اولین ویدیو از بیمار دریافت کننده تراشه مغزی نورا ، بازی با قدرت فکر

به گزارش تور آسیایی ارزان، شرکت نورا ، متعلق به ایلان ماسک در یک پخش زنده ویدیویی نشان داد اولین بیمار دریافت کننده تراشه این شرکت چگونه تنها با استفاده از قدرت فکر خود می تواند شطرنج بازی کند. تراشه نورا مدتی قبل با موفقیت در مغز او کاشته شده بود.

اولین ویدیو از بیمار دریافت کننده تراشه مغزی نورا ، بازی با قدرت فکر

به گزارش خبرنگاران ، صفحه رسمی شرکت نورا در ایکس در یک پخش زنده دمویی از عملکرد تراشه خود روی مغز مردی 29 سال به نام نولاند آربو پرده برداشت. نولاند آربو ظاهراً هشت سال پیش پس از بروز حادثه ای از گردن به پایین فلج شده بود. اما او حالا به وسیله رابط بین مغز و کامپیوتر (BCI) نورا می تواند از کامپیوتر استفاده کند.

به نقل از دیجیاتو، آربو در این پخش زنده شرح داد که جراحی برای دریافت این تراشه مغزی بسیار آسان بوده، اما او باید یاد می گرفت که چگونه تفاوت میان تصور حرکت و اقدام به حرکت را تشخیص دهد تا بتواند نشانگر موس را روی کامپیوتر به حرکت دربیاورد.

در این پخش زنده نشان داده شد که این BCI چگونه به آربو یاری نموده است تا بتواند با قدرت مغز خود نشانگر را روی کامپیوتر تکان دهد، پخش موسیقی را متوقف کند یا مهره های بازی شطرنج را روی صفحه جابه جا کند. او حتی مدعی شده است که با این تراشه توانسته بازی Civilization VI را انجام دهد.

اولین بیمار انسانی نورا می گوید قبلاً از ابزارهای یاریی دیگری برای استفاده از کامپیوتر بهره می برد، اما ایمپلنت نورا به او اجازه می دهد برای مدت بیشتری بازی کند و حتی بازی های آنلاین انجام دهد. آربو می گوید پیش از شارژ مجدد تراشه نورا ، هر بار می تواند حدود هشت ساعت از آن استفاده کند. به عبارت دیگر، شارژدهی این ایمپلنت هشت ساعت است.

این بیمار بعلاوه می گوید که تجربه استفاده از ایمپلنت مغزی با وجود بعضی مسائل اولیه، تا به امروز برای او مثبت بوده است. او شرح می دهد: این ایمپلنت بی نقص نیست و باید بگویم که ما با بعضی مسائل روبه رو شدیم. نمی خواهم مردم فکر نمایند که این خاتمه راه است. کارهای زیادی باید انجام بگیرد، اما این تراشه زندگی من را تغییر داده است.

ایلان ماسک پیش تر گفته بود که اولین محصول نورا با نام تله پاتی شکل تعامل ما با فناوری را تغییر خواهد داد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 فروردین 1403 بروزرسانی: 2 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4415

به "اولین ویدیو از بیمار دریافت کننده تراشه مغزی نورا ، بازی با قدرت فکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین ویدیو از بیمار دریافت کننده تراشه مغزی نورا ، بازی با قدرت فکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید