پیدا شدن گورهای باستانی در یک پادگان

به گزارش تور آسیایی ارزان، باستان شناسان گورهایی را که تصور می شد گم شده و یا از بین رفته اند را در یک پادگان نظامی متعلق به بریتانیا واقع در قبرس پیدا کردند.

پیدا شدن گورهای باستانی در یک پادگان

تینا مزدکی: گورهای پیدا شده در محدوده پایگاه نظامی مستقل شرقی (ESBA) در ساحل جنوبی قبرس جزیره ای واقع در شرق دریای مدیترانه واقع شده اند. قبرس که یکی از مستعمره های سابق بریتانیا است، در سال 1960 استقلال خود را به دست آورد. اگرچه بریتانیا همچنان بر دو منطقه پایگاه مستقل از جمله ESBA کنترل دارد.

یک تیم تحقیقاتی از واحد خدمات باستان شناسی دانشگاه لستر (ULAS) مستقر در بریتانیا برای ثبت بقایای باستان شناسی از ESBA بازدید کردند. این آنالیز به شناسایی 51 مکان باستان شناسی منجر شد که تصور می شود بیشتر آنها در تاریخ گم شده اند که قدمت بعضی از آنها به عصر برنز می رسد.

محققان پیش از بازدید از این مکان ها، تمام اطلاعاتی که قبلا از آن ها منتشر شده بود را جمع آوری کردند تا بتوانند آنالیز بهتری داشته باشند. هنگامی که سایت با موفقیت پیدا شد آن ها از آن تصویر برداری کردند و به یاری GPS آن را ثبت کردند.

قدمت بیشتر مکان ها در حال حاضر ناشناخته است، اما احتمالاً مربوط به عصر برنز است که به حدود 2500 سال قبل از میلادباز می شود. بعضی از مکان ها به طور بالقوه به دوره هلنیستی (312-58 قبل از میلاد) و دوره رومی (58 قبل از میلاد - 395 پس از میلاد) مربوط می شوند. مقبره های شناسایی شده در این آنالیز شامل نمونه هایی است که به صورت سنگ تراشیده شده اند و بعضی از آنها در غارهای آهکی ساخته شده اند.

موقعیت استراتژیک قبرس در تقاطع اروپا، آفریقا و آسیا به میراث فرهنگی غنی و متنوعی منجر شده است، به طوری که این جزیره مکان های باستانی متعددی از دوره برنز، هلنیستی، روم و بیزانس را حفظ نموده است.

منبع: newsweek

58323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 اسفند 1402 بروزرسانی: 24 اسفند 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4212

به "پیدا شدن گورهای باستانی در یک پادگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیدا شدن گورهای باستانی در یک پادگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید