اختلاف نظر اتحادیه اروپا درباره تامین هزینه های پروژه آب وهوایی معامله سبز

به گزارش تور آسیایی ارزان، سران کشورهای اروپایی در حالی شب گذشته درباره طرح حفاظت از محیط زیست کمیسیون جدید اروپایی موسوم به معامله سبز به توافق رسیدند که همچنان درباره تامین هزینه های این طرح در این اتحادیه اختلاف نظر وجود دارد.

اختلاف نظر اتحادیه اروپا درباره تامین هزینه های پروژه آب وهوایی معامله سبز

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه فوکوس آلمان، سران کشورهای اروپایی درباره طرح رئیس جدید کمیسیون اروپایی برای حفاظت از آب و هوا موسوم به معامله سبز توافق کردند. بر این اساس این اتحادیه باید تا سال 2050 به منطقه ای بی طرف در زمینه زیست محیطی تبدیل گردد و فراوری گازهای گلخانه ای خود را به شدت کاهش دهد.

لهستان مدت زمان طولانی تری را برای تحقق این هدف پیشنهاد داده بود که البته اتحادیه اروپا با آن موافقت نکرد. بنابراین توافق اتحادیه اروپا بدون لهستان انجام گرفت و دولت لهستان باید تا تابستان آینده اعلام کند که آیا می خواهد به این توافق بپیوندد.

دولت لهستان اعلام نموده است که ما این هدف را با سرعت مد نظر خود به دست می آوریم.

صدر اعظم آلمان درباره این توافق ابراز رضایت نموده و گفت که هیچ گونه شکافی در بخش های مختلف اروپا در این باره وجود ندارد بلکه یک عضو وجود دارد که همچنان احتیاج به زمان دارد.

کمیسیون اروپایی پیش از این برای تحقق اهداف آب و هوایی اتحادیه اروپا تامین هزینه 100 میلیارد یورویی را پیشنهاد داده بود. با این حال به نظر می رسد که اعضای این اتحادیه در این باره اختلاف نظر دارند. در حال حاضر بحث ها درباره بودجه هفت ساله اتحادیه اروپا شروع می گردد که بودجه آب و هوایی این اتحادیه را هم باید شامل گردد. حالا مناقشات در این باره از جمله درباره اندازه و موارد استفاده آن شروع شده است.

به نوشته نشریه فوکوس احتمالا این مناقشات به دلیل مسئله برگزیت سخت خواهد بود. اگر انگلیس اتحادیه اروپا را در اوایل سال آینده ترک کند که با توجه به پیروزی محافظه کاران در انتخابات پارلمانی انگلیس انتظار آن می رود در این صورت یک پرداخت کننده بودجه قدرتمند از اتحادیه اروپا حذف خواهد شد. در حال حاضر این مناقشات در اتحادیه اروپا وجود دارد که چگونه و چه کسی باید این خلاء بزرگ بودجه ای را پر کند.

حالا کشورهایی که سهم بالایی در پرداخت بودجه اروپایی دارند خواهان محدود شدن بودجه هستند و کشورهای شرقی که بیشتر گیرنده بودجه هستند خواهان گسترش بودجه هستند. در این شرایط اگر پول زیادی برای اهداف آب و هوایی اتحادیه اروپا در نظر گرفته گردد کمبودهایی از جمله در زمینه یاری به مناطق فقیر اروپایی به وجود می آید.

به همین دلیل ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان اعلام نموده است که ما نمی توانیم اجازه دهیم که بوروکرات های بروکسل هزینه های مبارزه با درگرگونی های آب وهوایی را روی دوش مردم فقیر و کشورهای فقیر بیاندازند.

نخست وزیر لوکزامبورگ هم در این باره گفته است که بعضی می خواهند مبلغ کم تری برای بودجه بپردازند و بعضی می خواهند مبلغ بیشتری بپردازند. بعضی دیگر هم می خواهند کارهای جدیدی انجام دهند. من در ریاضیات بهترین نبودم اما اعتقاد دارم که این محاسبات با هم جور در نمی آید.

با این حال آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست نموده است که به هدف بی طرفی این اتحادیه در زمینه آب و هوا تا سال 2050 متعهد شوند.

مرکل در آستانه نشست بروکسل تاکید نمود که دولت آلمان از کوشش های اورزولا فون در لاین، رئیس جدید کمیسیون اروپایی برای پیشبرد پروژه معامله سبز در اتحادیه اروپا حمایت نموده و خود را نسبت به تحقق هدف بی طرفی اتحادیه اروپا در مسئله آب و هوا تا سال 2050 متعهد می داند.

چارلز میشل، رئیس جدید شورای اروپایی هم در این باره گفته است که اولویت شماره یک مبارزه با دگرگونی آب و هوایی بوده و بی طرفی اقلیمی اتحادیه اروپا یک هدف مهم برای این اتحادیه است. برای اجرایی کردن این مهم اتحادیه اروپا باید سرمایه گذاری کلانی کند.

کمیسیون اتحادیه اروپا مصمم است در مقابله با تغییرات اقلیمی و فرایند رو به رشد افزایش دمای زمین، با وضع مقررات ویژه شرایطی را فراهم کند که تا 30 سال دیگر اقتصاد این اتحادیه بدون فراوری گازهای گلخانه ای عمل کند.

میگل آریاس کانته، کمیسر امور اقلیمی اتحادیه اروپا، در بروکسل در این باره گفت: ما امروز این استراتژی را پیشنهاد می کنیم که اروپا تا سال 2050 میلادی به عنوان اولین اقتصاد دنیا بدون فراوری گاز گلخانه ای عمل کند.

این به معنای خروج کامل از مصرف نفت و گاز و زغال سنگ در فراوریات مالی و حمل و نقل کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد بود. علاوه بر این منابع دیگر فراوری گاز گلخانه ای نیز باید متوقف گردد و دی اکسید کربن موجود در هوا به وسیله احیای جنگل ها کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 582

به "اختلاف نظر اتحادیه اروپا درباره تامین هزینه های پروژه آب وهوایی معامله سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف نظر اتحادیه اروپا درباره تامین هزینه های پروژه آب وهوایی معامله سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید