورا میتوان به کوهستانی بودن این کشور اشاره نمود. این کشور با کوههای بلندی که ارتفاع آنها به 2400 متر میرسد محاصره شده است.همین مسئله موجب شده که این منطقه مکان مناسبی برای ورزشهای زمستانی و مخصوصا اسکی باشد. در حقیقت یک پیست اسکی بزرگ بخش بزرگی از این کشور را در برگرفته است برای همین سفر به آندورا بین عاشقان اسکی خیلی فراگیر شده است. همراه خبرنگاران باشید برای آشنایی با دیدنی های آندورا.

آشنایی با دیدنی های آندورا، کشورهای ناشناخته اروپایی (تور اروپا ارزان)

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

تاریخچه

آندورا کشور کوچکی در جنوب غربی اروپاست. این کشور یک کشور محصور در خشکی است و به هیچ دریایی راه ندارد. همانطورکه پیش از این گفته شد، حکومت در کشور آندورا از نوع پادشاهی است و این پادشاهی چندین قرن قدمت دارد و در 1278 بنا شده است. علت اینکه این منطقه را به عنوان یک حکومت پادشاهی میشناسند این است که زیر نظر دو پرنسس میباشد (منظور از دو پرنسس رئیس جمور فرانسه و اسقف کاتولیک روم است) به این کشور پادشاهی دره های آندورا نیز گفته میگردد. در ارتباط با تاریخ این کشور سندی وجود ندارد و تنها مسئلۀ قابل استناد به آن این است که این دره ها بیشتر از هزارسال است که به وسیله انسانها برای سکونت انتخاب شده اند. در حفاری های محلی نیز باستان شناسان توانسته اند اندازهی جواهر و ظروف سفالی پیدا نمایند که قدمت منطقه را به دوران سنگی متصل مینمایند. تاریخ نویسان معتقدند که اجداد ساکنین این منطقه اقوام باسک و ایبری هستند. قوم باسک (از اقوام شمال کشور اسپانیا بوده اند) و ایبری ها در جنوب آن سکونت داشته اند. آنچنان که اسناد نشان میدهند شکل گیری کشور آندورا به زمان اشغال کشور اسپانیا برمیگردد. دوران حملۀ موروها. در این زمان پادشاه کارل بزرگ در برابر مهاجمین مقاومت کرد و پیروز شد تا آنها را از مرزهای خود بیرون براند.جنگهایی که بعد از این ماجرا رخ داد و حوادث بعد از آن موجب شد که این منطقه از مورها خالی گردد بعد از آن منشوری برای آندورا تنظیم شد. از قرن ده تا اواخر قرن دوازدهم حکمرانی این منطقه در اختیار کنت های ارجل (Urgell) بود اما به مرور زمان اختلاف نظرهایی میان اعضای کلیسا (اسقف مسیحیان) و حکمرانان صورت گرفت که موجب شد به طرح این سوال که قدرت بیشتر در این منطقه در اختیار چه کسانی است؟ روحانیون یا فئودال ها؟ این مسئله موجب کشمکش و درگیری بین کنت منطقه و اسقف شد پایان در سال 1278 قرارداد پریج (Acte de Pareage) بین دو طرف به امضاء رسید که برطبق آن حاکمیت پادشاهی آندورا بین این دو قدرت تقسیم شد اما ماجرا در اینجا تمام نمیگردد. تاریخ کشور آندورا فراز و نشیب های بسیاری دارد. چیزی که باید بدانید این است که امروزه این منطقه جزء منطقه ها اصلی اروپا محسوب میگردد و از پرداخت مالیات معاف است. اقتصاد این منطقه به وسیله صنعت گردشگری و خرید و فروش تامین میگردد. هرتابستان و زمستان هزاران نفر از علاقه مندان ورزشهای زمستانی برای گذراندن اوقات خود راهی سفر به آندورا و بازدید از دیدنی های آندورا میشوند.

جمعیت کشور آندورا

در سال 2014 جمعیت این منطقه 85458 نفر محاسبه شد که نسبت به سرشماری سال 1900 حدود 5000 نفر رشد داشته است. جالب است بدانید که تنها یک سوم مردم این منطقه بومی آن هستند. دو سوم ساکنان آندورا را مهاجرین سفر به آندورا تشکیل میدهند و برطبق قوانین آندورا مهاجران حق رای ندارند. بعلاوه این افراد نمیتوانند برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری کاندید شوند.

زبان مردم آندورا

مردم آندورا دارای زبانی تاریخی هستند. زبان رسمی این کشور زبان کاتالونی است که ریشه در زبانهای دوران روم دارد. دولت این کشور مردم را به استفاده از این زبان تشویق میکند و مهاجران موظفند دوره هایی را که برای آموزش زبان کاتالونی برگزار میشوند سپری نمایند. وجود مهاجرینی از کشورهای فرانسه، پرتغال و اسپانیا موجب شده که از زبانهای این کشورها نیز در این منطقه استفاده گردد. اما زبان انگلیسی در این کشور رواج ندارد اگرچه اگر قصد سفر به آندورا را دارید نباید نگران باشید چرا که در مکانهای گردشگری و دیدنی های آندورا از زبان انگلیسی جهت راحتی گردشگر ها استفاده میگردد.

عقاید مذهبی

اگرچه آندورا جمعیت زیادی ندارد اما انواع مذاهب در آن دیده میگردد . بیشتر جمعیت این کشور کاتولیک هستند و به کلیسای روم وابستگی دارند. اما در این کشور کلیساهای انگلستان (Anglican church)، کلیسای یگانگی (Unification church)، کلیسای پاپ نو (New Apostolic church) و کلیسای شاهدان یهوه (Jehovahs Witnesses) نیز وجود دارند.بعلاوه یک گروه کوچک از مسلمانان مهاجر که از کشورهای آفریقایی راهی این منطقه شده اند نیز وجود دارد. در این کشور اجتماع های کچوک هندوها، بهایی ها، و یهودی ها نیز دیده میشوند.

جغرافیا و طبیعت

اگرچه کشور آندورا مساحت زیادی ندارد اما این کشور هفت شهر را در خود جای داده است. شهرهای این کشور عبارتند از :آندورا لاولا، کانیلو، انکمپ، ، لا ماسانا، اوردینو اسکالدز- انگوردانی ، و سنت حولیا ده لوریا. همانطور که قبلا گفته شد، آندورا در میان رشته کوههای پیرنه قرار گرفته است. بلندترین کوهی که در اطراف آندورا وجود دارد کوه کوما پدروسا است . ارتفاع این کوه به 2942 متر میرسد. کوههای این منطقه به وسیله سه دره از هم جدا شده اند که شکل y مانندی دارند. در هرکدام از این دره ها رودخانه ای جاریست این رودخانه ها پایان به هم میپیوندند و با نام رود گران والیرا به سمت اسپانیا جاری میشوند و از زیباترین دیدنی های آندورا هستند.

شرایط آب و هوایی

قرار گرفتن در میان کوهستان موجب شده که آندورا هوایی کوهستانی داشته باشد. در حقیقت آب و هوای قاره ای و آلپی دارد.ارتفاعات این کوهستان در زمستان پوشیده از برف است و تابستانها نیز هوایی خنک دارد و برخی از منطقه ها آن حتی در تابستان پوشیده از برف هستند و برای ورزشهای زمستانی سفر به آندورا بسیار مناسب است.

اقتصاد کشور آندورا

همانطور که گفته شد مهمترین عایدی کشور آندورا از بازدید گردشگران و مسافرانی است که سالانه راهی این کشور برای بازدید از دیدنی های آندورا میشوند. طبق آخرین آمار در هر سال 2/10 میلیون نفر راهی این منطقه میشوند. یکی از دلایلی که موجب جذب گردشگران به آندورا میگردد این است که این منطقه از مالیات معاف است به همین علت هم هزینه های سفر به آن نسبت به کشورهای بزرگ همسایه اش بسیار مقرون به صرفه تر میباشد. ضمن اینکه امکانات تفریحی خوبی در دیدنی های آندورا تدارک دیده شده است. اقامتگاههایی برای گردشگران در زمستان و تابستان و بزرگترین پیست اسکی جهان که 175 کیلومتر مساحت دارد. محدود بودن زمین کشاورزی در کشور آندورا موجب شده که بیشتر غذاهای این کشور از خارج از مرزهای آن تهیه گردد. با این وجود برخی از گیاهان نیز در دشتها و دره های آن کشت میگردد از جمله تنباکو چرا که فراوری سیگار برگ و سیگار از فراوریات مهم این کشور است. مهمترین فعالیت دامداران این کشور پرورش گوسفند است. در آندورا صنعت فراوری لوازم منزل نیز وجود دارد.

حمل و نقل

این کشور تا یک قرن قبل ارتباط اندکی با جهانی خارج از مرزهای خودش داشت. این کشور تا این زمان کاملا متکی به توانایی های داخلی خود بود. پیشرفت های این کشور همزمان با تغییرات داخلی موجب ارتباط آن با کشورهای همسایه شد. در حال حاضر دو فرودگاه بزرگ تولوز و بارسلونا به فاصلۀ حدود سه ساعت با این کشور قرار دارند. ارتباطات جاده ای آندورا شامل یک شبکه به طول 279 کیلومتر است که از این اندازه 76 کیلومتر مسیر بدون استفاده به جای مانده است. این کشور دو جادۀ اصلی به خارج از مرزهای خود دارد که یکی از آنها به اسپانیا میرسد و دیگری به وسیله تونلهایی از میان کوه به کشور فرانسه راه دارد. یک برنامۀ اتوبوسرانی منظم بین شهرها و روستاهای این کشور وجود دارد. برای دسترسی به فرودگاههای بارسلون و تولوز نیز افراد میتوانند سوار اتوبوسها شوند.برای گردشگران تورهای یک روزه ای تدارک دیده شده است که به وسیله اتوبوسها برگزار میگردد. اتوبوس های فعال در این کشور نیز در دو گروه خصوصی و دولتی فعال میباشند. در آندورا برای هواپیماهای بزرگ و مسافری فرودگاهی نیست اما در شهرهای لاماسانا و اسکالدس انگوردانی هلیکوپترها و هواپیماهای کوچک آمادۀ خدمت رسانی هستند. بعلاوه در استان الت یورگل(Alt Urgell) اسپانیا فرودگاهی وجود دارد که فاصلۀ آن تا مرز آندورا دوازده کیلومتر بیشتر نیست. پس از توافقی در سال 2015 در فرودگاه آندورا یورگل پروازهای تجاری این منطقه بین شهرهای مادرید و فرودگاه پالما د مایورکای اسپانیا آغاز شد. بیشتر پروازهای مرتبط به ایر آندورا و خطوط هوایی این کشور در همین فرودگاه انجام میگردد. بعلاوه در این کشور راه آهن سراسری وجود ندارد. نزدیک ترین راه آهن به آندورا در ده کیلومتری شرق این کشور قرار گرفته است در آندورا برای هواپیماهایی با بال ثابت فرودگاه وجود ندارد اما در لا ماسانا، اسکالدس انگوردانی هلیکوپترها

مسیر دستیابی

برای رفتن به این منطقه میتوانید از هر وسیلۀ نقلیه ای بهره ببرید اما بهتر است قبل از سفر از آب و هوا و لوازم مورد احتیاج برای سفر به این منطقه اطلاعاتی به دست آورید. برترین انتخاب برای سفر به آندورا این است که با تور سفر کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2217

به "آشنایی با دیدنی های آندورا، کشورهای ناشناخته اروپایی (تور اروپا ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دیدنی های آندورا، کشورهای ناشناخته اروپایی (تور اروپا ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید