با 200میلیون تومان خودروی کیا و دوو خریداری کنید!، عکس

به گزارش تور آسیایی ارزان، درحالی که مقرون به صرفه ترین خودروی صفرکیلومتر بازار کشورمان حدود 440 میلیون تومان قیمت دارد، خواهیم دید با کمتر از نصف این رقم چه خودروهای کارکرده ای می توان خرید.

با 200میلیون تومان خودروی کیا و دوو خریداری کنید!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، طی چند سال اخیر با پرواز قیمت خودروها در بازار کشورمان، خرید خودروی نو برای خیلی از مردم غیرممکن شده است. در حال حاضر، کوییک به عنوان مقرون به صرفه ترین خودروی سواری کشورمان در بازار حدود 440 میلیون تومان قیمت دارد که از دسترس بسیاری خارج است؛ بنابراین، کسانی که خواستار خودرو هستند به ناچار باید سراغ نمونه های کارکرده بروند. به همین علت، در ادامه می خواهیم ببینیم هم اکنون با کمتر از نصف قیمت یک کوییک صفرکیلومتر یعنی زیر 200 میلیون تومان چه خودروهایی می توان خرید.

براساس گزارش پدال، مطمئناً با این بودجه نمی توان سراغ خودروهای مدل بالا و کم کارکرد رفت و باید بین خودروهای کارکردهٔ زیر مدل 1390 گزینه های مناسب تر را پیدا کنیم. ازآنجایی که چنین خودروهایی معمولاً کارکرد بالایی دارند، بهتر است مدل های کم استهلاک تر را انتخاب کنید که بعداً گرفتار هزینه های سنگین تعمیرات نشوید. به همین علت، با این بودجه هرگز خودروهای مدل پایینی مثل پژو 206 توصیه نمی گردد. با این شرح، سراغ مناسب ترین خودروهایی می رویم که می توان با زیر 200 میلیون تومان خرید. این خودروها را به ترتیب اولویت از برترین تا بدترین معرفی خواهیم کرد.

1-پراید مدل 1385 تا 1389

حدود قیمت: 140 تا 180 میلیون تومان

قطعاً مناسب ترین خودرویی که می توان هم اکنون با زیر 200 میلیون تومان خرید پراید است. این خودرو علیرغم تمام ضعف ها و مسائلی که دارد، از مزیت هایی مثل فراوانی قطعات، استهلاک پایین و هزینه های تعمیر کمتر نسبت دیگر خودروها بهره می برد که آن را به انتخاب اصلی با بودجه های پایین تبدیل می نماید. البته با چنین رقمی باید سراغ پرایدهای زیر مدل 90 بروید که عمدتاً بالای 250 هزار کیلومتر کارکرد دارند. بعلاوه بسیاری از این پرایدها با مسائلی مثل رنگ شدگی بدنه و ایرادات فنی روبرو هستند اما با کمی جستجو در بین مدل های 1385 تا 1389 می توان نمونه های نسبتاً تمیز و قابل قبولی را پیدا کرد.

2-ام وی ام 110 مدل 1388 تا 1392

حدود قیمت: 150 تا 200 میلیون تومان

اگر علاقه ای به پراید ندارید و با زیر 200 میلیون تومان در پی خودروی متفاوتی برای ترددهای شهری هستید، ام وی ام 110 گزینهٔ مناسبی خواهد بود. این خودرو با اندازهٔ کوچک، پیشرانهٔ کم مصرف و استهلاک نسبتاً پایین، با چنین بودجه ای می تواند یکی از انتخاب های معقول باشد. بعلاوه ازآنجایی که ام وی ام حدود یک دهه در تیراژ بالایی در کشورمان فراوری شد، از لحاظ قطعات یدکی شرایط بهتری نسبت به دیگر خودروهای چینی دارد. البته با این بودجه بیشتر نسخه های سه سیلندر 110 قابل خریداری است که تنها 50 اسب بخار قدرت دارد اما اگر بتوانید روی مرز 200 میلیون تومان هزینه کنید، نمونه های چهار سیلندر تمیز با کارکرد زیر 150 هزار کیلومتر هم پیدا خواهد شد.

3-کیا ریو مدل 1384 تا 1386

حدود قیمت: 200 میلیون تومان

یکی دیگر از خودروهای کم استهلاکی که با این رقم می توان خرید کیا ریو است. سدان جمع وجور کره ای که در سال 1384 روی خط فراوری سایپا رفت و تا سال 1391 فراوری شد. هرچند ریو هیچ گاه نتوانست به رقیبی جدی برای پژوها و سمند ایران خودرو تبدیل گردد اما خودروی بی دردسر و کم استهلاکی بود که هواداران خاص خود را پیدا کرد. در حال حاضر نمی توان با کمتر از 200 میلیون تومان نمونه های کارکردهٔ این خودرو را خرید اما روی مرز 200 میلیون تومان از نمونه های اولیهٔ ریو یعنی مدل 84 تا 86 پیدا می گردد. البته این نمونه ها که زیاد هم نیستند کارکرد بالایی بین 300 تا 400 هزار کیلومتر دارند. بعلاوه لوازم یدکی ریو هم گران تر و کمیاب تر از پراید و پژو است.

4-پژو روآ مدل 1386 تا 1389

حدود قیمت: 130 تا 180 میلیون تومان

اگر در پی خودرویی با کابین جادار و ایمنی کمی بهتر از پراید و ام وی ام هستید، می توانید سراغ پژو روآ بروید که به لطف بهره مندی از اتاق پژو 405 فضای مناسبی را برای استفاده های خانوادگی فراهم می نماید. بعلاوه ازآنجایی که روآ از پیشرانهٔ پیکان استفاده می نماید، هزینه های قطعات و تعمیرات فنی آن از پژو 405 کمتر خواهد بود. بااین حال، اگر سراغ روآ رفتید باید با مسائل همیشگی آن مثل کیفیت پایین قوای محرکه و سروصدای دیفرانسیل کنار بیایید. البته، ایران خودرو در سال 1389 نسخهٔ بهبودیافتهٔ این خودرو را با نام روآ سال به بازار فرستاد که از پیشرانهٔ قوی تر و ظاهر مشابه 405 بهره می برد و بعضی مسائل آن رفع شده بود اما مقرون به صرفه ترین نمونه های روآ سال روی مرز 200 میلیون تومان دارند.

5-پژو 405 مدل 1380 تا 1385

حدود قیمت: 150 تا 180 میلیون تومان

اگر نمی خواهید زیر کاپوت 405 موتور پیکان را ببینید، با زیر 200 میلیون تومان پژو 405 هم می توانید پیدا کنید اما باید سراغ مدل های پایین تر بروید. با حدود 180 میلیون تومان هم اکنون 405 مدل 84 با کارکرد حدود 300 هزار کیلومتر پیدا کرد اما باید توجه داشته باشید که خودروهای پژو استهلاک بالایی دارند و چنین نمونه های قدیمی و با کارکرد بالا می تواند هزینه های سنگینی را برای تعمیر و نگهداری به شما تحویل کند. درهرحال، اگر با همهٔ این اوصاف بازهم خواستار 405 هستید می توانید نسخهٔ GLI را هم در نظر داشته باشید که در سال 1383 با حذف آپشن هایی مثل آینه ها و شیشه های برقی با قیمتی مقرون به صرفه تر از GLX عرضه شد و هم اکنون نمونه های کم کار آن را با قیمتی در حدود 160 میلیون تومان می توان پیدا کرد.

6-سمند مدل 1383 تا 1386

حدود قیمت: 150 تا 190 میلیون تومان

سمند در سال 1380 روی خط فراوری رفت و هم اکنون می توان اولین نمونه های آن را با قیمت زیر 200 میلیون تومان خرید. ازآنجایی که سمندهای اولین با همان پیشرانه XU7 پژو فراوری شدند، در نمونه های کارکردهٔ این خودرو هم همان مسائل 405 یعنی استهلاک و هزینه های تعمیر بالا وجود خواهد داشت. علاوه بر این، با توجه به اینکه سمند بدنهٔ سنگین تری نسبت به 405 دارد، در این نمونه های مدل پایین که کارکردی در حدود 300 هزار کیلومتر دارند، فشار بیشتری به قطعات فنی وارد شده و می تواند شرایط بدتری نسبت به 405 داشته باشد.

7-دوو سیلو مدل 1378 تا 1382

حدود قیمت: 140 تا 190 میلیون تومان

سیلو یکی از خودروهای محبوب بازار کشورمان بود که بین سال های 1375 تا 1384 فراوری می شد و اگر خودرویی متفاوت از پرایدها و پژوهای تکراری می خواهید می توانید سراغ نمونه های کارکردهٔ آن بروید. هرچند سیلو خودروی کم استهلاکی بود اما نمونه های کارکردهٔ آن که حتی از مدل زیر 1380 هستند، کارکردهای بسیار بالایی دارند (بیش از 400 هزار کیلومتر) و کاملاً فرسوده شده اند. بعلاوه قطعات سیلو هم نسبت به خودرویی مثل پژو 405 سخت تر پیدا می گردد؛ بنابراین، اگر به سیلو علاقه مند هستید بهتر است روی مرز 200 میلیون تومان در پی نمونه های مدل بالای 1380 با کارکرد نسبتاً پایین باشید.

8-پیکان مدل های 1381 تا 1383

حدود قیمت: 100 تا 130 میلیون تومان

تا اینجا به خودروهای کارکردهٔ زیر 200 میلیون تومان پرداختیم اما اگر حدود نصف این بودجه دارید، بهتر است سراغ پیکان بروید زیرا با این مبلغ اگر خواستار ماشین های بالا باشید خودرویی فرسوده با کارکرد بسیار بالا و پر از مسائل و ایرادات مختلف نصیبتان خواهد شد. با حدود 100 تا 130 میلیون تومان اما می توانید آخرین نمونه های فراوریی پیکان یعنی مدل 1382 و 1383 در شرایط مناسب و کارکرد زیر 300 هزار کیلومتر پیدا کنید. هرچند پیکان از ابتدایی ترین امکانات رفاهی بی بهره است و سواری خشک و خشنی دارد اما به لطف سادگی و استهلاک پایین، حداقل کمتر شما را راهی تعمیرگاه خواهد نمود و با چنین بودجه ای گزینهٔ مطمئن تری خواهد بود.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 5052

به "با 200میلیون تومان خودروی کیا و دوو خریداری کنید!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 200میلیون تومان خودروی کیا و دوو خریداری کنید!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید