102 مخزن آب رسانی اضطراری در پایتخت به بهره برداری می رسد

به گزارش تور آسیایی ارزان، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بر اساس برنامه ریزی ها تا سرانجام سال جاری، 102 مخزن آب رسانی اضطراری در پایتخت به بهره برداری می رسد.

102 مخزن آب رسانی اضطراری در پایتخت به بهره برداری می رسد

به گزارش ، محمدرضا احمدنسب قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به تصویب درآمد قانونی از سوی شورای اسلامی شهر تهران در مهر 98 برای ساخت مخازن آب رسانی اضطراری شهر تهران گفت: طبق برنامه ریزی اجرا شده تا خاتمه سال جاری 102 مخزن آب رسانی اضطراری در پایتخت در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

احمدنسب اضافه نمود: بر اساس اجرای طرح آب رسانی اضطراری شهر تهران تا افق طرح 1403 متعهد هستیم در 374 نقطه از شهر تهران این مخازن را بسازیم.

او ادامه داد: سال گذشته در هر یک از شرکت های شش گانه آب و فاضلاب شهر تهران، پنج نقطه برای مخازن آب رسانی اضطراری جانمایی شد و ساخت آن بر اساس بودجه سنواتی در دستور کار نهاده شد و در حال حاضر این پروژه ها در هر یک از مناطق در حال اجراست.

احمدنسب ضمن اشاره به آنکه در حال حاضر تمامی بخش های فنی شرکت آب و فاضلاب استان تهران با هم افزایی بالا در حال اجرای این پروژه و برطرف چالش های آن هستند، اضافه نمود: 72 مخزن آب رسانی اضطراری دیگر نیز در نقاط مختلف شهر تهران تا خاتمه سال ساخته خواهد شد.

او یادآور شد: از دیگر اقدامات مهم آبفای استان تهران تجهیز مخازن بتنی ذخیره آب شرب به دریچه قطع و وصل اتوماتیک است که تا به امروز روی دو مخزن مسگرآباد و شماره 10 این تجهیزات نصب شده است و تا خاتمه سال روی 30 مخزن دیگر نیز نصب می گردد.

او شرح داد: نصب این تجهیزات روی مخازن بتنی این امکان را فراهم می سازد تا هنگام وقوع زلزله جریان آب به صورت اتوماتیک قطع گردد.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: با در مدار بهره برداری قرارگرفتن 374 مخزن آب رسانی اضطراری، تجهیز 120 مخزن توزیع آب بتنی و 150 حلقه چاه آب شرب، در مجموع حدود 650 پایگاه مخازن آب رسانی برای شرایط اضطراری در استان تهران با نگاه توزیع عادلانه در افق طرح خواهیم داشت.

احمدنسب با اشاره به این که 50 درصد تاسیسات آب شهر تهران از ابتدا در برابر زلزله مقاوم هستند اضافه نمود: 25 درصد دیگر تاسیسات مقاوم شده اند و 25 درصد دیگر نیز در دست مقاوم سازی است.

به گفته قائم مقام آب و فاضلاب استان تهران از ابتدای سال 93 تا به امروز روی تمامی مطالعات آبفای استان تهران تحلیل لرزه ای اجرا شده است و تمامی سازه ها و تاسیسات این شرکت مطابق استاندارد و مقاوم در برابر زلزله ساخته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1018

به "102 مخزن آب رسانی اضطراری در پایتخت به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "102 مخزن آب رسانی اضطراری در پایتخت به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید