بیگ اسکارف چیست و چطور می توان آن را استایل کرد؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، بیشتر از یک دهه از روزی که لنی کراویتز (Lenny Kravitz)، خواننده و آهنگساز آمریکایی با شال گردنی به مقدار نصف یک پتو در خیابان ها دیده شد و توجه جوامع آنلاین را به طور کلی به سمت خود جلب کرد، می گذرد. این شال گردن های بزرگ حالا، با کمی تغییر و با نام بیگ اسکارف (Big Scarf) به یک از محبوب ترین آیتم های پوشیدنی زمستانی تبدیل شده اند.

بیگ اسکارف چیست و چطور می توان آن را استایل کرد؟

زمستان سال جاری، لنی کراویتز دیگر تنها کسی نیست که از بیگ اسکارف ها یا همان شال گردن های بزرگ برای زیباتر کردن استایل و البته گرم نگه داشتن خود استفاده می نماید. در این مقاله از خبرنگاران مگ به سراغ معرفی این آیتم پوشیدنی ترندی و نحوه استایل کردن آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

بیگ اسکارف چیست؟

همانطور که از نامش پیدا است، بیگ اسکارف به شال گردن های بزرگ تر از حد معمولی گفته می شود که می توانید از آن ها برای گرم کردن خود و مجذوب نماینده تر شدن استایلتان بهره ببرید. بر عکس شال گردن های استاندارد مقدار ای حدود 25 سانتی متر در 140 سانتی متر دارند، بیگ اسکارف ها با مقدار حدودی 75 سانتی متر در 210 سانتی متر به بازار عرضه می شوند.

در گذشته، از این شال گردن های بزرگ به عنوان پتویی برای گرم نگه داشته زانوهای افراد، به ویژه سالمندان، استفاده می شد. اما امروزه با شکسته شدن بسیاری از تابوها و قوانین صنعت فشن شاهد تبدیل شدن آن ها به یک آیتم پوشیدنی ترندی و مجذوب نماینده هستیم.

بازگشت دوباره بیگ اسکارف

بیگ اسکارف ها که در اوایل دهه 2010 میلادی به یکی از ترندی ترین آیتم های پوشیدنی جهان تبدیل شده بودند، سال گذشته و سال جاری دوباره به مرکز توجه همه بازگشته اند. به طور که مجله ووگ (Vogue) می گوید: بیگ اسکارف ها از محبوب ترین و مهم ترین اکسسوری های دو فصل پاییز و زمستان به شمار می آیند.

داستان آغاز محبوبیت بیگ اسکارف به زمانی بازمی شود که لنی کراویتز با یک شال گردن فوق العاده بزرگ و به نظر سنگین در حال خریدن کردن در خیابان های نیویورک دیده شد. استایل لنی آن قدر خاص و عجیب بود که عکس های او به سرعت در سطح اینترنت پخش شدند و زمینه محبوبیت پیدا کردن بیگ اسکارف در میان مردم را ایجاد کردند.

حالا با گذشت سال ها و درست مانند تمام آیتم هایی که پس از مدتی به مرکز توجه مردم باز می گردند، بیگ اسکارف هم به یک اکسسوری کاربردی و شیک تبدیل شده که شما می توانید در فصل زمستان به روش های مختلف از آن بهره ببرید تا یک استایل به روز و زیبا داشته باشید.

چرا باید از بیگ اسکارف در استایل خود بهره ببرید؟

اگر برای استفاده از بیگ اسکارف ها در استایل خود کمی مردد هستید یا نمی دانید چرا باید به سراغ خرید یک شال گردن بزرگ بروید، دلایل زیر می توانند به بیشتر سوالاتتان درباره این موضوع پاسخ دهند و تا حد زیادی شما را راضی نمایند.

امکان استفاده به روش های مختلف

شما می توانید بیگ اسکارف را به روش های بسیار زیادی بپوشید و با این کار به ظاهر خود تنوع بدهید. فرقی نمی نماید که دقیقا چه نوع سبک پوششی را ترجیح می دهید، با داشتن یک بیگ اسکارف در کمد لباس خود می توانید به سراغ امتحان کردن استایل های نو و البته دلخواه خود بروید.

گرما و راحتی لذت بخش

با کاهش دما در فصل زمستان، لباسی که انتخاب می کنید باید توانایی گرم نگه داشتن بدن شما را داشته باشد. خوشبختانه، بیگ اسکارف ها اکسسوری های گرم و راحتی هستند که می توانند به عنوان یک لایه اضافی در استایل شما عمل نمایند و شما را گرم نگه دارند. اگر به بستن شال گردن عادت ندارید و نمی توانید بستن یک پارچه زبر به دور گردنتان را تحمل کنید، پیشنهاد می شود به سراغ خرید بیگ اسکارف های موهر بروید.

داشتن ظاهری متفاوت و چشم نواز

ماهیت اورسایز بیگ اسکارف ها می تواند رنگ و روی تازه ای را به استایل شما ببخشد. این اکسسوری پوشیدنی مجذوب نمایندهیت ظاهری شما را افزایش می دهد و توجه اطرافیانتان را به شما جلب می نماید. اگر به تجربه آیتم های نو و چالش برانگیز علاقه مند هستید، خرید بیگ اسکارف را در اولویت خود قرار دهید.

کاربردی و آسان برای استفاده

وقتی عجله دارید و می خواهید استایل خود را از یک دستی و سادگی دربیاورید، هیچ چیز بهتر از یک بیگ اسکارف نمی تواند به شما یاری کند. حتی لازم نیست برای استایل کردن آن زحمت زیادی بکشید و فقط کافی است به سادگی آن را دور گردن خود بیاندازید تا متوجه متحول شدن ظاهر خودتان شوید.

حمل آسان به علت داشتن وزن کم

اگر قصد مسافرت به مکانی با آب وهوای سرد و برفی را دارید، پیشنهاد می کنیم برای راحتی خود چند بیگ اسکارف را در چمدانتان بگذارید. این شال گردن ها وزن کمی دارند و فضای بسیار کمی را اشغال می نمایند، بعلاوه می توانند به عنوان یک پتوی کوچک و گرم عمل نمایند. این یعنی با به همراه داشتن بیگ اسکارف های مورد علاقه خود در مسافرت، در واقع با یک تیر دو نشان زده اید.

روش های بستن بیگ اسکارف

در نگاه اول، بزرگی بیش از مقدار این نوع شال گردن ها می تواند کمی ناخوشایند و غیرقابل انتظار به نظر برسد. این شال گردن ها می توانند در یک زمستان طولانی و سخت به شما در تحمل سرما یاری نمایند و اگر با نحوه استایل کردن آن ها آشنا باشید دیگر هیچ علتی وجود ندارد که بخواهید از خرید و استفاده از بیگ اسکارف های مجذوب نماینده و ترندی صرف نظر کنید.

یک دور پیچاندن بیگ اسکارف به دور گردن

یکی از ساده ترین و در عین حال شیک ترین راه ها برای پوشیدن روسری بیگ اسکارف این است که آن را به سادگی دور گردن خود بپیچید. این سبک کلاسیک نه تنها شما را گرم و راحت نگه می دارد، بلکه زیبایی و وقار خاصی را به ظاهر شما می بخشد. اگر قصد دارید بیگ اسکارف خود را به این صورت استایل کنید بهتر است به سراغ مدل های طرح دار بروید تا تیپتان از حالت یکنواختی خارج شود.

دو لایه کردن و گره زدن بیگ اسکارف

این مدل بستن بیگ اسکارف برای استایل های کلاسیک بسیار مناسب و کاربردی است و ظاهرتان را مرتب و شیک نشان می دهد. برای آغاز، ابتدا بیگ اسکارف را از وسط تا کنید و به دور گردن خود بیاندازید. سپس دو سر شال گردن را که حالا روی یکدیگر افتاده اند از میان حلقه ایجاد شده در سمت دیگر، رد کنید و بکشید.

گره زدن ساده بیگ اسکارف

در موقعیت های عجله ای که هیچ وقتی برای امتحان کردن یک مدل بستن نو ندارید و در عین حال دوست ندارید به سراغ مدل های ساده بروید، کافی است تا بیگ اسکارفتان را به دور گردن خود گره بزنید. برای این کار، ابتدا اسکارف را به دور گردن خود بیاندازید. سپس از مساوی بودن هر دو طرف مطمئن شوید و با یک گره ی ساده کار را به اتمام برسانید.

گره زدن پایین بیگ اسکارف

این مدل بستن هم دقیقا مناسب وقت هایی است که عجله دارید و نمی خواهید زمان را از دست بدهید. برای داشتن این مدل، کافی است بیگ اسکارف را به دور گردن خود بپیچانید و آن را کمی از گردنتان فاصله دهید. سپس دو طرف آن را که کاملا مساوی هستند به یکدیگر گره بزنید و آن را محکم کنید تا فاصله ای که ایجاد نموده اید کم تر شود.

گره متقاطع

گره متقاطع یکی از آن مدل های بستن بیگ اسکارف ها است که در هر موقعیت و با استایلی کاربرد دارد. برای آغاز، ابتدا بیگ اسکارفتان را به دور گردن خود بپیچید و از مساوی بودن هر دو طرف مطمئن شوید. در ادامه، یکی از سمت ها را از زیر سمت دیگر رد کنید و بکشید. در آخر اسکارف را طبق میل خود به دور گردنتان مرتب کنید.

پوشاندن سر با بیگ اسکارف

با این مدل بستن بیگ اسکارف می توانید علاوه بر داشتن یک استایل خاص، از گوش های خود در برابر سرما محافظت کنید. در ابتدا، بیگ اسکارفتان را به دور گردن خود بیاندازید، به طوری که هر دو طرف آن پشت شانه هایتان قرار بگیرد.

سپس هر دو طرف را به صورت ضربدری به جلو بیاورید، به شکلی که هر دو سمت روی حلقه ایجاد شده به دور گردنتان قرار بگیرند. حالا هر دو سمت اسکارف را به زیر حلقه ببرید. در این حالت شما می توانید قسمت پشتی بیگ اسکارفتان را روی سر خود بکشید و سر خود را گرم نگه دارید.

نکات کابردی برای استایل کردن بیگ اسکارف

  • اگر به سبک پوشش کژوال علاقه مند هستید، یکی از مجذوب نماینده ترین راه ها برای استایل کردن بیگ اسکارف این است که رنگ آن را با رنگ کیف خود ست کنید.
  • اگر لباس هایی که پوشیده اید رنگ های ملایمی دازند و یک نواختی آن ها شما را آزار می دهد بهتر است به سراغ استفاده از بیگ اسکارف های طرح دار (ترجیحا چهارخانه) با همان پالت رنگی بروید.
  • از قلم نیاندازید که استفاده از یک بیگ اسکارف دو رنگ می تواند استایلتان را سر زنده تر و مجذوب نماینده تر جلوه دهد.
  • برای شکستن تک رنگی استایلتان کافی است از بیگ اسکارف های دارای رنگ های غیرمنتظره اما مناسب بهره ببرید.
  • سعی کنید از منطقه امن خود خارج شوید و از رنگ هایی که فکر می کنید به کار بردن آن ها کمی چالش برانگیز است در استایل خود بهره ببرید.
  • بهتر است بیگ اسکارفهایتان را با مدل های بستن مختلف بهره ببرید تا جزئیات استایل خود را بهبود ببخشید.

سخن آخر

بیگ اسکارف یک اکسسوری همه کاره و کاربردی است که در ماه های سرد سال می تواند شما را گرم نگه دارد و در عین حال ظاهرتان را بهبود ببخشد. فرقی نمی نماید که آن را به چه شکلی در استایل خود جا دهید، این شال گردن های بزرگ در هر صورت شما را از تیپتان راضی می نمایند. پس خجالت نکشید و همین حالا به سراغ تهیه بیگ اسکارف های مورد علاقه خود بروید.

منابع: The Guardian ,Shaping Sixty

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 بهمن 1402 بروزرسانی: 6 بهمن 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2749

به "بیگ اسکارف چیست و چطور می توان آن را استایل کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیگ اسکارف چیست و چطور می توان آن را استایل کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید