پروژه بزرگ اپل لو رفت!

به گزارش تور آسیایی ارزان، به ادعای منابع مطلع، اپل مشغول توسعه رباتی تازه است که برای انجام کارهای روزمره مثل شستن ظرف کاربرد خواهد داشت.

پروژه بزرگ اپل لو رفت!

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین و براساس گزارش زومیت، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی می نویسد اپل روی چند پروژه ربات شخصی به عنوان حرکت بزرگ بعدی اش در حوزه فناوری کار می نماید.

یکی از پروژه های تازه اپل، ربات متحرک است که به همراه کاربران در سراسر خانه جابه جا می گردد. پروژه دیگر، یک دستگاه خانگی پیشرفته رومیزی است که از قطعات رباتیک برای جابه جاکردن یک نمایشگر بهره می گیرد.

ظاهرا مهندسان اپل تصمیم دارند از الگوریتم های هوش مصنوعی بهره بگیرند تا ربات ها بتوانند از موانع مختلف موجود در خانه عبور نمایند. به ادعای منابع مطلع، اپل می خواهد ربات هایی با توانایی انجام کارهای روزمره مانند شستن ظرف بسازد.

بعید است که اپل در دهه جاری میلادی پیروز به ساخت ربات های مدنظرش گردد؛ چون فراوری آن ها با چالش های مهندسی فوق العاده سخت همراه است.

ربات خانگی اپل احتمالا در نهایت به رقیب ربات هایی مثل Astro آمازون تبدیل خواهد شد. Astro در واقع نوعی دستیار مجازی متحرک است که روی خانه نظارت می نماید تا امنیت آن تأمین گردد.

دررابطه با دستگاه رومیزیِ نمایشگردار، ظاهرا یکی از ایده های اپل تقلید حرکات سرِ کاربر در تماس های ویدیویی فیس تایم است؛ با این حال، اپل برای قراردادن موتوری رباتیک روی یک پایه کوچک، با یک سری چالش مهندسی روبرو شده است. به علاوه گفته می گردد که بعضی از مدیران اپل کاملا موافق توسعه چنین محصولی نیستند.

بلومبرگ می گوید که پروژه های رباتیک اپل در مراحل اولیه تحقیقات هستند و فراوری مدل نهایی هیچ یک از آن ها قطعی نیست.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 فروردین 1403 بروزرسانی: 16 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4720

به "پروژه بزرگ اپل لو رفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه بزرگ اپل لو رفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید