ایران خودرو چقدر از مرسدس بنز ضعیف تر است؟ ، فیلم

به گزارش تور آسیایی ارزان، کارخانه های خودروسازی با توجه به امکانات و تجهیزات اصلی خود، استانداردهایی را پاس نموده اند. استاندارد Industry 4.0 یا همان صنعت 4.0 یکی از این استانداردهاست که در بعضی کارخانه های خودروسازی پیشرفته دیده می گردد.

ایران خودرو چقدر از مرسدس بنز ضعیف تر است؟ ، فیلم

امیرمسعود عابدین: کارخانه نو مرسدس بنز به نام فکتوری 56 که به فراوری خودروهای لوکس این برند می پردازد، از استاندارد صنعت 4.0 بهره می برد. شاید جالب باشد بدانید که بعضی کارخانه های خودروسازان ایرانی مانند ایران خودرو، دارای استاندارد صنعت 4.0 هستند. با وجود امکانات مشابه و مشترک، خروجی این کارخانه های پیشرفته زمین تا آسمان با خروجی کارخانه های مرسدس بنز تفاوت دارد.

یکی از دلایل این تفاوت زیاد، به عدم دسترسی به فناوری های نو برمی شود.

زمانی که در کارخانه های ایرانی، کارگران باید خودروها را خودشان از کارخانه خارج نمایند، در این هنگام در کارخانه مرسدس بنز خودروها به طور اتوماتیک و خودران از کارخانه خارج و به پارکینگ منتقل می شوند.

علت دیگر این اتفاق، به عدم محافظت و مراقبت از این تجهیزات و کم اهمیتی به منابع انسانی برمی شود. هنگامی که در کارخانه های مرسدس بنز شاسی فولادی خودروها بدون دخالت انسان و به صورت کاملا مکانیکی جابجا می شوند و یا برای تنظیم سیم کشی های خودرو، همه چیز به راحتی در دسترس است؛ در کارخانه های ایرانی بعضی کارگران در شرایطی خطرناک و حساس اقدام به این کار می نمایند.

برداشته شدن مقدار فراوری دستوری، توجه به امکانات و منابع انسانی در کنار انتقال فناوری، از الزاماتی هستند که برای افزایش کیفیت خودروها بسیار مهم هستند.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 فروردین 1403 بروزرسانی: 22 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4868

به "ایران خودرو چقدر از مرسدس بنز ضعیف تر است؟ ، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران خودرو چقدر از مرسدس بنز ضعیف تر است؟ ، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید