برترین مکمل های غذایی برای درد مفاصل و زانو

به گزارش تور آسیایی ارزان، تحقیقات بر روی افراد مبتلا به آرتروز که از درد مفاصل رنج می برند نشان می دهد بیشتر آن ها از کمبود ویتامین D رنج می برند. سطح پایین این ویتامین باعث بروز درد های مزمن در فرد می گردد.

برترین مکمل های غذایی برای درد مفاصل و زانو

می توان با مصرف بعضی مکمل های غذایی درد مفاصل و زانو را درمان کرد.

یکی از مواردی که با افزایش سن به صورت گسترده در افراد کهنسال دیده می گردد، درد مفاصل و زانو است. گرچه این درد می تواند ناشی از طیف گسترده ای از مسائل و بیماری ها باشد، اما می توان با مصرف بعضی مکمل ها به التیام این درد یاری کرد.

در این مطلب به مهمترین مکمل های غذایی که به تسکین درد مفاصل یاری می نماید می پردازیم:

این آمینو شکر یک بخش طبیعی در غضروف مفاصل است. مصرف این مکمل می تواند فرایند استهلاک و نابودی غضروف مفاصل را کند نموده و و باعث تسکین سفتی، تورم و درد زانو گردد. هم اینک کپسول و قرص های حاوی گلوکوسامین در بازار موجود است که به صورت ترکیبی با سایر مواد مغذی فروخته می گردد.

این ماده در بافت های همبند در استخوان ها و غضروف وجود دارد. زمانی که فرد اقدام به مصرف این مکمل می نماید، این امر باعث تقویت کلاژن در مفاصل می گردد. بعلاوه کندرویتین به جذب آب در کلاژن موجود در مفاصل یاری می نماید که همین امر به فعالیت نرم و منعطف آن منجر می گردد.

این اسید چرب مانع از بروز التهاب در بدن می گردد. بدن اسید چرب امگا 3 را به یک ماده شیمیایی آنتی اکسیدان به نام رزولوین تبدیل می نماید که مانع از سفتی و آسیب به مفاصل می گردد.

این ترکیب سولفوریک به طور طبیعی در میوه ها، سبزیجات، دانه ها، منابع حیوانی، و بدن انسان وجود دارد. سولفور باعث یاری به ساخت بافت های همبند می گردد. مصرف یک هزار تا 3 هزار میلی گرم از این ماده شیمیایی به صورت روزانه علائم درد مفاصل شامل درد و تورم را از بین می برد.

تحقیقات بر روی افراد مبتلا به آرتروز که از درد مفاصل رنج می برند نشان می دهد بیشتر آن ها از کمبود ویتامین D رنج می برند. سطح پایین این ویتامین باعث بروز درد های مزمن در فرد می گردد. مصرف مکمل های حاوی ویتامین D به درمان موثرتر آرتروز یاری می نماید.

یکی از معروف ترین ادویه ها که خواص ضدالتهابی دارد زردچوبه است. ترکیبی شیمیایی به نام کرکیومین در این ادویه وجود دارد که مانع از فعالیت پروتئین بروز دهنده التهاب می گردد. مصرف این ادویه به مرور زمان باعث کاهش درد مفاصل و بهبود راه رفتن خواهد شد.

منبع: وب ام دی

منبع: فرادید
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2146

به "برترین مکمل های غذایی برای درد مفاصل و زانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مکمل های غذایی برای درد مفاصل و زانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید