کشف بقایای اسکلت 9000 ساله انسان و بیش از 100 هزار شی تاریخی در برزیل

به گزارش تور آسیایی ارزان، ایسنا/ براساس اخبار منتشر شده، کشف بقایای اسکلت 9000 ساله انسان و بیش از 100 هزار شی تاریخی در برزیل صورت گرفت.

کشف بقایای اسکلت 9000 ساله انسان و بیش از 100 هزار شی تاریخی در برزیل

پس از اینکه گروهی از نقشه برداران و کارگران یک محوطه واقع در برزیل را قبل از ساخت یک مجتمع آپارتمانی ارزیابی کردند، با بقایای استخوان و تکه هایی از ظروف سفالین روبرو شدند و به این ترتیب گروهی از باستان شناسان کاوش در این محل را آغاز کردند. با کاوش باستان شناسان در این مکان، یک محوطه باستانی چند لایه کشف شد که اسکلت 43 انسان و حدود 100 هزار شی تاریخی در آن وجود داشت.

سی بی اس در گزارشی نوشت: پس از کاوش باستان شناسان در این محدوده ساخت و ساز که در شهر ساحلی سائو لوئیس واقع شده است، اشیاء تاریخی کشف شد که برخی از آنها از سوی مردم حدود 9000 سال قبل بجا مانده اند. باستان شناسان از این گنجینه تاریخی به عنوان اکتشافی یاد کرده اند که ممکن است تاریخچه سکونت انسان در برزیل را بازنویسی کند.

ویلینگتون لیج که باستان شناس ارشد این کاوش بوده است، گفت که وقتی شرکت ساخت و ساز مؤسسه او را در سال 2019 برای بررسی این محوطه به عنوان بخشی از روال همیشگی قبل از ساخت و ساز استخدام کرد، انتظار نداشت با چنین اکتشافاتی روبرو شود.

لیج با تحقیق در این مکان متوجه شد که بقایای قابل توجهی از دهه 1970 تا به امروز در این محوطه پیدا شده است که از جمله آنها به کشف بخشی از استخوان فک انسان در سال 1991 میلادی میتوان اشاره کرد.

گروه باستان شناسان به سرپرستی لیج بعد از مدت کوتاهی اشیای تاریخی بسیار بیشتری کشف کرد؛ انبوهی از ابزارهای سنگی، تکه های سرامیک، صدف های تزئینی و استخوان.

براساس بیانیه مؤسسه تاریخ ملی و میراث برزیل (IPHAN) در جریان چهار سال کاوش در این مکان، باستان شناسان در مجموع 43 اسکلت انسان و بیش از 100 هزار اثر تاریخی را کشف کردند.

محققان اکنون قصد دارند کاتالوگی از آثار تاریخی تهیه و جزئیات این اشیاء را بررسی کنند و آنها را به نمایش بگذارند.

یافته های اولیه این کاوش هم اکنون نیز توجه جامعه علمی را به خود جلب کرده است.

به گفته لیج این گروه تحقیقاتی 27 نفره که باستان شناسان، شیمیدانان، مورخان و یک مستندساز را شامل می شود، تا به امروز شواهد سکونت انسانها در چهار دوره مختلف تاریخ را در این محوطه کشف کرده است.

در لایه بالایی این محوطه، بقایای بجا مانده از مردم توپینامبا کشف شده است. در لایه ای دیگر از این مکان اشیای تاریخی مردم جنگل آمازون و سفال ها، صدف ها و استخوان های باقیمانده از گروهی از مردم بومی کشف شده است.

زیر این لایه نیز بقایای بجا مانده از مردمی که حوالی 8000 تا 9000 سال قبل زندگی می کردند در اعماق این محوطه کشف شد. بر این اساس، این اشیاء بسیار قدیمی تر از شواهدی محسوب می شوند که پیشتر در این منطقه کشف شده بودند و قدمت آنها 6600 سال ارزیابی شده بود.

لیج اظهار داشت: این اکتشاف می تواند تاریخچه نه تنها این منطقه، بلکه تمام بخش های برزیل را تغییر دهد.

محققان مدت ها بر سر زمان و نحوه ورود انسانها از آسیا به قاره آمریکا و افزایش جمعیت در آن بحث کرده اند.

براساس یافته های لیج این فرضیه مطرح شده است که انسانها دست کم 1400 سال زودتر از آنچه پیشتر تصور میشد، در این منطقه از برزیل امروزی ساکن شده اند.

باستان شناسان اکنون قصد دارند قدمت اشیای کشف شده را به طور دقیق تری به کمک تجزیه و تحلیل ایزوتوپی تعیین کنند.

منبع: همگردی
انتشار: 27 دی 1402 بروزرسانی: 27 دی 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2520

به "کشف بقایای اسکلت 9000 ساله انسان و بیش از 100 هزار شی تاریخی در برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بقایای اسکلت 9000 ساله انسان و بیش از 100 هزار شی تاریخی در برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید