یک اندونزیایی درانتظار قطع سر درعربستان

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران: دولت اندونزی پس از هفته ها کوشش مردمی برای جمع آوی پول به منظور پرداخت خون بهای یک فرد عرب به منظور ممانعت از اعدام یک خدمتکار اندونزیایی در عربستان، با پرداخت یک میلیون و 900 هزار دلار به ریاض موافقت کرد.

یک اندونزیایی درانتظار قطع سر درعربستان

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرنگاران، روزنامه جاکارتا پست روز آدینه نوشت که اندونزی موافقت نموده است یک میلیون و 900 هزار دلار برای جلوگیری از اعدام قریب الوقوع یک خدمتکار اندونزیایی در عربستان پرداخت کند. وی به جرم قتل به اعدام محکوم شده است.

سوسیلو بامبانگ یودهویونو رییس جمهور اندونزی هفته گذشته بیان کرد به منظور آزادکردن این خدمتکار و جلوگیری از اجرای حکم اعدام نامه دیگری برای دولت عربستان ارسال خواهد نمود.

این خدمتکار 41 ساله در سال 2011 به جرم قتل همسر کارفرمای خود و سرقت پول به مرگ محکوم شد و قرار است طی روزهای آینده سرش از تن جدا گردد.

پرونده این خدمتکار اندونزیایی طی روزهای گذشته توجه رسانه های این کشور را به خود جلب کرد و در دوران مبارزات انتخاباتی در هفته های اخیر کوشش برای ممانعت از اعدام وی افزایش یافت.

خانواده مقتول خواهان هفت میلیون ریال سعودی (یک میلیون و 900 هزار دلار) بابت خون بها شده بودند و مردم اندونزی و شرکت هایی که کارگران مهاجر را به خارج از این کشور اعزام می نمایند معادل چهار میلیون ریال سعودی را جمع آوری کردند.

دیجوکو سویانتو وزیر امنیت اندونزی بیان کرد که دولت این کشور با پرداخت سه میلیون ریال سعودی باقی مانده موافقت نموده است.

خانواده مقتول عربستان تقاضای 15 میلیون ریال سعودی خون بها نموده بود.

دولت اندونزی از سال 2011 تاکنون با رایزنی با عربستان پنج بار اعدام این خدمتکار را به تعویق انداخته است.

بیشترین خدمتکاران اندونزیایی در عربستان سعودی کار می نمایند و گفته می گردد حدود یک میلیون اندونزیایی در این کشور مشغول فعالیت هستند.

قطع سر یک زن اندونزیایی در عربستان سعودی در سال 1390 نیز اعتراض شدید مردم و دولت اندونزی را در پی داشت.

دولت اندونزی در آن دوره سفر مردم این کشور را به عربستان به عنوان نیروی کار ممنوع نمود.

منابع سعودی پیش از این اعلام نموده اند چندین زن خدمتکار اندونزیایی در عربستان به اعدام محکوم شده و در انتظار اجرای حکم هستند.

منبع: ایرنا

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 273

به "یک اندونزیایی درانتظار قطع سر درعربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک اندونزیایی درانتظار قطع سر درعربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید