احتمال فروش هواپیماهای دست دوم بمباردیر کانادا به ایران

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران: در حالی شرکت های هواپیمایی داخلی همچنان منتظر چراغ سبز بوئینگ و جنرال الکتریک برای تامین نیازهای هواپیمایی خود هستند که خبر می رسد هواپیماسازی بمباردیر برای فروش هواپیمای نو، دست دوم و جت به ایران ابراز تمایل نموده است.

احتمال فروش هواپیماهای دست دوم بمباردیر کانادا به ایران

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، با وجود موافقت وزارت خزانه داری آمریکا و صدور مجوز برای شرکت های بوئینگ و جنرال الکتریک برای همکاری با ایران، اما تاکنون اتفاق امیدوارنماینده ای در این رابطه روی نداده است.

گرچه در این بین بعضی مسئولان سازمان هواپیمایی کشور همچنان به آینده توافقات ژنو خوشبین هستند که بسیاری از ایرلاین های داخلی به دلیل محدودیت های ناشی از تحریم ها، ناوگان هوایی فرسوده ای را در اختیار دارند که باعث شده تا این شرکت ها وضعیت مناسبی نداشته باشند.

زیانده بودن اکثر ایرلاین های ایرانی فعالیت در این بخش را سخت ساخته و شماری از مدیران شرکت های هواپیمایی به دنبال تامین احتیاجهای خود از کشورهای چین و روسیه هستند.

در این راستا مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران چندی پیش در گفت وگو با رویترز با بیان این که ایران ایر حداقل به 100 هواپیمای مسافربری احتیاج دارد گفت در صورت عدم دستیابی به توافق جامع هسته ای و لغو کامل تحریم ها این شرکت به روسیه و چین برای تامین احتیاج خود روی خواهد آورد.

فرهاد پرورش از بعضی مدل های غربی از جمله ایرباس 320 و بوئینگ های 737-800 باریک و همچنین جت های پهن پیکر نظیر ای 330 و ای 350، 777 و 787 و 747-8 را نام برد که می تواند برای شرکت ایران ایر مناسب باشد.

وی همچنین به شرکت های بمباردیر کانادا و امبرائر برزیل به عنوان شرکت هایی اشاره نمود که در کوشش برای به دست آوردن سهم سالانه 100 میلیارد دلاری از بازار هواپیماهای مسافربری هستند.

در همین حال مدیرکل دفتر حقوقی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری از دیدار رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با نمایندگان شرکت هواپیماسازی بمباردیر اطلاع داد.

محمد سعید شرفی در این باره گفت: در این دیدار نمایندگان بمباردیر ضمن معرفی انواع مختلف محصولات این شرکت اعلام آمادگی کردند در راستای تامین هواپیماهای مسافربری، تامین قطعات و انتقال تکنولوژی به ایران با سازمان هواپیمایی کشوری همکاری نمایند.

شرفی اضافه کرد: در این دیدار رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز ضمن اشاره به شرایط خاص جغرافیایی ایران، تعدد فرودگاهها و احتیاج کشور به بیش از 400 فروند هواپیما برای یک دهه آینده، ایران را بازار مناسبی برای هواپیماهای ساخت شرکت بمباردیر اعلام و از حضور این شرکت در بازار ایران استقبال کرد.

مدیرکل دفتر حقوقی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: شرکت هواپیماسازی بمباردیر نیز ضمن استقبال از همکاری با صنعت حمل و نقل هوایی ایران اعلام آمادگی کرد در صورت فراهم آمدن شرایط برای حضور در بازار ایران، نسبت به ورود هواپیماهای نو، دست دوم و جت های تجاری به بازار ایران اقدام کند.

شرفی توضیح داد: شرکت کانادایی بمباردیر از شرکت های معتبر و مهم جهانست که ساخت هواپیماهای CRG مشتمل بر 99 جایگاه به عنوان یکی از موفقترین هواپیماهای میان برد این شرکت در جهان به شمار می رود و تاکنون 1600 فروند از این هواپیماها توسط شرکت مذکور ساخته و به بازارهای بین المللی وارد شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 182

به "احتمال فروش هواپیماهای دست دوم بمباردیر کانادا به ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "احتمال فروش هواپیماهای دست دوم بمباردیر کانادا به ایران" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال فروش هواپیماهای دست دوم بمباردیر کانادا به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید