شروع فعالیت سامانه بارشی در21 استان، احتمال سرریزشدن سدها

به گزارش تور آسیایی ارزان، سازمان هواشناسی با هشدار فعالیت سامانه بارشی در 21 استان از احتمال سرریزشدن سدها در جنوب شرق و کولاک برف و لغزندگی جاده ها در منطقه ها سردسیر اطلاع داد.

شروع فعالیت سامانه بارشی در21 استان، احتمال سرریزشدن سدها

خبرنگاران: به گزارش تسنیم، بر اساس پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی بعدازظهر امروز، یکشنبه، با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در منطقه های از دامنه های زاگرس واقع در غرب و شمال غرب ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد روی می دهد.

فردا گستره فعالیت سامانه بارشی برای منطقه های از نوار غربی، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران، مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور است. در شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شمال غرب فارس، شمال کرمان و جنوب خراسان جنوبی بارش ها قابل ملاحظه است.

سه شنبه بارش ها در این منطقه ها ادامه می یابد و در مرکز هرمزگان، جنوب شرق کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش ها شدت دارد و از بعدازظهر در نیمه غربی از مقدار بارندگی ها کاسته خواهد شد.

طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در منطقه های از جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی شده است. چهارشنبه در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان رگبار پراکنده و وزش باد روی می دهد و سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می گردد.

روز پنجشنبه با گذر امواج تراز میانی جو در شمال غرب، منطقه های از غرب و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران بارش باران و وزش باد پیش بینی می گردد. تا روز چهارشنبه روند افزایش دما در بیشتر منطقه ها کشور پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان آغاز: دوشنبه 1402/12/14

زمان سرانجام: سه شنبه 1402/12/15

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات و منطقه ها سردسیر بارش برف، احتمال بهمن، در گردنه ها کولاک برف و احتمال تگرگ

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/12/14: نیمه جنوبی کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، یزد، اصفهان، جنوب و غرب قم، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، نیمه شمالی فارس، یزد، خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان.

سه شنبه 1402/12/15: کردستان، زنجان، همدان، قزوین، مرکزی، لرستان، اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد شدید، کولاک برف، احتمال یخ زنی سطح جاده ها در نواحی سردسیر، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی و گردنه ها، احتمال خسارت به سازه های موقت، احتمال خسارت به ماشین آلات کشاورزی، نهال و محصولات کشاورزی و در جنوب شرق احتمال سرریزشدن سدها.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری به ویژه در گردنه های برفگیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در منطقه ها سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از فعالیت های کوه نوردی و جابه جایی عشایر، پرهیز از فعالیت های عمرانی، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها و آمادگی راهداری جهت برف روبی در گردنه ها و نقاط سردسیر و صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی، انتقال ماشین آلات و محصولات کشاورزی به مکان های امن و پوشش مناسب نهال ها و در جنوب شرق مدیریت سدها.

توصیف سامانه: وزش باد به نسبت شدید تا شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان آغاز: ظهر یک شنبه 1402/12/13

زمان سرانجام: دوشنبه 1402/12/14

نوع مخاطره: وزش باد به نسبت شدید تا شدید جنوب شرقی تا 28 نات و افزایش ارتفاع موج تا 2 متر

منطقه اثر: یک شنبه 1402/12/13 و دوشنبه 1402/12/14: منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس

اثر مخاطره: اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین، احتمال اختلال در تردد کشتی های تجاری، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی

توصیه: اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل بعلاوه سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 اسفند 1402 بروزرسانی: 14 اسفند 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 3863

به "شروع فعالیت سامانه بارشی در21 استان، احتمال سرریزشدن سدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فعالیت سامانه بارشی در21 استان، احتمال سرریزشدن سدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید