آشنایی با جاذبه های گردشگری میلان

به گزارش تور آسیایی ارزان، جاذبه های گردشگری میلان بعد از شهر عظیم رم و ونیز مورد علاقه بسیاری از گردشگران خارجی و حتی داخلی ایتالیا است و هر ساله میلیون ها بازدید دارند.

آشنایی با جاذبه های گردشگری میلان

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

جاذبه های جهانگردی میلان از دیدگاه تاریخی، مذهبی و طبیعی زبانزد مردمان ایتالیا و جهانگردان خارجی می باشد. شهر میلان دومین شهر بزرگ کشور ایتالیاست که در شمال این کشور و در دشت لومباردی قرار گرفته است.شهر میلان را باید آمیخته ای از تاریخ و مدرنیته دانست. در این شهر زیبا علاوه بر وجود ساختمان های مدرن معاصر ، بناهای تاریخی بسیاری وجود دارد.

شهر میلان را پایتخت طراحی و مد دنیا می نامند. معروف ترین شرکت های مد دنیا مانند آرمانی ، ورساچه ، پرادا ، دولچه ، میومیو و گابانا و شرکت بزرگ ری بن در این شهر فعالیت دارند. شهر میلان همچنین از نظر مالی و مالی نیز شهری شناخته شده در دنیا است. این شهر به سبب جاذبه های تاریخی و مدرن جهانگردی و جاذبه های تفریحی خود سالانه میلیون ها بازدید نماینده را از سراسر دنیا به ملاقات خود می کشاند. میلان دارای آب و هوایی گرمسیری و شرجی است. تابستان های میلان گرم و مرطوب و زمستان هایش سرد و مرطوب است. بهترین زمان برای سفر به شهر میلان اوایل بهار است.

کلیسای جامعمیلان

کلیسای جامع بزرگ سانتا ماریا ناسنته، جایی که در نزد اهالی میلان به الدوئومو مشهور است، این کلیسا در زمره یکی از بزرگ ترین کلیساهای دنیا شناخته می شودکه گنجایش 40 هزار نفر را دارد؛ مثالی بی نظیر برای معماری زرق و برق دارِ گوتیک!کلیسایی که ساخت آن در قرن چهاردهم میلادی آغاز شد اما ساخت نمای آن تا اوایل دهه 1800 میلادی توسط ناپلئون تکمیل نشد. داخل بنا با 135 قطعه سنگ تراش خورده و بخش بیرونیبنا با 2245 مجسمه مرمر تزئین شده است. فضای کم فروغ داخلی در مقایسه با عظمت وشکوه بخش بیرونی، تضادی جذاب و دل فریب ایجاد می نماید. 52 ستون بزرگ نیز بر اینعظمت ای بنا می افزایند و شیشه نقش دار سالن اصلی (متعلق به قرن 15 و 16 میلادی)از بزرگ ترین ها در دنیا است.

شام آخرلئوناردو دواینچی

شامِ آخر (به ایتالیایی: Il Cenacolo or LUltima Cena) یکی از دیوارنگاره های لئوناردو داوینچی ایتالیاییاست. این اثر هنری نشانگر صحنه هایی از شام آخر روزهای پایانی عمر مسیح است آنطورکه انجیل به آن اشاره نموده است. این نقاشی بر پایهٔ کتاب یوحنا، باب 13 آیهٔ 21است آنجا که مسیح می گوید که یکی از 12 حواری اش به وی خیانت خواهد نمود.

این نقاشییکی از مشهورترین و باارزش ترین نقاشی های دنیا است، که بر خلاف بسیاری از نقاشی هاییاز این دست قابل مالکیت شخصی نیست چرا که به آسانی نمی توان آنرا جابجا کرد. این نقاشیسراسر یک دیوار تالار مستطیل شکلی را می پوشاند که سالن غذاخوری صومعه سانتا ماریادله گرتزیه در شهر میلان بوده است.

قلعهفورزسکو

برای حفاظت از شهر میلان در سال 1368 میلادی ساخته شده است. این قلعه درزمانهای قدیم محل زندگی دوچی میلان بوده است. در حال حاضر نیز یکی از بزرگ ترین قلعه های نظامی مستقر در اروپا و خانهچند موزه و مجموعه هنری به شمار می رود. ساخت ساختمان اصلی قلعه اسفورزسکو در قرن14 میلادی آغاز شده است. در سال 1450 میلادی، فرانچسکو اسفورزسکو بازسازی این قلعهرا آغاز کرد و در سال های بعد توسط افراد دیگری بارها مورد بازسازی و بازسازی قرارگرفت. اتاق های مختلف این قلعه هر کدام شهرت خود را دارند. اما یکی از مشهورترینآنها، اتاق سالا دلا آسه است که سقف آن توسط نقاش و هنرمند بزرگ، لئوناردو داوینچی نقاشی شده است. این قلعه برای حفاظت ازشهر میلان در سال 1368 میلادی ساخته شده است.

کلیسایآمبروز مقدس

کلیسای آمبروز که شاهکاری از هنر معماری رومانسک است، در سال 368 میلادیتوسط آمبروز مقدس ساخته شد. وی در میلان به دنیا آمد و از حامیان ساخت و توسعه میلانبود. چیزهای زیادی برای دیدن در این کلیسا وجود دارد؛ در ابتدای ورود، رواق بلندیچشم انسان را خیره می نماید که متعلق به قرن نهم میلادی است، همچنین سنگ های تراشخورده تالار میانی بر اعتبار سبک رومانسک این بنا افزوده است. مطمئن شوید که درداخل بنا، منبر تراش خورده به سبک رومانسک و همچنین تابوتی که از قرن چهرم میلادیدر زیر آن قرار گرفته است را ببینید. محراب بلند این کلیسا یک شاهکار هنری کارولینگیناست که به سال 835 میلادی تعلق دارد.

پیاتزا دیمرکانتی

با تمام آسمان خراش هایی که دیدن آسمان را غیرممکن نموده اند، پیدا کردنفضاهایی که حس میلان قرون وسطی را به جهانگرد بدهند، سخت است؛ اما تنها با پنج دقیقهپیاده روی از پیاتزا دل دوئومو، می توانید جایی را بیابید که شما را قرن ها بهعقب بر می گرداند. پیاتزا دی مرکانتی با تالار ساخته شده در سال 1233 میلادی، میدانیکوچک را در قلب سیاسی میلان ایجاد نموده است. نمای این عمارت از سنگ مرمر سیاه و سفیدساخته شده است و با کاربری دادگاه و محلی برای قضاوت ساخته شده بود. دریاچه لوگانوو درخت های نخل از سال 1272 میلادی، از دیگر جزئیاتی هستند که در این مجموعه فضایقرون وسطی را تداعی می نمایند.

پارک سمپیونه

پارک سمپیونه یا پارک سیمپلون یکی از بزرگ ترین پارک هایشهر میلان است. این پارک در سال 1888 میلادی در فضایی به مساحت بیش از 386 مترمربع ساخته شده است. طراحی داخلی این پارک توسط معمار و هنرمندی به نام امیلیوآلماگنا اجرا شده است. طراحی این به گونه ای ست که نمایی 360 درجه از قلعهاسفورزا و طاق صلح را در خود دارد و جهانگرد از این پارک می توان به خوبی آنها را نیزمشاهده کند. سومین بنای زیبای این پارک، خانه هنرمندان به نام پالازا دلارته است. این خانه در سال 1933 میلادی توسطجیوانی موزیو ساخته شده است. از دیگر جاذبه های این پارک نیز می توان به آکواریومعمومی آرنا سیویکا و برج توره برانکا اشاره نمود.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1269

به "آشنایی با جاذبه های گردشگری میلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های گردشگری میلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید