رقابت های وزنه برداری غرب آسیا ، نبرد سهراب برای رسیدن به المپیک

به گزارش تور آسیایی ارزان، ملی پوش وزنه برداری ایران برای کسب امتیازهای لازم جهت المپیکی شدن، امروز در امارات روی تخته می رود.

رقابت های وزنه برداری غرب آسیا ، نبرد سهراب برای رسیدن به المپیک

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، رقابت های وزنه برداری انتخابی المپیک در امارات، یکی از مراحل گزینشی المپیک 2020 توکیو محسوب می گردد، که از روز 6 اسفند به میزبانی امارات متحده عربی شروع شده و از سطح سیلور (نقره ای) در رنکینگ فدراسیون دنیای وزنه برداری (IWF) برخوردار است.

مسائل مربوط به ویروس کرونا، تاثیر خود را در رشته وزنه برداری هم گذاشت و کشور میزبان اجازه ورود تیم بانوان و دو تن از ملی پوشان وزنه برداری مردان کشورمان در این بازی ها را نداد. علی هاشمی و رضا بیرالوند پس از اینکه اعزام نشدنشان به این بازی ها قطعی شد، اردوی تیم ملی را به سمت شهرهای خود ترک کردند و حالا سهراب مرادی تنها نماینده ایران در این دوره از بازی ها خواهد بود.

  • ایران با دوپینگ دو کشتی گیر صاحب سهمیه المپیک وزن 125 کیلوگرم شد

مرادی پس از ماه ها درگیری با مصدومیت کتف، برای اولین بار در یک دوره از بازی ها برای کسب عنوان روی تخته می رود. حضور او در بازی های انتخابی المپیک در سوئیس تنها برای حذف نشدن از جدول نهایی بود و اتفاقا مرادی وزنه های خوبی در آن بازی ها بلند نکرد. این بار، دارنده مدال المپیک ریو در وزنه برداری، در دوبی شانس خود را آزمایش می نماید.

رکورد ورودی سهراب مرادی برای این دوره از بازی ها، 360 کیلوگرم است و او با کسب 1333 امتیاز در صندلی 78 دنیا در دسته 96 کیلوگرم واقع شده است. مرادی برای راه یابی به توکیو 2020، در مجموع چیزی حدود 3500 امتیاز احتیاج دارد و این موضوع تعیین می نماید که دارنده مدال طلای المپیک 2016 ریو، از 2 رقابت گزینشی دیگری که در پیش دارد، در هر رقابت به صورت تقریبی احتیاجمند 1083 امتیاز است.

  • سهمیه تیمی ایران در المپیک قطعی شد

کسب چنین امتیازی، احتیاجمند این است که سهراب مرادی در رقابت فردای خود به رکورد مجموع 405 کیلوگرم دست یابد. مسابقه سهراب مرادی در دسته 96 کیلوگرم رقابت های وزنه برداری غرب آسیا، از ساعت 17:30 شروع می گردد و 3 وزنه بردار از کشورهای عربستان، ازبکستان و یمن رقبای نماینده کشورمان خواهند بود.

نکته جالب توجه در المپیک پیش رو، حضور یک نماینده از هر کشور در هر دسته از بازی ها است. به این ترتیب درصورتی که کیانوش رستمی و سهراب مرادی بتوانند سهمیه حضور در المپیک توکیو را به دست بیاوند (هر 2 ملی پوش یکی از 8 نفر برتر دسته 96 کیلوگرم باشند)، تنها یک نفر راهی رقابت های المپیک می گردد. کیانوش رستمی، دیگر ملی پوش وزنه برداری کشورمان در این دسته، در حال حاضر با کسب 2852 امتیاز، در صندلی بیست و دوم واقع شده است و او نیز همانند مرادی، چشم انتظار آینده است.

  • اگر کرونا مهار نگردد، المپیک توکیو هم لغو می گردد
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 739

به "رقابت های وزنه برداری غرب آسیا ، نبرد سهراب برای رسیدن به المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت های وزنه برداری غرب آسیا ، نبرد سهراب برای رسیدن به المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید