آمار اشغال هتلهای کرمان در نوروز سال جاری کاهش 10 درصدی را نشان می دهد

به گزارش تور آسیایی ارزان، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، آمار اشغال هتلهای کرمان در نوروز سال جاری کاهش 10 درصدی را نشان می دهد.

آمار اشغال هتلهای کرمان در نوروز سال جاری کاهش 10 درصدی را نشان می دهد

رئیس کمیسیون دنیاگردی اتاق بازرگانی استان کرمان آمار می دهد که درصد اشغال هتلهای کرمان به طور میانگین در ایام تعطیلات نورزی زیر 50 درصد بود که نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش نشان می دهد.

محمدرضا بهرامی درباره چرایی این رخداد معتقد است: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نورزی و بعلاوه شرایط مالی مردم، کاهش آمار اشغال هتلها دور از انتظار نبود، هر چند به نسبت از شرایط ناراضی نیستیم.

وی توضیح داد: البته شرایط دنیاگردی در بعضی استانهای همجوار به نسبت بهتر از کرمان بود و حتی با رشد دنیاگرد هم روبرو بودند.

رئیس کمیسیون دنیاگردی اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: ترددهای جاده ای نیز کاهش آمار مسافر ورودی به استان کرمان را نیز نشان می دهد که نشان دهنده کاهش ورود دنیاگرد به استان است.

وی در عین حال اعلام نمود: برای معرفی جاذبه های استان کرمان در نمایشگاه دنیاگردی تهران سال جاری متفاوت کار کردیم تا این جاذبه ها بهتر شناخته و معرفی شوند و شاید اگر همین معرفی نبود، آمار دنیاگردان از این میزان نیز کمتر میشد.

بهرامی با اشاره به لزوم معرفی هرچه بهتر جاذبه های کرمان اعلام کرد: سال جاری تعدادی اینفلوئنسر و فعال مجازی کشور را نیز به کرمان دعوت کردیم تا ضمن آشنایی با جاذبه ها و آثار تاریخی و طبیعی به دنیاگردان، به فراوری محتوا بپردازند.

بحث بر سر اینکه چرا استان کرمان با 10 اثر ثبت دنیای که بیشترین آمار آثار ثبت دنیای کشور را در بین استانها به خود اختصاص داده است اما مقصد مهم دنیاگردی نیست، به امروز بر نمی شود و عوامل مختلفی دارد.

از جمله مهمترین دلایل را اطلاع رسانی نشدن کامل یا تصویر نادرستی که از استان نزد بعضی افراد وجود دارد برآورد می نمایند وگرنه کرمان استانی است با جاذبه های منحصر بفرد که در کمتر جایی از دنیا نظیر بعضی از آنها را میتوان یافت.

به طور مثال در کرمان کویری، در حالی که گرمترین نقطه دنیا را در شهداد و کویر لوت می شناسیم، با فاصله کمتر از 10 کیلومتر از آن، منطقه ها بدیع کوهستانی و برف گیر را در سیرچ یا کوهپایه و...شاهد هستیم که آب و هوایی کاملا متفاوت با میوه هایی سردسیری را به شما عرضه می نمایند و این جذابیت ها در جای جای دیگر نقاط استان نیز قابل مشاهده است.

مرتفع ترین شهر ایران (لاله زار) با گلزارهای گل محمدی وسیع در فاصله نزدیک با مرکز استان کرمان واقع شده است؛ از شرق تا غرب و شمال تا جنوب استان از نظر جاذبه های تاریخی، طبیعی و صنایع دستی آنقدر جذابیت وجود دارد که دنیاگردان را سیراب از زیبایی و شناخت کند و برای بیان همه آنها زمان و موقعیت مناسب می طلبد.

عامل دیگر را ضعف زیرساختی در حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی بر می شمارند که ضرورت تخصیص اعتبار و کار مستمر را طلب می نماید.

در کنار این مولفه ها، عامل دیگر که بسیار اهمیت دارد، ساری شدن فرهنگ جذب دنیاگرد در همه ارکان دولتی و غیردولتی است که باید در همه اصناف و طبقات مختلف اقشار مردمی جاری باشد و شهر و شهرداری ها نیز همراه با سایر متولیان در هر زمان و شرایط آماده میزبانی از دنیاگردان باشند و استان استان دنیاگردپذیر باشد که این مهم نیازمند آموزشهای هدفمند و اقدامات مستمر است.

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی دنیا)، روستای دستکند میمند با چند هزار سال قدمت، باغ شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر بفرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش دنیا از این کویر در منطقه شهداد بدست آمده و سه قنات گوهرریز جوپار در شهرستان کرمان، اکبرآباد و قاسم آباد در شهرستان بم، کاروانسرای گنجعلی خان کرمان و چاه کوران راور و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت دنیای استان کرمان بشمار می روند.

منبع: همگردی
انتشار: 16 فروردین 1403 بروزرسانی: 16 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4724

به "آمار اشغال هتلهای کرمان در نوروز سال جاری کاهش 10 درصدی را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار اشغال هتلهای کرمان در نوروز سال جاری کاهش 10 درصدی را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید