71 متری ژاپنی ساز در یک محله شلوغ، راهکاری برای مقابله با همسایه کنجکاو!، عکس

به گزارش تور آسیایی ارزان، معماران تصمیم گرفتند تا از باغچه های کوچک در این پروژه استفاده نمایند که امکان ورود نسیم و نور طبیعی به فضای داخلی را فراهم می نمایند.

71 متری ژاپنی ساز در یک محله شلوغ، راهکاری برای مقابله با همسایه کنجکاو!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران و براساس گزارش عصرایران، شرکت معماری ژاپنی شوگو آراتانی و شرکا (shogo aratani architect & associates) تکمیل پروژه مسکونی در یک محله متراکم در شهر اوزاکا، ژاپن را بر عهده داشته است. طراحی این خانه در پی ایجاد فضایی متفکرانه و ویژه برای ساکنین بوده است.

استفاده خلاقانه از باغچه

با توجه به محصور شدن بین خانه های همسایه، مالک با کمبود نور طبیعی و رطوبت مشکل ساز در ساختار از پیش موجود خانه روبرو بود. به همین دلیل، معماران تصمیم گرفتند تا از باغچه های کوچک در این پروژه استفاده نمایند که امکان ورود نسیم و نور طبیعی به فضای داخلی را فراهم می نمایند.

باغچه های کوچک در سه سمت مختلف در حجم خانه تراشیده شده اند که اتمسفر متراکم را حفظ نموده، در شرایطی که مسائل نور و تهویه را رفع می نماید. نسیم هایی که از شکاف های بین خانه ها عبور می نمایند از فضاهای خالی ایجاده شده به واسطه این باغچه ها عبور نموده و همراه با نور طبیعی وارد فضای داخلی می شوند. یک فضای توخالی مشابه نیز در نمای به سمت خیابان ایجاد شده که ورودی خانه را به دو قسمت تقسیم می نماید.

نکته جالب و مهم این طراحی عدم دید همسایه ها به داخل خانه است، به طوری که حتی احتیاج خاصی به نصب پرده هم نیست تا جلوی دید افراد کنجکاو گرفته گردد! البته نورگیری طبیعی نیز به شکل هوشمندانه ای انجام می گردد.

این چهار فرورفتگی فضای داخلی خانه را به مناطقی کاربردی تقسیم می نمایند که به وسیله یک اتاق اصلی واقع در مرکز به هم متصل می شوند. ارتفاع بلند دیوارها اجازه می دهد تا نور از چهار جهت وارد خانه شده و یک فضای باز و پر نور ایجاد گردد.

اطلاعات پروژه:

مکان: نیاگاوا-شی، اوزاکا، ژاپن

کاربری: خانه مسکونی

معمار: شوگو آراتانی آرکیتکتس و شرکا

مساحت سایت: 119.7 متر مربع

مساحت ساختمان: 71.6 متر مربع

مساحت کلی طبقات: 120.3 متر مربع

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 فروردین 1403 بروزرسانی: 20 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4831

به "71 متری ژاپنی ساز در یک محله شلوغ، راهکاری برای مقابله با همسایه کنجکاو!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "71 متری ژاپنی ساز در یک محله شلوغ، راهکاری برای مقابله با همسایه کنجکاو!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید