تبدیل پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان به سازمان ملی اطلاعات رفاهی ایرانیان

به گزارش تور آسیایی ارزان، وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی اعلام کرد: تمامی مجوز های 40 گانه صادره از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه در درگاه ملی مجوز های کشور بارگذاری و متناظر با آن، پنجره واحد اطلاع رسانی و درخواست مجوز ها مرتبط در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز طراحی شده است.

تبدیل پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان به سازمان ملی اطلاعات رفاهی ایرانیان

به گزارش گروه اجتماعی تور آسیایی ارزان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری درنشست شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: 40 عنوان مجوز با معرفی کامل شرایط و فرآیند ها اخذ آن به صورت شفاف در دسترس عموم قرار گرفته و بیش از 60 درصد مجوز ها دست کم در یک مرحله الکترونیکی شده است و بقیه نیز با برنامه ریزی های اجرا شده ظرف 3 ماه آینده الکترونیکی می شود.

وی با بیان اینکه ایجاد پنجره واحد مجوز ها، نقش مهمی در بهبود شاخص های فضای کسب و کار دارد، اضافه کرد: برای تبادل داده بین دستگاه ها، تمامی سرویس های موجود در GSB (درگاه تبادل داده بین دستگاهی) بدون محدودیت در چارچوب مقررات مربوطه در اختیار همه دستگاه ها قرار خواهد گرفت و کمیته تبادل داده این وزارتخانه مسئولیت روانسازی، تسهیل و تسریع تبادل بین دستگاه ها را عهده دار خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: یکی ازمهم ترین اقداماتی که دولت و رئیس جمهوری بر آن تاکید دارند توسعه دولت الکترونیک تا انتها سال جاری است به گونه ای که باید با تامین و تجهیز زیرساخت ها، دولت الکترونیک به بلوغ کامل برسد.

شریعتمداری گفت: تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهیم گرفت به گونه ای که با تکمیل و نهایی شدن دولت الکترونیک، ارائه خدمات به مخاطبان و جامعه هدف با رشد قابل توجهی روبرو شود.

کاهش مراجعه حضوری 37 میلیون نفر به سازمان تامین اجتماعی

وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی به اقدامات سازمان تامین اجتماعی در حوزه خدمات الکترونیک به جامعه هدف اشاره کرد و اضافه کرد: با توجه به گستردگی مخاطبان این سازمان، با ارائه خدمات الکترونیکی مراجعه حضوری 37 میلیون نفر کاهش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه خدمات الکترونیک باید با قوت بیشتری پیگیری شود، شرح داد: با راه اندازی سامانه های الکترونیکی در معاونت های این وزارتخانه از جمله روابط کار، بسیاری از خدمات به صورت غیرحضوری ارائه می شود.

شریعتمداری بر ضرورت تحول دیجیتال در واحد های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید و اظهار کرد: می توان از نهاد های دارای منابع اقتصادی این وزارتخانه با رعایت مسئولیت اجتماعی در جهت الکترونیکی کردن خدمات در سازمان های زیرمجموعه این وزارتخانه استفاده کرد.

پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان یک دستاورد بزرگ ملی است

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان به عنوان یک دستاورد بزرگ ملی یاد کرد و اضافه کرد: راه اندازی این پایگاه موجب جبران خلاء فقر اطلاعات و جلوگیری از هدر رفتن هزینه ها می شود.

وی بر ضرورت حمایت مادی و معنوی از این پروژه ملی تاکید کرد و اضافه کرد: تامین همه نیاز های این پایگاه اعم از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

شریعتمداری شرح داد: با نگاه کلان به این موضوع می توان پیشنهاد تبدیل پایگاه رفاه ایرانیان به سازمان ملی اطلاعات رفاهی ایرانیان را مطرح نمود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص اهمیت پایگاه رفاه ایرانیان گفت: شناسایی اقشار کم درآمد، اختصاص یارانه معیشتی به آنان، شناسایی 88 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) که یارانه معیشتی دریافت نمی کردند، شناسایی خانه های استیجاری و افراد فاقد خودرو با تشکیل پایگاه رفاه ایرانیان، میسر شد.

وی شرح داد: آگاهی از شرایط اقتصادی و جغرافیایی جمعیت کشور، دارایی بسیار با ارزشی است که در این پایگاه وجود دارد.

شریعتمداری صیانت از این پایگاه را مهم ارزیابی کرد و اضافه کرد: حفظ نیروی انسانی و تامین امنیت شغلی مورد نیاز برای این پایگاه لازم و ضروری است.

توریست: در حوزه دولت الکترونیک، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خود یک دولت کامل است

در ادامه، نصرالله توریست عضو شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور دولت اللکترونیک نیز با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونا در کشور، توسعه خدمات الکترونیک در تمامی حوزه ها ضروری به نظر می رسد اضافه کرد: امروز در کشور جلسات با توجه به شرایط کرونا به صورت ویدئو کنفرانس و غیر حضوری انجام می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تحول بزرگی در حوزه الکترونیکی کردن امور ایجاد شده است اضافه کرد: سرعت بخشی به دسترسی الکترونیکی جزء الزامات توسعه است.

توریست شرح داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله دستگاه هایی است که تحول دیجیتال را به صورت واقعی در حال اجرادارد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور دولت اللکترونیک، تعامل میان سازمان ها را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و اضافه کرد: با اراده و عزم جدی می توان پایگاه های اطلاعاتی یکپارچه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و زیر مجموعه های آن ایجاد کرد.

وی بر ضرورت تغییر تفکر و نگاه در حوزه خدمات دیجیتال و الکترونیک تاکید کرد و اضافه کرد: با الکترونیکی کردن امور و به کارگیری تکنولوژی های نوین، پیشرفت و تسریع در کار ها به سهولت انجام می شود.

رضوی: اولین بخشنامه صادره از سوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، شفاف سازی مجوز ها و ایجاد تکمیل اطلاعات درگاه ملی مجوز ها بود

سیدجوادرضوی ، دبیر شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات و رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گزارشی از اقدامات اجرا شده در خصوص مصوبات شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ار تباطات ارائه کرد و اضافه کرد: در اولین روز کاری در سال جدید، اولین بخشنامه صادره از سوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی که به نام سال جهش تولید نام گذاری شده است، شفاف سازی مجوز ها و ایجاد تکمیل اطلاعات درگاه ملی مجوز ها بود.

وی ادامه داد: متناظر با درگاه ملی مجوز ها در پرتال این وزارتخانه و با نشانی mojavez.mcls.gov. Ir، تمامی شناسنامه مجوز های وزارتخانه شامل شرایط و مراحل اخذ، درگاه درخواست، راهنمای کاربری و کلیه اطلاعات مورد نیاز در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، با اشاره به اقدامات اجرا شده، مصوبات اولین نشست شورای راهبردی اطلاعات و ارتباطات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مبنی بر تجمیع و تکمیل در سطح وزارتخانه و سازمان های زیر مجموعه را تشریح کرد.

رضوی گفت: بهینه سازی فرآیند واگذاری داده و اطلاعات بر بستر شبکه ملی اطلاعات و ایجاد ساز و کار الکترونیکی درخواست وب سرویس های اطلاعات این وزارتخانه از از جمله این اقدامات است.

وی بسترسازی ایجاد دیتا کاتالوگ اطلاعاتی، تهیه شناسنامه وب سرویس ها و سرویس کاتالوگ خدمات و سرویس های این وزارتخانه، شکل دهی خوشه رفاه و تامین اجتماعی و طراحی، پیاده سازی گذرگاه ارتباطی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتصال آن به شبکه ملی اطلاعات سازمان فنآوری اطلاعات ایران را از دیگر اقدامات مهم برنامه ریزی شده در سال جاری برشمرد.

رضوی ادامه داد: به زودی خبر تکمیلی رونمایی از سامانه api.mcls.gov.ir جهت بهره برداری به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1102

به "تبدیل پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان به سازمان ملی اطلاعات رفاهی ایرانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان به سازمان ملی اطلاعات رفاهی ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید