چه جاذبه هایی در جزیره چونگ مینگ شانگهای انتظارتان را می کشد؟!

به گزارش تور آسیایی ارزان، جزیره چونگ مینگ شانگهای | chongming island in shanghai

شانگهای از آن شهرهای عظیم و صنعتی با ساختمان های مرتفع و برج های عظیمی است که هر گردشگری از دیدن آن ها شگفت زده می گردد. گردشگران و مسافرانی که به شانگهای سفر می نمایند، می توانند به بالای بلندترین برج ها در شانگهای و البته در دنیا بروند و از منظره تمام شهر در زیر پاهای خود لذت ببرند اما آن جاذبه ای که امروز می خواهیم در مجله گردشگری خبرنگاران به شما معرفی کنیم، با آن نمایی که از شهر شانگهای چین در ذهن دارید، بسیار متفاوت است. جزیره چونگ مینگ شانگهای جزیره ای عظیم در آب های اقیانوسی کنار این شهر است که محیط و طبیعتی بسیار آرام و مطالق با معماری قدیم چینی دارد. اگر از شلوغی و ساختمان های بلند این شهر خسته شدید، پس زمان آن رسیده است که به دیدن جزیره چونگ مینگ شانگهای بروید.

چه جاذبه هایی در جزیره چونگ مینگ شانگهای انتظارتان را می کشد؟!

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

آشنایی کلی با جزیره چونگ مینگ

این جزیره را که به عنوان سومین جزیره عظیم چین می شناسند، دقیقا در کرانه های شرقی شهر شانگهای پیدا خواهید نمود. جزیره ای که به عنوان یک حیاط خلوت برای این شهر شلوغ و پر از ازدحام محسوب می گردد. جزیره چونگ مینگ شانگهای در کنار رودخانه یانگ تسه قرار گرفته و اگر از بالا به آن نگاه کنید، آن چنان تعداد درختان درون جزیره زیاد است که نمی توانید زمین خاکی آن را ببینید.

به همین دلیل چینی ها با استعاره می گویند که این جزیره در زیر درختان مدفون شده است یا گاهی آن را به اژدهای سبز غول پیکری تشبیه می نمایند که درو وسط رودخانه نشسته است.

درون جزیره طبیعتی زیبا انتظارتان را می کشد. در واقع گردش در جزیره چونگ مینگ شانگهای را می توان به نوعی طبیعت گردی دانست؛ چرا که طبیعت آن است که حرف اول را می زند. در اینجا شما با جنگل های عظیم، دریاچه ها و تالاب های متعدد و آرامش بخشی روبرو هستید. طبیعت زیبای این مکان هر جهانگرد و مسافری را بر آن می دارد که ساعت ها در این جزیره پرسه بزند و حداقل یک روز سفر به شانگهای خود را در اینجا برنامه ریزی کند.

بازدید از جاذبه های درون جزیره به شما اجازه می دهد تا خاطرات رمانتیک و به یاد ماندنی را برای خود در چین رقم بزنید و کمی از مراکز خرید مدرن و ساختمان های جدید شانگهای فاصله بگیرید. انگاری وارد جهانی دیگری در بُعد دیگری در شانگهای شده اید.

شما می توانید کارهای زیادی را در این جزیره انجام دهید که خلاصه آن ها را در ادامه می خوانید:

  • وارد پارک ملی جنگلی دونگپینگ (Dongping National Forest Park) شوید و برنامه کاوشی را در میان درختان این جنگل قدیمی بریزید. شاید کمی گم شدن در میان جنگل حسی جذاب و نایاب را به شما منتقل کند.
  • پس از قدم زدن در جنگل برای مشاهده پرندگان مهاجر به دریاچه مروارید (Pearl Lake) بروید. اینجا مکانی سوت و کور و به دور از شلوغی های شهر و بوق ماشین هاست. از تماشای حیات وحش جزیره نهایت لذت را ببرید.
  • می توانید به پارک هایی که پر از نیزارها و تالاب هاست رفته و از تفاوت میان طبیعت هایی که در تنها یک جزیره با آن روبرو هستید، تعجب کنید.
  • در کنار سواحل گلی و راستا کناره تالاب ها قدم بزنید. اگر کمی دقت کنید، خرچنگ های کوچکی را خواهید دید که از ترس شما به سرعت درون شن ها و تالاب ها غیب می شوند. به همین دلیل برخی از مردم به جزیره چونگ مینگ شانگهای گاهی جزیره خرچنگ ها (Crab Island) هم می گویند. هنگامی که نگاهی به مناطق شنی جزیره بیندازید، به راحتی متوجه علت این نامگذاری خواهید شد. ضمناً شما می توانید برای رزرو هتل شانگهای به وبلاگ خبرنگاران مراجعه بفرمایید.

یکی از خصوصیت های مردم چین، نزدیکی و تعامل با طبیعت پیرامونشان است. بنابراین درون این طبیعت دیدنی می توانید در گوشه و کنار جزیره، بناهای تاریخی و خانه هایی ببینید که هر یک از جاذبه های شانگهای به شمار می آیند. اگر می خواهید سفر خود را غنی تر کنید، به دیدن جاذبه های تاریخی و دست سازه های بشری احاطه شده با محیطی طبیعی بروید و بیشتر فضای درون جزیره را درک کنید.

از مکان های دیدنی درون جزیره، آموزشگاه چونگ مینگ، باغی به نام دانیوآن، بنای شویوآن و هانشان هستند. شاید برای دیدن هر یک از این بناها، لازم باشد تا یک ساعتی را در آرامش زمان گذاشته و به سرعت و با عجله از کنار آن ها نگذرید.

معرفی کامل پارک ملی دونگپینگ | Dongping National Forest Park

این پارک همانطور که گفتیم درون جزیره قرار گرفته است اما اگر بخواهیم دقیق تر به مکان آن اشاره کنیم، باید گفت که در مرکز جزیره چونگ مینگ شانگهای است. اینجا هر چند که با جنگلی کاشته شده به دست بشر روبرو هستید اما بدانید که این جنگل، عظیمترین جنگل شرق چین است. جنگلی که نه تنها با درختان بلکه با گل ها و گیاهان خوش بو و معطر پوشانده شده است. فضایی را ایجاد نموده که محل زندگی هزاران پرنده مهاجر شده است. پرندگانی که هر ساله وارد این پارک می شوند تا تخم گذاری نمایند.

  • روز های دوشنبه تا آدینه از ساعت 8:30 تا 16:00 عصر می توانید به این پارک ملی بروید. در آخر هفته ها ساعات بازدید در عصرها یک ساعت بیشتر خواهد شد.

اگر کمی آنطرف تر از درختان تنه پهن جنگل قدم بگذارید، به منطقه ای می رسید که با جاذبه های تفریحی هیجان انگیزی برای جهانگردان پر شده است. جاذبه هایی مانند اسکی روی چمن، صخره نوردی، زمین های مخصوص بازی گلف و باشگاه گلف، زمین های بازی تنیس، زیپ لاین برای افرادی که به دنبال هیجان بیشتر هستند و استراحت در میان درختان برای جهانگردانی که به دنبال آرامش و استراحت هستند، تمام آن را در این جزیره عظیم پیدا خواهید نمود. یادتان باشد که داریم از سومین جزیره عظیم چین سخن می گوییم. بنابراین به راحتی از این جاذبه شانگهای نگذرید.

  • هزینه ورودی برای هر یک جهانگرد، 70 یوآن خواهد بود که طبعا هزینه ورودی بچه ها کمتر و در حدود 35 یوآن محاسبه می گردد.

پارک مردابی دونگتان | Dongtan Wetland Park

شرقی ترین پارک درون جزیره چونگ مینگ شانگهای را پارک مردابی تشکیل داده است. مکانی که بازدید نمایندگان و جهانگردان می توانند از هوای تازه و نیزارها و تالاب هایی که انگاری انتها ندارند، لذت ببرند. اگر باز هم درون این پارک به سمت شرق حرکت کنید به عمارت کلاه فرنگی می رسید که به درون دریا کشیده شده و نمایی از دریا را نمایان می نماید.

  • بسیاری از جهانگردان برنامه ورود به جزیره و بازدیدهای خود را به گونه ای برنامه ریزی می نمایند که بتوانند طلوع خورشید را از درون این عمارت و روی دریا تماشا نمایند.

پرندگانی که راستا پروازی خود را از نواحی اقیانوس آسیا ادامه می دهند، در راستا خود و البته ماه های اوایل اسفند تا اوایل خرداد وارد پارک دونگتان می شوند. این تاریخ همزمان با فصل تخم گذاری این پرنده هاست و جهانگردان بسته به زمان ورود به جزیره چونگ مینگ شانگهای می توانند از پرندگان و شایید جوجه های تازه از تخم در آمده آن ها دیدن نمایند.

علاقه مندان به پرنده نگاری می توانند در منطقه ای که برای آن ها تعیین شده است، غازهای وحشی و حواصیل ها را ببنند.

  • ساعت بازدید از این پارک: از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر

هزینه ورودی این مجموعه در طول هفته ارزان تر از آخر هفته ها خواهد بود. اگر در روزهای دوشنبه تا آدینه به دیدن پرندگان بروید، تنها 50 یوآن خواهید پرداخت. در صورتی که آخر هفته ها این مبلغ به 80 یوآن افزایش پیدا خواهد نمود.

پارک آبی ژیشا مکانی برای تماشای غروب | Xisha Wetland Park

اگر به جنوب غربی جزیره بروید با مجموعه پارک های مردابی دیگری روبرو می شوید که فضای دیگری را ایجاد نموده اند. در این پارک، می توان دریاچه ها، زمین های مردابی و گلی، چشمه هایی با آب های تر و تازه و البته نیزارها و باتلاق ها را پیدا کرد.

جزر و مدی که درون باتلاق های این قسمت از جزیره رخ می دهد، باعث ایجاد حیات وحشی بی نظیر و متنوع شده است. حیات وحشی که در کمتر نقاط جهان می توانید آن را ببینید. در این منطقه برای تماشای غروب خورشید و در انتهای روز جمع شوید و انتها گشت روزانه خود را در جزیره چونگ مینگ شانگهای در این مکان به انتها برسانید.

  • ورودی به این پارک رایگان بوده منتها باید حتما از ساعت 08:30 تا 16:00 به این مکان بروید. پس از ساعت 6 عصر این پارک به دلیل مد بهاره کل پارک تعطیل می گردد.

دریاچه مروارید

جالب است بدانید که دریاچه مروارید در جزیره چونگ مینگ شانگهای را عظیمترین دریاچه طبیعی در این منطقه از کشور چین می دانند. مساحت این دریاچه که آن را در غرب جزیره خواهید یافت، 4.3 کیلومتر بوده و پلی دارد که روی اسکله های آن گل های خودرو روییده است. بنابراین منظره ای بسیار رویایی و افسانه ای را ایجاد نموده است. درختان بسیار نادری در اطراف دریاچه روییده اند و اگر در میان درختان اطراف دریاچه قدم بزنید، می توانید صدای پرندگان را بشنوید و پرواز پروانه های رنگارنگ را تماشا کنید.

  • برای گشت و گذار در اطراف این دریاچه هم باید مبلغ ورودی 45 یوآن را بپردازید. از ساعت 8:30 صبح تا 6 بعد از ظهر دریاچه مروارید برای بازدید عموم باز است.

آموزشگاه چونگ مینگ

یکی از بناهایی و مدرسه هایی که به آموزش دانش کنفوسیوس می پردازد را در این مکان پیدا خواهید کرد. فضایی به اندازه 3.8 هکتار متعلق به این مکان بوده و هم اکنون به موزه ای تاریخی تبدیل شده است. در این موزه می توانید با فرهنگ قدیم آموزه های کنفوسیوس، آداب و رسوم و شیوه های زندگی آن ها از نزدیک آشنا شوید.

  • ورودی موزه 10 یوآن بوده و از 15 ژوئن تا 14 سپتامبر (25 خرداد تا 23 شهریور) می توانید از ساعت 8 و نیم تا 11 صبح و بعد از ظهرها از ساعت 2 تا 5 به دیدن این مکان بروید. در دیگر زمان های سال، بازدید از این بنا، یک سره بوده و تا ساعت 16:30 خواهد بود. روزهای دوشنبه این مجموعه تعطیل است.

باغ دانیوآن | Danyuan Garden

تنها سازه باغ چینی که در جزیره چونگ مینگ شانگهای پیدا خواهید نمود، هیمن باغ است. سبک باغ از روی سبک باغ های باستانی سوژو (Suzhou) بوده که با سالن ها و راهروها، ایوان ها، استخرها و پل ها دیدنی تر شده است. تصور کنید که درون فضاها و خانه های چوبی این باغ نشسته اید و به فانوس های قرمز رنگ و عناصر آرامش بخش باغ چینی خیره شده اید. در این باغ اصلا متوجه گذر زمان نخواهید شد. نیمکت های چوبی را برای نشستن بازدید نمایندگان در تمام باغ قرار داده اند.

و اما شکم گردی

  • برای صرف غذا در جزیره هم هر چند که روستاها و رستوران های محلی بسیاری را پیدا خواهید نمود اما ما رستوران هیری کرب (Hairy Crab) را به شما پیشنهاد می دهیم. در این رستوران می توانید از غذاهای محلی مردم جزیره و سوپ خرچنگ معروف آن امتحان کنید. یادتان باشد کیک های خوشمزه این رستوران ها را هم سفارش دهید.

چطور خود را به این جزیره برسانید؟

  • با مترو

با خط 1 مترو شانگهای به سمت ایستگاه جاده Wenshui بروید. از خروجی شماره 4 خارج شوید و اتوبوس های خط 1 یا خط 3 را در ایستگاه گونهنژینلو (Gonghexinlu) سوار شوید تا در نهایت در ایستگاه آخر که جزیره است پیدا شوید

اگر با مترو به خط 2 می روید، در ایستگاه موزه علوم و تکنولوژی شانگهای و از خروجی 6 خارج شوید. سپس باید باقی راستا را اتوبوس خط 2 را با نام شنچونگ (Shenchong) سوار شوید تا به ترمینال جزیره برسید.

اگر با مترو خط 6 می روید، در ایستگاه ووژو دادائو پیاده شده و پس از خروجی 2 وارد ایستگاه اتوبوس خط 6 شنچونگ (6B) شوید. در نهایت به ترمینال جزیره می رسید.

  • با قایق

برای قایق می توانید با اتوبوس های 51، 160، 116B، 508، 728، 952 یا خط شماره 29 بائوشان به بندر یائویانگ (Baoyang Port) بروید. سپس از آنجا بایستی برای بندر نانمن (Nanmen Port) یا بندر بائوژن (Baozhen Port) قایق بگیرید.

می توانید با تاکسی هم خود را به بندر شیدونگکو (Shidongkou Port) برسانید. پس از آن به سمت یکی از دو بندر نانمن (Nanmen Port) یا ژینهو (Xinhe Port) درون جزیره چونگ مینگ شانگهای قایق سوار شوید.

منبع: travelchinaguide.com

منبع: الی گشت
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 975

به "چه جاذبه هایی در جزیره چونگ مینگ شانگهای انتظارتان را می کشد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه جاذبه هایی در جزیره چونگ مینگ شانگهای انتظارتان را می کشد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید