ایران، میزبان باران می گردد

به گزارش تور آسیایی ارزان، تهران- خبرنگاران- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای بیشتر مناطق کشور بارندگی پیش بینی شده است و امروز بارش ها در استان های کردستان، کرمانشاه، زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و نیمه جنوبی آذربایجان غربی شدت خواهد داشت.

ایران، میزبان باران می گردد

امین حسین نقشینه روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی خبرنگاران اضافه نمود: امروز با نفوذ جریانات خنک شمالی بر روی سواحل دریای خزر، کاهش دما برای استان های واقع در سواحل شمالی پیش بینی می گردد؛ با این پیش بینی دمای هوای رشت 5 درجه کاهش خواهد یافت.

نقشینه ادامه داد: همچنین از بعدازظهر امروز و فردا (آدینه) باد و گردوخاک برای جنوب غرب کشور پیش بینی شده که کیفیت هوا را کاهش می دهد.

وی یادآور شد: فردا (آدینه) هم بارش ها در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، دامنه های البرز مرکزی در شمال استان های قزوین، البرز و تهران شدید خواهد بود.

نقشینه اضافه نمود: روز شنبه، این سامانه بارشی در نیمه غربی و جنوبی تضعیف می گردد اما در نوار شرقی و سواحل دریای خز بارندگی خواهیم داشت که این بارش ها هم در سواحل دریای خزر پراکنده است.

کارشناس سازمان هواشناسی طی هشداری اظهار داشت: بارش های امروز در جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان و شمال غرب همدان شدید خواهد بود و فردا، در استان اردبیل و نیمه شرقی آذربایجان شرقی با توجه به رگباری بودن بارش ها که همراه با وزش باد شدید و گاهی رعد و برق است، احتمال وقوع تگرگ و سیلاب ناگهانی وجود دارد.

** وضعیت هوای تهران/ گرمترین و سردترین مناطق

کارشناس سازمان هواشناسی درباره هوای پایتخت هم گفت: امروز بعدازظهر برای تهران، افزایش ابر پیش بینی می گردد که اواخر امشب بارش های پراکنده ای هم در تهران شاهد خواهیم بود.

وی اضافه نمود: فردا آدینه دمای هوای تهران کاهش یافته و در برخی ساعات افزایش ابر و رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد. روز شنبه هم آسمان پایتخت صاف تا کمی ابری پیش بینی می گردد.

نقشینه درباره بیشینه و کمینه دمای پایتخت هم یادآور شد: بیشینه دمای مهرآباد امروز به 31 درجه سانتیگراد و شمیران به 26 درجه خواهد رسید. انتظار داریم فردا بیشینه دما در مهرآباد 29 درجه سانتیگراد باشد. کمینه دمای امروز صبح شمیران 14 درجه و مهرآباد 20 درجه سانتیگراد است.

به گفته این کارشناس هواشناسی، انتظار می رود بیشنه دما در اهواز به41 درجه برسد و گرمترین مرکز استان خواهد بود. امروز صبح، شهرکرد هم با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان شناخته شد.

علمی*9294*9053

منبع: ایرنا
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 123

به "ایران، میزبان باران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران، میزبان باران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید