کتاب تاریخ فلسفه از شروع تا امروز روی میز منتقدان

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی دانشگاه سوره دانشکده هنر با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه سوره دومین فصل از جلسات دوشنبه های نقد کتاب سوره را برگزار می نمایند.

کتاب تاریخ فلسفه از شروع تا امروز روی میز منتقدان

در هشتمین نشست از فصل دوم این برنامه کتاب تاریخ فلسفه از شروع تاامروز نوشته ویلیام ساهاکیان با ترجمه حمیدرضا بسحاق به بحث گذاشته خواهد شد.

این کتاب 22 فصل اصلی دارد که عناوین شان به ترتیب عبارت است از:مسأله ماده: فیلسوفان میلتوس، مسأله اینهمانی و تغییر: فلسفه های متضاد هراکلیتوس و الئاییان، مسأله انسان: از سوفیست ها تا افلاطون، فلسفه نظام مند: افلاطون و ارسطو، مسأله دین، مکتب مدرسی، فلسفه رنسانس، عقل گرایان قاره ای، تجربه گرایان انگلیسی، ایده آلیسم آلمانی، فایده گرایی انگلیسی، ناتورالیسم تکاملی، پوزیتویسم کلاسیک، ماتریالیسم دیالکتیک، پراگماتیسم، ایده آلیسم و پرسونالیسم، نورئالیسم و رئالیسم انتقادی، پوزیتیویسم منطقی، فلسفه تحلیلی، مکتب نومدرسی و نوتومیسم، پدیدارشناسی و اگزیستانسیالیسم.

در این جلسه فاطمه مصدری به نقد کتاب خواهد پرداخت و درباره ویژگی های کتاب برای استفاده در بستر آموزشی سخن خواهد گفت.

دبیری نشست را نیز رامتین شهبازی بر عهده دارد.

این نشست دوشنبه 20 دی ماه ساعت 18 در آدرس https://sibad.soore.ac.ir/v/show/bookreview برگزار می گردد و ورود عموم علاقه مندان آزاد است.

سلسله نشست های دوشنبه های نقد کتاب سوره در راستای اهداف پژوهشی و آموزشی دانشکده هنر دانشگاه سوره متناسب با گروه های آموزشی دایر در دانشکده با انتخاب مکتوبات مناسب می کوشد تا زمینه های توسعه علم و آشنایی دانشجویان را با صاحب نظران توسعه دهد.

این نشست ها به صورت برخط برگزارشده و در فصل اول توانست علاقه مندان بسیاری را به خود جلب کند. دوره نو نیز برای 12 جلسه برنامه ریزی شده است و حوزه هایی همانند ادبیات نمایشی، نمایش، عکاسی، فلسفه و نظریه هنر، انیمیشین، هنر اسلامی، نقاشی و گرافیک را دربر خواهد گرفت.

در هر جلسه برای اینکه علاقه مندان فرصت مرور کتاب را داشته باشند کتاب هفته بعد معرفی و از پوستر آن رونمایی می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1990

به "کتاب تاریخ فلسفه از شروع تا امروز روی میز منتقدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب تاریخ فلسفه از شروع تا امروز روی میز منتقدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید