احیای سینماها و گرمابه های متروکه مرکز

به گزارش تور آسیایی ارزان، فضاهایی مانند سینماها، گرمابه ها، باغ ها و خانه های تاریخی، فرصت خوبی برای ارائه خدمات به شهروندان است که در مرکز برای احیای این آثار کوشش می گردد.

احیای سینماها و گرمابه های متروکه مرکز

به گفته امیر آریازند قائم مقام معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران به منظور تأمین بخشی از فضاهای خدماتی در سطح منطقه ها و محلات مرکز سینماها و گرمابه های متروکه احیا می شوند.

امیر آریازند، به عنوان یکی از محورهای برنامه سوم توسعه شهر تهران به موضوع توسعه فضاهای فرهنگی و عمومی مرکز اشاره نمود و گفت که در پنج سال آینده باید فضاهای شهفرایندی در محلات و منطقه ها شهر تهران توسعه پیدا کند که یکی از راهکارهای این امر، استفاده از فضاهای آماده و مستعد برای تغییر کاربری است.

وی با اشاره به اینکه در زمان فعلی بخشی از سینماها و گرمابه هایی که در گذشته وجود داشته، متروک و بدون استفاده به جای مانده ادامه داد:

برای ارائه خدمات به شهفرایندان فضاهایی مانند سینماها، گرمابه ها، باغ ها و خانه های تاریخی، فرصت خوبی است؛ در همین زمینه در برنامه سوم توسعه شهر تهران پیش بینی شده تا به منظور تامین بخشی از فضای خدماتی در سطح شهر از این فضاها استفاده گردد.

آریازند اعلام نمود که در برنامه پیشنهادی سوم شهرداری موظف است که در چارچوب افزایش حضور و مشارکت فعال و عادلانه شهفرایندان و به منظور ارتقای زیست پذیری، توسعه فضاهای عمومی مولد زیست سالم، پایدار و بهبود فضاها و خدمات شهری نسبت به متنوع سازی فضاهای عمومی شهری در این فضاها اقدام کند و از این منظر می توان از فضاهایی مثل گرمابه ها و سینماهای متروکه بهره برد.

قائم مقام معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران، بعلاوه جذب سرمایه گذار برای تغییر کاربری و احیای این فضاها را ضروری دانست و گفت:

در برنامه سوم پیش بینی شده لایحه های قانونی در مورد مشوق های مالیاتی و بیمه ای در فرایند احیا و بهره برداری بناهای تاریخی از سوی شهرداری به شورای شهر و سپس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تا زمینه برای جذب سرمایه گذار در این بخش فراهم گردد.

وی اضافه نمود:

شهر تهران برای فراهم کردن شرایط بهتری را برای زیست شهفرایندان نیازمند فضاهای استراحتگاهی، محله ای، فرهنگی و تفرجگاهی است و در این راه باید از همه ظرفیت های معطل مانده شهر که می توانند در این راه مفید باشند استفاده کرد.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2055

به "احیای سینماها و گرمابه های متروکه مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای سینماها و گرمابه های متروکه مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید