ابلاغ دستورالعمل های معاونت گردشگری به سایتها و سامانه های رزرو مراکز اقامتی

به گزارش تور آسیایی ارزان، ایلنا/ براساس خبرهای بدست رسیده، ابلاغ دستورالعمل های معاونت گردشگری به سایتها و سامانه های رزرو مراکز اقامتی صورت گرفت.

ابلاغ دستورالعمل های معاونت گردشگری به سایتها و سامانه های رزرو مراکز اقامتی

یحیی نقی زاده محجوب، مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در نامه های جداگانه به شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری آرا دنیا نوین گستر اطلس (اسنپ تریپ)، مرکز رزرواسیون هتل ها و اماکن اقامتی کشور (اقامت 24)، شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری عرش تا فرش قاصدک کارمانیا، شرکت آرنیکا مهر کیش، شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری سفرهای علی بابا و سایت اتاقک توضیحات و هشدارهایی را درباره اجرای قوانین و مقررات رزرو اماکن اقامتی به آنان ابلاغ کرد.

در بخشی از نامه مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری به مدیران عامل این سایت ها و سامانه ها آمده است:

هرگونه گران فروشی و فروش اقامت در سایت های رزرواسیون بالاتر از نرخ مصوب ابلاغ شده به تاسیسات گردشگری تحت هر عنوان ممنوع است.

مشتریان در استفاده از خدمات جانبی تاسیسات گردشگری و مشخص مدت اقامت خود باید حق انتخاب داشته باشند و سایت رزرواسیون فارغ از اینکه مستقیما با واحد عقد قرارداد نموده یا به وسیله دفاتر خدمات سیاحتی و دنیا گردی نسبت به تهیه بسته سفر اقدام می نماید، مجاز نیست فروش اقامت را در قالب پکیچ خدماتی به مشتریان تحمیل نموده و یا شرط حداقل مدت اقامت را در سامانه خود اعمال کند.

در صورت انصراف مسافر از سفر، سامانه فروش یا رزرواسیون باید در چهارچوب دستورالعمل ابطال رزرو و یا توافق نامه ای که قبل از واریز وجه به رویت و تائید مسافر رسیده است، در مورد مرجوع کردن هزینه دریافتی با کسر کسورات مشخص شده ظرف مدت حداکثر 48 ساعت اقدام کند.

به استناد دستورالعمل نرخ گذاری تاسیسات گردشگری و بخش نامه های مرتبط، نرخ اقامت بچه ها تا 2 سال در تمام مراکز اقامتی رایگان و برای بچه ها 2 تا 12 سال به صورت نیم بها محاسبه می گردد. پیاده سازی رویه مذکور در سامانه رزرواسیون الزامی است. بعلاوه فروش تخت اضافه به قیمت مشابه سایر تخت ها ممنوع است. سایت فروش موظف است در مورد تعریف تخت اضافه و مشخص نرخ آن مطابق با نرخ مشخص شده در نرخنامه مصوب اقدامات لازم را در سامانه های خود بعمل آورد.

منبع: همگردی
انتشار: 29 اسفند 1402 بروزرسانی: 29 اسفند 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4353

به "ابلاغ دستورالعمل های معاونت گردشگری به سایتها و سامانه های رزرو مراکز اقامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ دستورالعمل های معاونت گردشگری به سایتها و سامانه های رزرو مراکز اقامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید