بهترین عملکرد تاریخ دوومیدانی و درخششی که هیچکس پیش بینی نمی کرد

به گزارش تور آسیایی ارزان، بیست و دومین دوره رقابت های دوومیدانی قهرمانی آسیا در حالی به خاتمه رسید که کاروان کشورمان بهترین نتیجه تاریخ ایران در این رشته را به ثبت رساند.

بهترین عملکرد تاریخ دوومیدانی و درخششی که هیچکس پیش بینی نمی کرد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، هفته گذشته و پیش از اعزام کاروان دوومیدانی ایران به رقابت های قهرمانی آسیا در هند هیچ کارشناسی پیش بینی می کرد که نمایندگان ایران بتوانند چندین مدال طلا کسب نمایند. حتی مجید کیهانی، رئیس فدراسیون نیز در گفت وگو با خبرنگاران فقط از داشتن شانس طلا حرف زده بود و به واقع گمان هم نمی کرد که بهترین نتیجه تاریخ دوومیدانی ایران در قاره کهن در دوره ریاست او رقم بخورد، اما این اتفاق محقق شد و کاروان ایران با کسب چهار طلا و یک برنز به کار خود در اودیشای هند خاتمه داد.

احسان حدادی در پرتاب دیسک، علی ثمری در پرتاب وزنه، حسین کیهانی در دوی 3 هزار متر و حسن تفتیان در دوی 100 متر به مقام قهرمانی رسیدند و مسلم نیادوست در دوی 1500 متر صاحب گردن آویز برنز شد.

این بهترین عملکرد دوومیدانی ایران در آسیا بود، چرا که سابقه نداشت دوندگان کشورمان بتوانند در یک دوره از این مسابقات چهار طلا بگیرند، اما کاروان 2017 به اندازه یک سوم همه ادوار قبلی که شرکت نموده بود، ورزشکار روی سکوی قهرمانی داشت. در مجموع 21 دوره قبلی این رقابت ها، دوندگان کشورمان 13 طلا، 15 نقره و 20 برنز کسب نموده بودند که این اعداد به لطف درخشش در هند به 17 طلا، 15 نقره و 21 برنز و مجموع 53 مدال افزایش یافت. رکورد قبلی در اختیار تیمی بود که در سال 2007 به اردن اعزام شد. آن تیم توانست 2 طلا، 4 نقره و 3 برنز کسب کند، اما در مرغوبیت مدال در سال 2017 باعث ثبت بهترین عملکرد تاریخ شد.

در زیر نگاهی به همه طلایی های دوومیدانی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا می اندازیم:

1973- تیمور غیاثی و جلال کشمیری

1975- تیمور غیاثی

1989- فرامرز روستایی فر

1991- حمید سجادی

2000- محمد جلودارزاده

2005- احسان حدادی

2007- احسان حدادی و محسن ربانی

2009- احسان حدادی و سجاد مرادی

2011- احسان حدادی و هادی سپهرزاد

2017- احسان حدادی، حسین کیهانی، علی ثمری و حسن تفتیان

در بین نفراتی که به هند اعزام شدند، فقط حدادی، محمد صمیمی و کیوان قنبرزاده سابقه مدال آوری در آسیا را داشتند، اما حالا باید به این لیست کیهانی، تفتیان، ثمری و نیادوست را اضافه نمود.

همچنین باید به درخشش احسان حدادی نیز اشاره نمود. حدادی که در المپیک و بازی های کشورهای اسلامی نتایج مورد نظر را نگرفته بود، در اودیشا نشان داد که به اوج بازگشته و با کسب پنجمین طلایش در آسیا، نامش را جاودانه کرد.

در طول ادوار قبلی این بازی ها ورزشکارانی از ایران بودند که سابقه کسب پنج مدال را داشتند. حمید سجادی (یک طلا و چهار برنز)، عباس صمیمی (3 نقره و 2 برنز)، سجاد مرادی (یک طلا و 4 نقره) در کارنامه خود 5 مدال داشتند، اما حدادی با 5 طلا بالاتر از همه نهاده شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 769

به "بهترین عملکرد تاریخ دوومیدانی و درخششی که هیچکس پیش بینی نمی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین عملکرد تاریخ دوومیدانی و درخششی که هیچکس پیش بینی نمی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید