بن مژه چیست و چه عوارضی دارد؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، بن مژه یا تتوی خط مژه روشی برای افزایش جذابیت و زیبایی مژه ها و ایجاد ظاهری پرپشت در مژه است. این روش یکی از انواع روش های آرایش دائم است. در ادامه در خصوص این روش، مزایا، معایب و روش انجام آن بیشتر بخوانید.

بن مژه چیست و چه عوارضی دارد؟

بن مژه چیست؟

بن مژه روشی است که شامل تتو کردن نقطه های کوچکی از رنگدانه در امتداد خط مژه است تا ظاهری پرتر، تیره تر و معین تر در مژه ها ایجاد کند. این روش یا با کشیدن خط های ظریف یا با اضافه کردن نقطه های رنگی در خط مژه انجام می گردد.

واضح تر کردن خط مژه یا بن مژه که به عنوان تتوی خط مژه یا خط مژه نامرئی نیز شناخته می گردد، یک عمل زیبایی است که شامل استفاده از رنگدانه های نیمه دائمی در امتداد خط مژه برای ایجاد مژه های پرتر است. در طول این عمل، یک تکنسین آموزش دیده از یک تکنیک تخصصی تتو برای وارد کردن رنگدانه در خط مژه بالایی یا پایینی استفاده می نماید. این روش خط مژه طبیعی شما را تقویت می نماید و باعث می گردد مژه های شما پرپشت تر و تیره تر به نظر برسد. فرآیند تتو دقیق است و به طور یکپارچه ظاهر مژه های طبیعی را تقلید می نماید.

نتایج تتوی بن مژه ظریف است و بدون احتیاج به ریمل یا سایر محصولات آرایشی چشم، مژه های پرتر را به شما هدیه می دهد. رنگدانه استفاده شده به طور خاص برای مطابقت با رنگ طبیعی مژه شما برای ظاهری بدون عیب و نقص انتخاب می گردد. تتوی زیبایی مژه با بن مژه یک راهکار راحت و ماندگار برای کسانی است که بدون آرایش روزانه می خواهند مژه هایی پرتر و معین تر داشته باشند.

بن مژه چقدر طول می کشد و چقدر دوام دارد؟

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که برای تصمیم گیری در خصوص روش های زیبایی باید در نظر بگیریم، دوام نتیجه آن ها و همین طور، مدت زمان انجام خود عمل و تعداد ترمیم های مورداحتیاج است.

اگر قصد دارید این روش زیبایی را امتحان کنید باید برنامه ریزی کنید که حدود 90 دقیقه برای انجام بن مژه اختصاص دهید. به طور معمول، نتایج تتوی خط مژه یا بن مژه بین 1 تا 3 سال باقی می ماند. با این حال، تجربیات فردی بر اساس عواملی مانند نوع پوست، شیوه زندگی و مراقبت های بعدی متفاوت خواهد بود. با گذشت زمان، رنگدانه تتو به علت لایه برداری طبیعی و قرار گرفتن در معرض نور UV به تدریج محو می گردد. عواملی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید و روتین مراقبت از پوست بر ماندگاری تتو تأثیر می گذارد.

برای حفظ ظاهر مطلوب، جلسات ترمیم بن مژه هر 12 تا 18 ماه توصیه می گردد. این جلسات ترمیم شامل تازه کردن رنگدانه است تا اطمینان حاصل گردد که بن مژه رنگ و ظاهر اولیه خود را حفظ می نماید و معین و واضح باقی می ماند. مشاوره با یک متخصص ماهر و با تجربه به شما این امکان را می دهد که بر اساس احتیاجهای خاص خود توصیه های شخصی در خصوص انجام بن مژه دریافت کنید.

تفاوت بین بن مژه و اکستنشن مژه چیست؟

برای اینکه مژه ها پرپشت تر و واضح تر به نظر برسند روش های مختلفی وجود دارد. یکی از آن ها بن مژه و روش دیگر، اکستنشن مژه است. اما این دو روش چه تفاوتی دارند؟ با توجه به شرایط، کدام روش برای ما مناسب تر است؟

اکستنشن مژه شامل چسباندن مژه های مصنوعی یا طبیعی به مژه های طبیعی خود فرد برای ایجاد مژه های بلندتر و پرتر است. اکستنشن ها با دقت زیاد به وسیله یک تکنسین آموزش دیده در جای خود قرار می گیرند و می توانند جلوه ای چشمگیر ایجاد نمایند. با این روش مژه های شما واقعا پرپشت تر می گردد. اکستنشن مژه احتیاج به نگهداری منظم دارد زیرا اکستنشن ها با ریزش طبیعی مژه ها به تدریج از بین می روند.

در روش دیگر، یعنی بن مژه از رنگدانه نیمه دائمی در امتداد خط مژه برای پررنگ تر شدن خط رویش مژه های طبیعی استفاده می گردد. این تکنیک بدون احتیاج به ریمل، اکستنشن مژه یا سایر محصولات، ظاهر مژه های متراکم تر و معین تری را ایجاد می نماید. در واقع مژه ها پرپشت نمی شوند فقط ظاهری از مژه پر ایجاد می گردد. تتوی بن مژه بسیار دقیق و ظریف است و نتیجه آن طولانی مدت است. نتایج آن برای بعضی افراد تا 5 سال ادامه دارد. با جلسات ترمیمی، دوام بن مژه بیشتر هم می گردد و همواره ظاهری زیبا و مجذوب کننده مثل روز اول دارد.

در نهایت، انتخاب بین اکستنشن مژه و بن مژه بستگی به ترجیحات شما در دوام اثر این کار و نگهداری شما دارد. مشاوره با یک متخصص در این زمینه به شما این امکان را می دهد که گزینه ها را آنالیز کنید و بر اساس احتیاجهای منحصربه فرد، اهداف زیبایی شناختی و ترجیحات خود تصمیمی آگاهانه بگیرید.

بن مژه ظریف ظاهر طبیعی تری نسبت به اکستنشن مژه دارد چون در این روش، مژه های مصنوعی به مژه های شما اضافه نمی گردد.

چطور دوام بن مژه را بیشتر کنیم؟

بن مژه یک روش نیمه دائمی است. با رعایت بعضی نکات، می توانید دوام آن را بیشتر هم بکنید. برای اینکه دوام بن مژه را بیشتر کنید به این نکات توجه کنید:

1. توجه به دستورالعمل های مراقبت بعد از بن مژه

مراقبت و نگهداری بعد از بن مژه اهمیت زیادی در افزایش دوام بن مژه دارد. مثلا باید از رساندن رطوبت زیاد به مژه ها اجتناب کنید. بعلاوه نواحی تتو شده را نباید بمالید یا به آن دست بزنید. به هر توضیحاتی که موقع اجرای بن مژه به شما می نمایند توجه کنید.

2. حفاظت در برابر تابش آفتاب

حفظ کردن بن مژه از تابش مستقیم نور آفتاب یکی از مهم ترین قدم ها برای افزایش دوام بن مژه است. تابش مستقیم آفتاب و اشعه فرابنفش باعث می گردد که رنگ مورد استفاده در تتو خیلی زود کمرنگ گردد. بنابراین همواره چشم ها را از تابش آفتاب دور نگه دارید یا اینکه با استفاده از کلاه نقاب دار و آفتابگیر مانع تابش آفتاب شوید.

3. برنامه ریزی برای جلسات ترمیم

معمولا بعد از بن مژه به شما توصیه می گردد که جلسات ترمیمی را هم دنبال کنید. این ترمیم معمولا هر 12 تا 18 ماه یک بار توصیه می گردد. ترمیم بن مژه یاری می نماید که مجذوب کنندهیت و زیبایی این کار، درست مثل روز اول حفظ گردد و رنگ آن کمرنگ نگردد.

با توجه کردن به این توصیه ها و مراقبت از بن مژه می توانید برای مدت طولانی از نتیجه آن لذت ببرید و دیگر احتیاجی به محصولات آرایشی مثل خط چشم و مداد چشم و… نداشته باشید.

مزایای بن مژه

این روش یکی از روش هایی است که در دسته آرایش های دائم قرار می گیرد. البته نام دائم به این معنا نیست که همیشگی است و امکان پاک کردن آن وجود ندارد ولی دوام زیادی دارد که تا چند سال طول می کشد. در ادامه به چند مورد از مزایای بن مژه اشاره می کنیم.

  • بدون احتیاج به محولات آرایشی و آرایش چشم، رنگ و شکل چشم های شما را برجسته تر و زیباتر می نماید.
  • برای چند سال ظاهری طبیعی و مجذوب کننده در چشم های شما ایجاد می نماید و آن را درشت تر نشان می دهد.
  • مژه های شما را پرپشت تر نشان می دهد.
  • احتیاج شما به استفاده روزمره از خط چشم از بین می رود.
  • لازم نیست هر روز آرایش خود را پاک کنید.
  • موقع شنا و ورزش، آرایش چشم شما خراب نمی گردد.

مراقبت های قبل و بعد از بن مژه

  • دو روز قبل و بعد از انجام بن مژه بهتر است که از آسپیرین و ایبوپروفن استفاده نکنید.
  • از دو روز قبل از انجام بن مژه، از مژه های مصنوعی استفاده نکنید.
  • اگر به پیگمنت ها یا هر ماده دیگری حساسیت دارید باید حتما متخصص انجام بن مژه را در جریان بگذارید و با پزشک مشورت کنید.
  • این روش، فرایندی بدون درد است چون قبل از انجام آن، از مواد بی حس نماینده استفاده می گردد. اما ترمیم پوست بعد از تتو ممکن است یک هفته تا ده روز طول بکشد.
  • همواره برای دست زدن به چشم، دست های خود را خوب بشویید و با دست کثیف، به چشم های خود دست نزنید.

عوارض بن مژه

هر نوع تتوی زیبایی با چند عارضه جانبی در نهایت بی ضرر، اما ناراحت نماینده همراه است. بسیاری از این عوارض پاسخ طبیعی بدن هستند.

در چند روز ابتدایی پس از انجام بن مژه ، ممکن است عوارض جانبی زیر را تجربه کنید:

  • قرمزی
  • تحریک پوست
  • تورم
  • خارش

همه این عوارض قابل انتظار هستند و اگر ظرف چند روز فروکش نمایند جای نگرانی نیست. با این حال، اگر متوجه شدید که تورم شما و سایر عوارض به جای بهبود یافتن در حال افزایش است و هر یک از عوارض جانبی بالا در روز های سوم و چهارم به بعد ادامه داشته است، با پزشک خود یا فردی که تتو را زیر نظر او انجام داده اید تماس بگیرید.

ممکن است دچار عفونت یا واکنش آلرژیک شده باشید.

خطرات جدی تر بن مژه

خراش دادن سطح پوست همواره خطرات خاصی را در پی دارد. خطرات و عوارض احتمالی بن مژه عبارتند از:

عفونت

اگر درمان در شرایطی انجام گردد که استریل نباشد، یا ابزار استفاده شده استریل نباشد، یا زخم در طول فرآیند بهبودی آلوده گردد، ممکن است دچار عفونت شوید. علائمی که باید به آ ن ها توجه کرد شامل قرمزی، تحریک و تورم و چرک کردن محل تتو است.

واکنش آلرژیک

قبل از انجام این کار باید رنگدانه مورد استفاده روی شما تست گردد تا مطمئن شوید به رنگدانه ها یا سایر محصولات استفاده شده حساسیت ندارید. علائمی که باید به آن ها توجه کرد قرمزی و تحریک در روز سوم و خارشی است که به بهبودی مربوط نمی گردد.

ایجاد جای زخم

پلک ها ناحیه بسیار ظریفی هستند. اگر این کار با ظرافت انجام نگردد، خطر ایجاد اسکار یا جای زخم دائمی وجود دارد؛ به خصوص اگر به طور کلی مستعد کلوئید یا ایجاد جای زخم و گوشت اضافه هستید. فردی که بن مژه چشم را برای شما اجرا می نماید نباید خیلی عمیق این کار را انجام دهد یا بیش از حد روی پوست کار کند. علائمی که باید به آن ها توجه کنید: قرمزی است که به بهبودی مربوط نمی گردد. در صورت بروز این مشکل به پزشک مراجه کنید تا آنالیز کند که این قرمزی روند طبیعی ترمیم پوست است یا ممکن است از علائم ایجاد جای زخم باشد.

بن مژه بهتر است یا خط چشم؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که قبل از تصمیم گیری در خصوص انجام این کار ممکن است برایتان پیش بیاید این است که بن مژه بهتره یا خط چشم؟

ابتدا باید تفاوت این دو روش را بدانید.

در روش خط چشم دائمی، یک خط چشم روی پلک شما تتو می گردد. این خط ممکن است حالت دار، ساده، ضخیم، نازک و… باشد. اما در بن مژه چشم، تتو در نزدیکی مژه ها و نزدیک تر به داخل پلک انجام می گردد. این روش، به خاطر نزدیکی زیاد به چشم، حساس تر است و باید برای پیدا کردن متخصص مربوطه که تجربه کافی داشته باشد و با مجوز و در محیط استریل این کار را انجام دهد، حسابی وقت بگذارید.

اگر مدل های ساده تر را ترجیح می دهید و دوست دارید تا حد امکان، آرایشتان طبیعی باشد، بن مژه طبیعی انتخاب خوبی برای شماست. اگر دوست دارید خط چشم را برای همواره کنار بگذارید روش خط چشم دائم را انتخاب کنید.

خط چشم بن مژه یعنی خط چشمی که با روش بن مژه حاصل می گردد، بسیار ظریف تر و طبیعی تر از خط چشم دائمی است.

عکس بن مژه قبل و بعد

در تصاویر زیر می توانید نمونه هایی از نتیجه اجرای بن مژه قبل و بعد از انجام آن را ببینید.

بن مژه دنباله دار

در روش بن مژه معمولا خط چشم ضخیم و دنباله دار کشیده نمی گردد ولی متخصص مربوطه می تواند با ایجاد خطوط بسیار ظریف و نقطه ها، بن مژه دنباله دار را اجرا کند.

روش های جایگزین بن مژه

اگر دوست ندارید روش های دائمی را برای آرایش کردن انتخاب کنید، می توانید با روش های زیر مژه هایی زیباتر داشته باشید:

استفاده از مژه مصنوعی

ساده ترین و کم هزینه ترین روش برای داشتن مژه های زیبا و پرپشت ، استفاده از مژه مصنوعی است. مژه های مصنوعی را می توانید از فروشگاه های لوازم آرایشی خریداری کنید و در مرحله آخر آرایش چشم آن را به مژه ها بچسبانید.

خرید و قیمت برترین انواع مژه مصنوعی در خبرنگاران به راحتی در دسترس شماست.

بیوتی یکی از برندهای فراوری مژه مصنوعی است برای اطلاع از شرایط خرید و قیمت مژه مصنوعی بیوتی به خبرنگاران مراجعه کنید.

استفاده از مداد چشم

اگر دوست ندارید چیزی اضافه به مژه های خود بچسبانید با لوازم آرایشی دیگر می توانید خط رویش مژه را پررنگ تر کنید. با خرید برترین انواع مداد چشم همین روش بن مژه را به جای تتو با مداد انجام دهید.

جمع بندی

بن مژه روشی نیمه دائمی برای پرپشت تر نشان دادن مژه است. در این روش در خط رویش مژه، نقطه ها یا خطوط ریزی تتو می گردد. این روش معایب و مزایای خاص خودش را دارد و احتیاج به مراقبت دارد.

منابع: Pmuhub, Askcares, Jaudonsunde

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 فروردین 1403 بروزرسانی: 16 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4716

به "بن مژه چیست و چه عوارضی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بن مژه چیست و چه عوارضی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید