پنج روش ساده برای باهوش شدن

به گزارش تور آسیایی ارزان، شما برای باهوش بودن تنها احتیاج ندارید که استعداد ذاتی داشته باشید. بخشی از هوش شما بر اساس یادگیری به دست می آید که به شما توصیه می کنیم 5 روش زیر را حتما امتحان کنید.

پنج روش ساده برای باهوش شدن

به گزارش خبرنگاران، فرادید نوشت: متخصصین روانشناسی بر این باورند برای بهبود عملکرد مغز و تقویت بهره هوشی پیشنهادهای بسیار راحتی وجود دارد که یاری به افزایش بهره هوشی می نماید.

برای بالابردن هوش کلامی باید در خصوص مسایل گوناگون مطالعه کرد و دایره لغات را توسعه داد. مطالعه در خصوص تاریخ، روانشناسی، علوم زیستی، علوم طبیعی، هنر، زبان، ریاضی و موسیقی یاری به توسعه تفکر می نماید. به تفکر خود شخصیت و عمق دهید و حداقل در هفته یک کتاب بخوانید.

فکر خود را به چالش بکشید: انواع بازی های فکری و فکری می تواند باعث تقویت هوش سیال، بهبود عملکرد حافظه و افزایش قدرت تمرکز گردد. اگر تنها برای مدتی این کار را تکرار کنید به زودی نتیجه آن را می بینید. سودوکو، حل جدول، حل معما از برترین گزینه های بازی های تمرینی فکر است.

موسیقی یاد بگیرید، بنوازید و گوش دهید: یادگیری سازهای مختلف می تواند به هماهنگی بدنی شما یاری کند و هوش عملی شما را بالا ببرد. این کار علاوه بر تقویت هوش عملی می تواند به هوش انتزاعی شما نیز یاری کند. هم چنین موسیقی در هر سبکی یاری به افزایش هوش شنیداری شما می نماید.

اگر هنگام کار و فعالیت روزانه خود به موسیقی گوش دهید یاری بسیار زیادی به تقویت تمرکز شما و هوش شنیداری تان می نماید.

یادداشت کنید: هر چقدر می توانید یاداشت کنید! برای آغاز می توانید با یادداشت روزانه خاطرات خود آغاز کنید. می توانید هر مطلب ساده ایی را به جای ذخیره در تلفن همراه در دفتر یادداشت بنویسید. سعی کنید با دست مخالف یادداشت کنید و نیم کره غالب مغز را به چالش بکشید و از نیم کره مخالف مغز نیز بیشتر یاری بگیرید.

تعاملات اجتماعی و میان فردی خود را بیشتر کنید: ارتباطات اجتماعی و تعامل میان فردی بیشترین یاری را به افزایش هوش اجتماعی شما می نماید و در عین حال باعث پرورش هوش کلامی و شنیداری هم می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1914

به "پنج روش ساده برای باهوش شدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج روش ساده برای باهوش شدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید