تاج سریع ترین خودروی برقی نوربرگ بر سر کدام خودرو است؟، عکس
به گزارش تور آسیایی ارزان، در این مقاله سریع ترین خودروهای برقی پیست مشهور نوربرگ رینگ را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.
به گزارش خبرگزاری خبرنگاران و براساس گزارش پدال، پورشه تایکان توربو GT تازه توانسته است رکورد سریع ترین خودروی چهار در تولیدی در پیست مشهور نوربرگ رینگ را به خود اختصاص دهد و دومین خودروی برقی سریع این پیست باشد. ژرمن ها یک دور جهنم سبز را در 7 دقیقه و 07.55 ثانیه طی کرده اند تا بتوانند سریع تر از بیشتر خودروهای درون سوز و برقی تولیدی در دنیا باشند.
اما این خودرو قهرمان محصولات برقی نیست چراکه یکی خودروی تولیدی دیگر و برخی مدل های مسابقه ای و کانسپت توانسته اند سریع تر از تایکان توربو GT عمل کنند. از سال 2010 تا به امروز خودروسازان با محصولات برقی و پرفورمنس خود راهی این پیست شده اند تا رکوردشکنی کنند. برخی از این خودروها در نهایت راهی بازار شده اند و شاید در آینده رکوردها را جابجا کنند. در همین اثنا دوست داریم لیستی از سریع ترین خودروهای برقی نوربرگ رینگ را تقدیم شما کنیم. باید گفت تمامی این خودروها به خاطر ثبت سریع ترین لپ ها در کتاب رکوردهای جهنم سبز حضور داشته اند و شاید رکورد برخی از آن ها به این زودی ها شکسته نشود.
سریع ترین خودروهای برقی نوربرگ رینگ
فولکس واگن ID.R کانسپت
زمان: 6 دقیقه و 05.3 ثانیه
پیش از معرفی و تولید ID.4، ID.Buzz و دیگر محصولات برقی فولکس واگن، مهندسان این برند آلمانی یک کانسپت برقی را تولید کردند. ID.R هیچ حد و مرزی برای خود قائل نبود و با قدرت 671 اسب بخاری حاصل از دو موتور برقی توانست رکورد جهنم سبز را بشکند. این خودرو در سال 2019 راهی پیست موردبحث شد و رومین دوماس راننده شرکت توانست رکورد 6 دقیقه و 05.336 ثانیه را بر جای بگذارد. ID.R با این رکورد سریع ترین خودروی برقی نوربرگ رینگ و یکی از سریع ترین خودروهای تاریخ پیست است. هیچ خودروی تولیدی دیگری نتوانسته این رکورد را بشکند و تنها پورشه 919 هیبرید Evo مسابقه ای با رکورد 5 دقیقه و 19.546 ثانیه بهتر از کانسپت برقی فولکس واگن عمل کرده است.
نیو EP9
زمان: 6 دقیقه و 45.9 ثانیه
نیو EP9 از نظر فنی خودرویی تولیدی نیست هرچند شرکت یاد شده بین سال های 2016 تا 2019 تعداد 10 دستگاه از آن را با قیمت 3 میلیون دلار به فروش رسانده است. این ابر خودروی مخصوص پیست به چهار پیشرانه برقی مجهز شده و 1341 اسب بخار قدرت دارد. صفر تا 96 کیلومتر در ساعت حدود 2.6 ثانیه ای و حدبیشتر سرعت 312 کیلومتر در ساعت جزو توانایی های عملکردی EP9 هستند. نیو در سال 2017 و با راننده بریتانیایی پیتر دامبرک راهی نوربرگ رینگ شد. او توانست یک دور جهنم سبز را در 6 دقیقه و 45.90 ثانیه طی کند و رکورد قبلی این شرکت در سال 2016 را بهبود بخشد. EP9 در حال حاضر پنجمین خودروی غیر تولیدی سریع نوربرگ رینگ است و پس از ID.R دومین خودروی برقی رکورددار این پیست به شمار می رود.
ریمک نورا
زمان: 7 دقیقه و 05.2 ثانیه
اولین خودروی تولیدی و واقعی لیست ما ریمک نوراست که قیمتی 2.2 میلیون دلاری دارد. چهار پیشرانه برقی نورا 1888 اسب بخار قدرت تولید می کنند تا این ابر خودرو را بتوانند در عرض 1.7 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسانند. به این ترتیب نورا عنوان سریع ترین خودروی بازار را اختیار دارد. ریمک در سال 2023 و با زمان 7 دقیقه و 05.29 ثانیه رکورد سریع ترین خودروی برقی تولیدی دنیا را به خود اختصاص داد. پشت فرمان این خودرو مارتین کودریچ اهل کرواسی نشسته بود.
پورشه تایکان توربو GT
زمان: 7 دقیقه و 07.5 ثانیه
تازهترین عضو لیست سریع ترین خودروهای برقی نوربرگ رینگ تایکان توربو GT است که سریع ترین و قوی ترین خودروی تولیدی تاریخ پورشه به شمار می رود. با قدرت 1092 اسب بخاری، تایکان توربو GT صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2.1 ثانیه ای خواهد داشت. درصورتی که پکیج وایساخ سفارش داده شود، خودروی موردبحث فاقد صندلی های عقب خواهد بود و از وزنش کاسته خواهد شد. پورشه در ماه ژانویه و با نسخه پروتوتایپ مجهز به پکیج وایساخ تایکان توربو GT راهی نوربرگ رینگ شد و رکورد 7 دقیقه و 07.5 ثانیه را بر جای گذاشت. این خودرو هم اکنون سریع ترین خودروی برقی چهار در دنیا به شمار می رود و با شکست جگوار XE پروجکت 8 سریع ترین سدان چهار در تولیدی جهنم سبز است.
تویوتا TMG EV P002
زمان: 7 دقیقه و 22.3 ثانیه
این خودرو احتمالاً برای بیشتر شما عزیزان ناشناخته خواهد بود چراکه یک مدل پیش تولیدی مسابقه ای است. ژاپنی ها در سال 2012 مدل موردبحث را با 469 اسب بخار قدرت تولید کردند. در همان سال بود که TMG EV P002 رکورد 7 دقیقه و 22.32 ثانیه را در جهنم سبز ثبت کرد هرچند این رکوردشکنی دوام چندانی نداشت و خودرویی دیگر آن را ارتقا داد.
تسلا مدل S پلد با پکیج پیست
زمان: 7 دقیقه و 25.2 ثانیه
رقابت پورشه و تسلا در سال 2023 به اوج خود رسید. تسلا دو سال پس از اولین رکوردشکنی مدل S پلد راهی جهنم سبز شد اما این بار از پکیج پیست نیز استفاده کرده بود. این پکیج شامل ترمزهای بهتر و لاستیک های پرفورمنس است. اگرچه این لاستیک ها در آمریکا مشکل قانونی ندارند اما استفاده از آن ها در اتحادیه اروپا مجاز نیست و همین موضوع جنجال هایی را درباره رکوردشکنی تسلا به وجود آورده است. با این وجود باید گفت سدان سنگین وزن تسلا یک دور نوربرگ رینگ را در 7 دقیقه و 25.2 ثانیه طی کرد و توانست یک بار دیگر رکورد را از چنگ تایکان توربو S درآورد اما این رکورد هم زود شکسته شد چراکه ریمک نورا با رکورد خود رقابت پورشه و تسلا را به حاشیه راند.
پورشه تایکان توربو S
زمان: 7 دقیقه و 33.3 ثانیه
دومین تلاش پورشه برای شکستن رکورد سریع ترین خودروهای برقی نوربرگ رینگ در سال 2022 انجام شد. تایکان توربو S توانست با زمان 7 دقیقه و 33.3 ثانیه رکورد تسلا مدل S پلد را بشکند. علاوه بر قدرت بیشتر، این خودرو به کیت پرفورمنس تازه و سیستم کنترل شاسی دینامیک پورشه مجهز است. این بهبودها به صورت کارخانه ای ارائه می شوند و بنابراین پورشه رکورد رسمی خودروهای تولید سری را ثبت می کند.
تسلا مدل S پلد
زمان: 7 دقیقه و 35.5 ثانیه
اندکی پس از معرفی این خودرو بود که تسلا راهی نوربرگ رینگ شد و توانست رکورد تازه 7 دقیقه و 35.5 ثانیه را بر جای بگذارد. اگرچه انتظارات از این خودرو بالاتر بود اما تسلا با همین رکورد هم توانست تایکان توربو را شکست دهد اما همان طور که در بالا نیز شاهد بودید پورشه سریعاً دست به کار شد تا رکورد را از آن خود کند.
پورشه تایکان توربو
زمان: 7 دقیقه و 42.3 ثانیه
تایکان توربو در سال 2019 و به عنوان اولین محصول برقی و مدرن پورشه عرضه شد. خودروی موردبحث در حالت استاندارد 616 اسب بخار قدرت تولید می کند اما با فعال شدن ویژگی اوربوست خروجی قوای محرکه به 671 اسب بخار افزایش می یابد. سدان موردبحث صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 3 ثانیه ای دارد و اگرچه از نظر فنی کندترین نسخه تایکان در جهنم سبز به شمار می رود اما بازهم سریع است. پورشه زمان 7 دقیقه و 42.3 ثانیه را در سال 2019 ثبت کرده که با رکورد نسل پیشین بی ام و M4 CS برابری می کند. این رکورد برای یک سدان برقی چهار در و سنگین وزن بد نخواهد بود.
الکتریک RaceAbout
زمان: 7 دقیقه و 44.8 ثانیه
در اوایل دهه پیش بود که یک خودروی اسپرت و برقی تک ساخت خبرساز شد. خودروی موردبحث از طریق دانشگاه علوم هلسینکی فنلاند پیشرفته و اولین بار در سال 2011 به جهنم سبز حمله کرد اما نتوانست رکورد زیر 8 دقیقه را ثبت کند. این تیم با خودرویی که 400 اسب بخار قدرت داشت مجدداً راهی نوربرگ رینگ شدند و این بار زمان 7 دقیقه و 44.8 ثانیه را بر جای گذاشتند که بهترین رکورد خودروهای برقی جاده ای آن زمان بود.
هیوندای آیونیک 5N
زمان: 7 دقیقه و 45.5 ثانیه
معمولاً هیوندای یا کیا در پیست نوربرگ رینگ دیده نمی شوند اما این خودروساز کره ای در حال عرضه طیف تازهی از خودروهای برقی است و آیونیک 5N جزو اسپرت ترین آن ها به شمار می رود. این خودرو 641 اسب بخار قدرت دارد که در حالت بوست به دست می آید و همین قدرت برای ارائه پرفورمنس چشمگیر کفایت خواهد کرد. البته نسخه N فقط در قدرت بیشتر خلاصه نمی شود و ترمزهای بزرگ تر، سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر و لاستیک های چسبنده تر باعث شده اند این خودرو یک دور نوربرگ رینگ را در 7 دقیقه و 45.5 ثانیه طی کند که عملکرد احساس برانگیزی محسوب می شود.
مرسدس بنز SLS AMG الکتریک
زمان: 7 دقیقه و 56.2 ثانیه
سال ها قبل از معرفی زیربرند EQ، خودروی برقی SLS AMG الکتریک تولید شده بود. با وجود درهای گالوینگ و رنگ بدنه مجذوب کننده، این سوپر اسپرت جزو مشهورترین محصولات دوران خود است. SLS AMG الکتریک در سال 2012 و با قدرت 738 اسب بخار معرفی شد و صفر تا 96 کیلومتر در ساعت زیر 4 ثانیه داشت. این خودرو در جهنم سبز رکورد زیر 8 دقیقه را بر جای گذاشت اما متأسفانه باتری خودرو تنها برای طی یک دور پیست کافی بود و اگرچه در ابتدا قرار شد 100 دستگاه از آن تولید شود اما در نهایت 9 خودرو خط تولید را ترک کردند.
آئودی R8 E-Tron
زمان: 8 دقیقه و 09.0 ثانیه
باور اینکه R8 E-Tron حدود 15 سال پیش معرفی شده سخت است. در آن زمان سوپرکار پیش تولیدی ارباب حلقه ها به خاطر حضور در فیلم آیرون من مشهور شد اما همه چیز آن در ظاهری زیبا خلاصه نمی شود چراکه دو موتور برقی 376 اسب بخار قدرت تولید می کردند که اگرچه این روزها خیلی به چشم نمی آید اما در سال 2012 باعث شد جهنم سبز در 8 دقیقه و 09 ثانیه طی شود. R8 E-Tron در سال 2015 به مدلی تولیدی بدل شد اما عمر کوتاهی داشت. در واقع ارباب حلقه ها کمتر از 100 دستگاه را تولید کرد.
پژو EX1 کانسپت
زمان: 9 دقیقه و 01.34 ثانیه
پژو با کانسپت EX1 جزو اولین بازیگران دنیای خودروهای برقی به شمار می رود. برخلاف کانسپت های آئودی و پورشه، پژو علاقه ای به تولید کانسپت خود نداشت. محصول کوچک، دو نفره و روباز پژو با طراحی سبک وزن و دو موتور برقی 335 اسب بخاری حرف های زیادی برای گفتن داشت. این کانسپت در سال 2011 رکورد سریع ترین خودروهای برقی نوربرگ رینگ را شکست. اگرچه زمان حدود 9 دقیقه ای فاصله زیادی با مدل های درون سوز داشت اما برای بهبود حدود 1 دقیقه ای رکورد مینی E در سال 2010 کافی بود.
مینی E
زمان: 9 دقیقه و 52.0 ثانیه
مینی در اولین سال های ظهور جدی خودروهای برقی پروتوتایپ E را معرفی کرد که در واقع نسخه بدون آلایندگی کوپر به شمار می رفت. این خودرو 201 اسب بخار قدرت داشت و در نهایت هم منجر به تولید بی ام و i3 شد. توماس جاگر در سال 2010 یک دور جهنم سبز را در 9 دقیقه و 52 ثانیه طی کرد. مینی E اولین خودروی برقی تاریخ بود که یک دور نوربرگ رینگ را طی نمود و اگرچه این روزها هیچ رکوردی در دست ندارد اما زمان زیر 10 دقیقه برای یک تکنولوژی نوظهور عملکرد احساس برانگیزی به شمار می رود.
227227
227227
منبع: خبرآنلاین