یکپارچه سازی طرح های امنیت، دفاع وپدافند غیرعامل درمناطق حساس کشور

به گزارش تور آسیایی ارزان، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به یکپارچه سازی طرح های امنیت، دفاع و پدافند غیرعامل در مناطق حساس کشور گفت: این اقدام کاهش هزینه ها و هماهنگی بین دستگاه ها را ارتقا می بخشد.

یکپارچه سازی طرح های امنیت، دفاع وپدافند غیرعامل درمناطق حساس کشور

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور، نشست کمیته پدافند غیرعامل کشور با حضور سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مهدی جمالی نژاد رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، حسین قاسمی، مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور و جمعی از مدیران و مسئولان وزارت کشور و سازمان پدافند غیرعامل کشور با موضوع آنالیز راه حل های ارتقای پدافند غیرعامل برگزار گردید.

در این جلسه سردار غلامرضا جلالی با بیان اینکه وزارت کشور از نظر کوشش و فعالیت در حوزه پدافند غیرعامل و ایجاد هماهنگی در استان ها رتبه برتر را کسب نموده است، توضیح داد: کار در نهاد های بین بخشی، سختی های خاص خود را دارد، زیرا نیازمند تعامل و هماهنگی با سایردستگاه ها و بکارگیری همه ظرفیت های ملی است تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه تمرکز اقدامات سازمان پدافندغیرعامل روی تهدیدات انسان ساخت است و این تهدیدات از فناوری به شدت تاثیر می پذیرند، گفت: هر فناوری که تغییر می نماید هم عرصه های فرصت و خدمت رسانی ایجاد می گردد و هم تهدیداتی را در ذات خود به همراه دارد، از همین رو روبرو با فناوری پیچیده می گردد. در واقع وقتی با فناوری های نو در زیرساخت ها رو به رو هستیم با ترکیب و اختلاطی از تهدید و فرصت روبرویم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تهدیدات در حال حرکت به سمت تهدیدات ترکیبی است، توضیح داد: در این شرایط، مدل نوینی از جنگ را شاهد خواهیم بود که در آن تاکید و تمرکز دشمن بر مولفه های قدرت خود متناظر با نقاط ضعف ماست. به یک معنا هر کجا دشمن از ما قوی تر باشد آنجا محلی است که برای ضربه زدن انتخاب می نماید.

سردار جلالی با بیان اینکه هرجا بتوانیم به چنین تهدیداتی پاسخ بدهیم بازدارندگی ایجاد می گردد، توضیح داد: یکی از مدل های جدید تهدیدات ترکیبی، ترکیب حوزه رسانه با تهدیدات است.

وی با اشاره به اینکه کارکرد اصلی وزارت کشور، اداره مردم در تمامی شرایط است، متذکر شد: از همین رو به اعتقاد من باید در وزارت کشور در خصوص نگاه کنونی که در موضوعات پدافند غیرعامل صرفا به تجهیزات و سازه ها توجه دارد بازنگری صورت گیرد و موضوعات مردم محور و رسانه مورد تاکید و توجه بیشتری باشد.

سردار جلالی همچنین از پیشنهاد ایجاد یک الگوی یکپارچه امنیت، دفاع و پدافند غیرعامل در مناطق حساس کشور استقبال کرد و گفت: این یکپارچه سازی سبب می گردد تا هزینه ها کاهش پیدا نموده و هماهنگی ها بین دستگاه ها ارتقا یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 760

به "یکپارچه سازی طرح های امنیت، دفاع وپدافند غیرعامل درمناطق حساس کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکپارچه سازی طرح های امنیت، دفاع وپدافند غیرعامل درمناطق حساس کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید