حرکت به سمت رسانه های غیرمکتوب

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران، محمد سلطانی فر پیش ازظهر شنبه در اختتامیه جشنواره مطبوعات استان مازندران با اشاره به اینکه تاکنون 269 مجوز رسانه ای در استان صادر شده است گفت: از این تعداد 16 مجوز مربوط به روزنامه ها است و مازندران رتبه دوم را در این بخش در کشور دارد.

حرکت به سمت رسانه های غیرمکتوب

وی اظهار داشت: 96 پایگاه خبری دارای مجوز در استان مازندران فعالیت دارد و از سیاست های وزارت ارشاد این است که مجوزهای فضای مجازی را گسترش دهد.

وی تصریح کرد: باید در سیاست ها به سمت رسانه های غیرمکتوب حرکت کنیم و باید مسیر حرکت را از رسانه های مکتوب به مجازی تغییر دهیم اما نمی توانیم از فضای رسانه ای مکتوب دور شویم.

سلطانی فر با بیان اینکه فضای تحریم ها اظهار داشت: پیش بینی 20 هزار تن کاغذ برای شرایط اضطراری شده است و باید برای تامین آن برنامه ریزی و نیازسنجی شود.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارسلامی تصریح کرد: اگر برنامه ریزی ها خوب پیش رود مشکلی برای تامین کاغذ در آینده نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه خط تولید کاغذ به زودی در مازندران راه اندازی می شود گفت: ظرفیت اسمی این خط تولید 95 هزار تن در سال است و با راه اندازی آن، مشکل تامین کاغذ رفع می شود.

وی به اقدامات صندوق هنر برای حمایت از خبرنگاران افزود: تاکنون برای بیمه تکمیلی سه هزار نفر عقد قرارداده شده و گامی مهم برای حل مسائل بیمه ای است.

سلطانی فر، تولید محتوا را در حوزه رسانه امری بسیار مهم برشمرد و گفت: در زمینه تولید محتوای رسانه ای نگرانی داریم از اینرو در حوزه آموزش گام های اساسی برداشته ایم و با ایجاد شوراهای حل و اختلاف مطبوعاتی تلاش داریم مسائل مربوط حل شود.

وی به تشکیل شورای حل اختلاف رسانه ای اشاره و اضافه کرد: شوراهای حل و اختلاف با مجوز قوه قضاییه تشکیل می شود و پرونده های رسانه ای قبل از ورود به دستگاه قضایی در این شورا بررسی می شود و پیش بینی این است که 90 درصد پرونده ها قابلیت حل و فصل در این شوراها را خواهند داشت.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 21 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 11

به "حرکت به سمت رسانه های غیرمکتوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت به سمت رسانه های غیرمکتوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید