آیا اپل به خاطر چین نقره داغ می شود؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، نمایندگان مجلس آمریکا شرکت اپل را به خاطر سکوت و انفعال در برابر سانسور اپلیکیشن در چین مورد انتقاد قرار دادند.

آیا اپل به خاطر چین نقره داغ می شود؟

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از انگجت، در نامه جدیدی که توسط یک گروه از اعضای کنگره آمریکا متشکل از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه نگاشته شده است، قانونگذاران فدرال از نگرانی شدید خود در رابطه با اقدامات اخیر اپل در چین پرده برداشتند.

در این نامه که به تیم کوک مدیر عامل اپل نوشته شده است، تصمیم اپل در اوایل ماه جاری برای حذف یک اپلیکیشن طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ مورد انتقاد قرار گرفته است. معترضان هنگ کنگی از این برنامه موسوم به HKMap برای معین و هماهنگی محل های اعتراض و ردیابی پلیس ضدشورش استفاده می کردند.

در این نامه آمده است: مواردی از این دست نگرانی واقعی را در مورد اینکه آیا اپل و سایر نهادهای بزرگ شرکت های آمریکایی به جای به دست آوردن دل بیش از یک میلیارد مشتری چینی، آنها را با چنین اقداماتی از دست می دهند، افزایش داده است.

اپل پس از آنکه دولت چین این شرکت را متهم کرد که به شورشیان در هنگ کنگ اجازه داده است تا دست به اقدامات خشونت آمیز بزنند، با فشار برای حذف این اپ روبرو شد. با این حال توسعه دهندگان HKMap گفتند که هیچ مدرکی مبنی بر استفاده از برنامه آنها برای هدف قرار دادن پلیس و تضعیف امنیت عمومی وجود نداشته است.

در ادامه این نامه با انتقاد از اپل در مورد حذف سایر برنامه ها صحبت شده است و با استناد به اطلاعات سازمانی به نام GreatFire آمده است: اپل حداقل 2200 برنامه را در چین سانسور کرده است که شامل برنامه های مجازی خصوصی است که برای دور زدن فایروال بزرگ چین استفاده می شود و برنامه هایی که توسط اقلیت های قومی مظلوم و سرکوب شده از جمله اویغور و تبتی ساخته شده است.

این نامه توسط 7 کننده از جمله ران ویدن، الکساندریا اوکاسیو-کورتز، تد کروز و مارکو روبیو(R-FL) به امضا رسیده است.

این کنندگان در نامه جداگانه ای به بابی کوتیک مدیرعامل شرکت اکتیویژن-بلیزارد از تعلیق جایزه یک گیمر معروف به نام وای چونگ به دلیل ابراز همبستگی با معترضین در هنگ کنگ انتقاد کردند. از زمان صدور تعلیق که با واکنش های فراوانی روبرو شد، این شرکت تا حدی از تصمیم خود عقب نشست و این جایزه را به وی داد و تعلیق او را کاهش داد.

در این نامه آمده است: از آنجا که شرکت شما یک ستون در صنعت بازی است، تصمیم ناامید کننده شما می تواند تأثیر ناخوشایندی بر گیمرهایی داشته باشد که به دنبال استفاده از جایگاه خود برای ارتقاء حقوق بشر و آزادی های اساسی دارند.

کنندگان در هر دو مورد از اپل و اکتیویژن-بلیزارد خواستند که شیوه خود را اصلاح کنند و راه ممعکوس را در پیش بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 384

به "آیا اپل به خاطر چین نقره داغ می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا اپل به خاطر چین نقره داغ می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید