تور مجارستان ارزان: آشنایی با شهر سگد مجارستان، شهر آفتاب

به گزارش تور آسیایی ارزان، شهر سگد (Szeged) یکی از زیباترین شهرهای مجارستان است که با داشتن شاهکارهای معماری شگفت انگیز، فرهنگ اجتماعی غنی، محیط طبیعی زیبا، کافه ها و رستوران های مجذوب کننده و … در میان گردشگران تور مجارستان معروفیت پیدا نموده است.

تور مجارستان ارزان: آشنایی با شهر سگد مجارستان، شهر آفتاب

با ما سفر کنید و با تور مجارستان ارزان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

علاوه بر اینها، شهر سگد مجارستان یکی از مهمترین مراکز دانشجویی مجارستان به شمار می رود و دانشجویان بین المللی بسیاری دانشگاه سگد را برای تحصیل در مجارستان انتخاب می نمایند.

با این مقاله از وبلاگ خبرنگاران همراه باشید تا با شهر سگد کشور مجارستان و دیدنی های آن آشنا شویم.

درباره شهر سگد

پیش از هر صحبتی درباره سگد باید ابتدا به این پرسش جواب بدهیم که شهر سگد کجاست؟ سگد شهری زیبا و شگفت انگیز است که در آفتابی ترین نقطه مجارستان، یعنی در جنوب این کشور و کنار مرز صربستان و رومانیا قرار گرفته است. فاصله شهر سگد تا بوداپست، مرکز مجارستان حدود 160 کیلومتر است.

شهر سگد یکی از پیچیده ترین و قدیمی ترین شهرهای مجارستان است که سابقه سکونت در آن به حدود 5000 سال پیش می رسد. اوج اهمیت شهر سگد در مجارستان به قرن سیزدهم میلادی برمی گردد که این شهر به یک مرکز تجاری مهم در مجارستان تبدیل شده بود و مهمترین مرکز صادرات نمک به شمار می رفت. اهمیت و رشد این شهر در قرن هجده و نوزدهم میلادی نیز ادامه یافت، اما سال 1879 میلادی سال سیاهی برای این شهر بود.

در این سال بر اثر طغیان رود تیسا (Tisza) و بروز سیل، تقریبا تمام شهر سگد کشور مجارستان نابود شد و تنها 300 خانه در کل شهر باقی ماند. بر اثر این سیل، 600 نفر از جمعیت سگد کشته و 60 هزار نفر بی خانمان شدند.

اما همین اتفاق وحشتناک باعث شد پس از این حادثه شهر سگد به طور کامل بازسازی گردد و با طرح های مهندسان معروف مجارستان، امروزه شهر سگد یکی از زیباترین و چشم نوازترین شهرهای مجارستان باشد. امروزه اگرچه سگد دیگر آثار و ساختمان های تاریخی خود را از دست داده است، اما جاذبه های از جمله زیباترین دیدنی های مجارستان به شمار می فرایند.

در ادامه با تعدادی از مهمترین و برترین جاذبه های گردشگری و دیدنی های شهر سگد مجارستان آشنا خواهیم شد.

در سال 1879 بر اثر طغیان رود تیسا و بروز سیل، تقریبا تمام شهر سگد کشور مجارستان نابود شد و تنها 300 خانه در کل شهر باقی ماند. بر اثر این سیل، 600 نفر از جمعیت سگد کشته و 60 هزار نفر بی خانمان شدند.

جاذبه های گردشگری شهر سگد

محیط شهری شگفت انگیز

اولین جاذبه گردشگری شهر سگد، نه یک جاذبه معین، بلکه تمام بافت این شهر است. همانگونه که گفتیم این شهر پس از سیل سال 1879 میلادی تقریبا به طور کامل تخریب و سپس بازسازی شد. در این بازسازی کوشش شد تا خیابان ها و میادین شهر سگد به زیبایی هر چه تمام تر باشند.

به همین علت امروزه خیابان ها و فضاهای عمومی این شهر بسیاری زیبا و همیشه مملو از اهالی محلی، دانشجویان و گردشگران مختلفی است که در حال عبور و مرور و یا گذران وقت هستند.

به عقیده بسیاری، میدان دوم تر (Dóm tér) زیباترین میدان شهر سگد است که با ساختمان های بسیار زیبا از جمله کلیسای ووتیو (Votive Church) و برج دوموتور (Dömötör Tower) احاطه شده است. هر سال در فصل تابستان این میدان میزبان فستیوال معروف سگد (Szeged Open-Air Festival) است. این رویداد یکی از مهمترین فستیوال های نمایش و اپرا در مجارستان است.

باغ وحش شهر سگد

باغ وحش شهر سگد در سال 1989 افتتاح شد و از آن موقع با توسعه های مختلف، به بزرگترین باغ وحش مجارستان تبدیل شده است. این باغ وحش با بیش از 43 هکتار مساحت، میزبان 200 گونه جانوری مختلف است. بعلاوه در این باغ وحش کوشش شده است تا با حفظ شرایط اقلیمی محل زندگی هر گونه، آنها را در برترین حالت نگهداری نمایند.

علاوه بر ماهیت تفریحی، باغ وحش شهر سگد یکی از مهمترین مراکز تحقیقاتی و نگهداری از گونه های جانوری در خطر انقراض است و کوشش می نماید از انقراض آنها جلوگیری کند.

کنیسه تازه سگد

کنیسه تازه سگد که در سال 1907 میلادی تکمیل و افتتاح شد، یکی از زیباترین بناهای مجارستان است که در سبک معماری آرت نوو (Art Nouveau) طراحی و اجرا شده است. امروزه کنیسه سگد دومین کنیسه بزرگ مجارستان و چهارمین در سرتاسر دنیا است.

علاوه بر معماری زیبا و چشم نواز، تزئینات زیبای این بنا نیز باعث شده تا به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر سگد و تور مجارستان بدل گردد.

قصر روک (Reök)

یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین بناهایی که در شهر سگد کشور مجارستان خواهید دید، قصر روک است. اگر در پیش از این به بارسلونا سفر نموده و از بناهای ساخته آنتونی گائودی همانند کازا میا شگفت زده شده اید، قصر روک شهر سگد نیز همین حس را در شما ایجاد خواهد نمود.

این بنای زیبا در سال 1907 به عنوان یکی ساختمان مسکونی ساخته شد اما امروزه به مرکز هنری سگد تبدیل شده و نمایشگاه های هنری، اجراهای زنده و رویدادهای فرهنگی در آن انجام می گردد و علاوه بر تماشای زیبایی بنا، می توانید با فرهنگ و هنر مجارستان نیز آشنا شوید.

منبع: ققنوس
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1926

به "تور مجارستان ارزان: آشنایی با شهر سگد مجارستان، شهر آفتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان ارزان: آشنایی با شهر سگد مجارستان، شهر آفتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید