جاذبه های گردشگری جیپور هند

به گزارش تور آسیایی ارزان، در میان تمام شهرهای بزرگ هندوستان، جیپور به لحاظ رنگ آمیزی متفاوتی که دارد چهره شاخصی به خود گرفته است.

این شهر از پربازدیدترین شهرهای هندوستان است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب می نماید. در این مطلب به تعدادی از اماکن دیدنی و پرجاذبه این شهر اشاره خواهیم کرد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

جاذبه های گردشگری جیپور هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

خاستگاه جیپور

یک شخص هندی معروف به ساوای، این محل زیبا را پیدا کرد و تصمیم گرفت شهری با بناهای توریستی در آن احداث نماید. او از جمله افرادی است که نامش در نام شهر نمایان است. بخش اول نام این شهر یعنی Jai نام اولین رهبر شهر است و بخش دوم آن پور por ، یک واژه هندی به معنای رنگ صورتی است. چرا که ساختمان های این شهر صورتی هستند. اضطرار نام جیپور اوایل قرن هجدهم یعنی رخ داد که هند قبل از دوره استعماری، به شدت متمدن بود. جیپوری که ما امروز مشاهده می کنیم دارای سبک فرهنگی مدرن است. اما هنوز یک سری رسومات قدیمی را در فرهنگ پوششی، غذاها و رسومات مذهبی حفظ نموده است که از طرف نسل های گذشته، دست به دست گشته است. امروز وقتی از جیپور دیدن می کنید، چندین کلان تاریخی خواهید یافت که حکایت هایی از تاریخ سلطنتی هندیان را بازگو می نمایند. از مکان های پر هوادار این شهر می توان به کاخ شهر ، قلعه آمیر ، هاوا محل ، جانتار مانتار و مرکز رصد خانه نجومی قرن هیجدهم، قلعه ناهارگاه که به علت قرارهای ناهاری شاهزاده در شمال جیپور نامگذاری شده است و محل امن قلعه پیروزی اشاره نمود.

جاذبه های طبیعی بسیاری در شهر جیپور وجود دارد که از آن جمله می توان به سلسله جبال نزدیک چایپور، سلسله جبال ناگ تیبار اشاره نمود. همچنین در سفر به این شهر می توانید از پارک ملی ساریسکا رانتامبور برای دیدن بعضی از نادرترین حیوانات وحشی مثل ببر هندی، یوز پلنگ ، آنتلوپ چهار پایی شبیه به گوزن با چهار شاخ و بسیاری از گربه های جنگلی، دیدن نمایید.

سعی کنید برای لذت بردن از اکوسیستم زیبای گونه های گیاهی، حیوانی و پرندگان این منطقه، به پیاده روی در امتداد جنگل ها بپردازید. در عین حال می توانید در صورت تمایل، به اردوی جنگلی آن ملحق شوید. جیپور تنوع بالا و امکانات باکیفیتی از لحاظ سازگاری های مکانی و غذایی ارائه می دهد که باعث می گردد این شهر انتخاب خوبی برای گذراندن تعطیلات بلند مدت به حساب آید. این شهر دارای تفرجگاه های ساحلی، اقامتگاههای تعطیلات، هتل های باکیفیت و شیک و رستوران های عالی می باشد.

غذاهای این شهر بسیار سریع آماده شده و بسیار خوشمزه هستند. گاهی در هتل های این شهر، پایکوبی و پایکوبی های فرهنگی برگزار می گردد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک اتاق را رزرو کنید، هزینه اش را بپردازید و از اقامت خود لذت ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 443

به "جاذبه های گردشگری جیپور هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری جیپور هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید