پیکاسو و باسکیا ناجی بازار هنر شدند

به گزارش تور آسیایی ارزان، حراجی های کریستیز، ساتبیز و فلیپیس پس از گذراندن یک دوره بی نظم و آشفته در جریان فاز نخست همه گیری کرونا، حالا در سال 2021 به سطح فروش پیش از همه گیری رسیده اند.

پیکاسو و باسکیا ناجی بازار هنر شدند

به گزارش خبرنگاران، آنالیز های داده های 13 رویداد فروش آثار هنر معاصر و مدرن که در سه حراجی کریستیز، ساتبیز و فلیپیس واقع در نیویورک، لندن و پاریس در بازه زمانی آوریل تا جولای رویداده است، از رونق گرفتن بازار هنر خبر می دهد.

در طول این بازه زمانی این سه حراجی در مجموع 1.7 میلیارد دلار کسب کردند. این رقم بیش از 1.1 میلیارد دلاری است که در همین بازه زمانی در سال 2020 اعلام شده بود. پابلو پیکاسو و ژان باسکیا از جمله هنرمندان گران حراجی های اخیر بوده اند. در این بین بعلاوه چهره های نوظهوری در بازار هنر همانند فلورا یوکانوویچ و سلمان تور از جمله کسانی بودند که در افزایش این آمار تاثیرگذار بودند.

مدیران حراجی چندین عامل را بر رونق پیدا کردن بازار هنر موثر اسم می نمایند که افزایش تقاضای خریداران آسیایی یکی از آن ها محسوب می گردد. از دیگر عوامل به تعادل بین موجودی آثار محبوب در بازار و مقدار تقاضا برای آن ها می توان اشاره نمود.

با این حال به رغم رونق بازار هنر در آسیا، فروش آثار هنری در آمریکای شمالی که معمولا بزرگترین بازار هنر محسوب می گردد در سال 2021 فرایند نزولی داشته است. ایالات متحده آمریکا شاهد 16 درصد کاهش فروش نسبت به سال 2019 بوده است.

عجیب نیست که پیکاسو و باسکیا بر بازار هنر سلطه دارند. این دو همیشه در فروش های بازار غرب حضور پررنگ داشته اند اما در این فصل استقبال از این دو نفر در سطح دنیا افزایش پیدا نموده است.

در فروش های لندن، نیویورک و پاریس، پیکاسو بیشترین آمار فروش در بازار آثار هنری مدرن و معاصر را با حجم معاملات به ارزش کلی 187 میلیون دلار به خود اختصاص داده است. باسکیا با 168 میلیون دلار در رتبه دوم واقع شده است. اندی وارهول که در سال های اخیر با فرایند نزولی در بازار هنر روبرو شده است در این فصل در مجموع 98 میلیون دلار به خود اختصاص داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1802

به "پیکاسو و باسکیا ناجی بازار هنر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکاسو و باسکیا ناجی بازار هنر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید