تور فرانسه: در لیون فرانسه از چه جاهایی بازدید کنیم؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، جاذبه های شهر لیون | Lyons Attractions

لیون سومین شهر بزرگ کشور فرانسه است و یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگرانی است که این کشور را برای سفر انتخاب می نمایند. تاسیس شهر لیون به بیش از 2000 سال پیش باز می گردد. جاذبه های شهر لیون شامل موزه های مختلف، معماری های زیبا و فرهنگ و رسوم مردم آن می گردد. مردم آن با پیشینه های متفاوت در این شهر گرد هم آمده اند و تضاد جالبی را به نمایش گذاشت اند. با خبرنگاران همراه شوید تا آنالیز خیابان ها، موزه ها و حومه شهر لیون بپردازیم، مکان هایی که پس از بازدید از آن ها می توانید با خیال راحت سفر خود به لیون را خاتمه دهید.

تور فرانسه: در لیون فرانسه از چه جاهایی بازدید کنیم؟

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

تور اسکوتر برقی | Gyropode Segway Tour

اگر از راه رفتن های طولانی خسته می شوید اما می خواهید که در خیابان ها گردش کنید و به تماشای جاذبه های شهر لیون بپردازید یک گزینه جالب در پیش روی شما قرار گرفته است، شرکت کردن در تور اسکوتر برقی! راهی هیجان انگیز برای کشف گوشه و کنار شهر همراه با خستگی کمتر. این تور برای همه قابل استفاده است و در آن گردشگران را به بازدید از برخی از مشهورترین جاذبه های فضای باز می برند. در حین این اسکوتر سواری می توانید از نواحی تاریخی شهر، سازه های با شکوه، میدان Sathonay، ناحیه قدیمی شبه جزیره Vieux، رودخانه و بسیاری دیگر از جاذبه های فرهنگی تماشا کنید. راهنماهای تور کاملا آگاه و آگاه از این منطقه هستند. تنها عاملی که نیازدارید هوای خوب است تا بتوانید به برترین نحو ممکن در لیون به گشت و گذار بپردازید.

آدرس: 7 quai Romain Rolland 69005 Lyon, France

شماره تماس: 0033472654386

موزه هنرهای زیبا | Musée Des Beaux-Arts

موزه هنرهای زیبای لیون، یکی از بزرگ ترین موزه های هنری اروپا است و میزبان آثار باستانی مصر تا آثار مدرن است. این مجموعه از قرن هفدهم در ساختمانی خارق العاده جای گرفته است. محوطه این مجموعه زیبا پر از مجسمه های آنتیک است و با اینکه در قلب شهر است، محیطی بسیار آرام و دور از هیاهو دارد. درهای موزه در سال 1803 بر روی عموم مردم گگردده شد. (اگرچه ساختمان موزه در سال 1998 بازسازی شد) هدف از تاسیس موزه نگهداری و به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان فرانسوی و بین المللی بود. در موزه 70 اتاق مجزا وجود دارد که در آن ها اشیا عتبقه، آثار هنری، مجسمه، هنرهای مدرن، قطعه های قرون وسطایی نگهداری می گردد و در برخی از آن ها نیز نمایشگا های موقت برپا می گردد که در آن ها برخی از معتبرترین هنرها یا آثار هنری از سراسر دنیا به نمایش در می آیند.

ساعت کار موزه هر روز از 10 صبح تا 12:30 ظهر و سپس 2 بعد از ظهر تا 6 عصر می باشد. موزه در روزهای آدینه ساعت 10:30 آغاز به کار می نماید و روزهای سشنبه تعطیل می باشد.

آدرس: 20 place des Terreaux Palais Saint-Pierre 69001 Lyon, France

شماره تماس: 0033472101740

تئاتر رومی ها در فورویر | Roman Theatre of Fourviére

این تئاتر رومی، یکی از قدیمی ترین تئاترهای موجود در فرانسه است که به دستور آگوستوس در قرن 15 تا 17 قبل از میلاد ساخته شد و در زمان سلطنت هادریان توسعه یافت. این ساختمان کنار تپه فورویر ساخته شده است که در زمان رومیان درست در مرکز شهر قرار داشت. سالن تئاتر دارای جایگاه های شیب دار، طبقات تزیین شده و یک صحنه نمایش بزرگ است. در نزدیکی آن، به جای مانده ادئون قرار گرفته است که بسیار کوچک تر از این سالن تئاتر بوده و برای نمایش های موسیقی و رقابت های شعر مورد استفاده قرار می گرفت. جالب است بدانید هنوز این مجموعه مورد استفاده قرار می گیرد و در شب های تابستان فستیوال شبانه فورویر در آن برگزار می گردد.

موزه مینیاتور و سینما | Musée Miniature et Cinema

موزه مینیاتور و سینما در سنت ژان در لیون، فرانسه واقع است و میزبان آثاری مینایتوری است که برای جلوه های ویژه فیلم های سینمایی ساخته شده است. آثار این موزه جالب را هنرمند Dan Ohlmann از سراسر دنیا جمع آوری نموده است و در این موزه به نمایش گذاشته است. موزه یکی از جاذبه های شهر لیون به شمار می آید. موزه مینیاتوری سینمای فرانسه در خانه ای متعلق به قرن 16 میلادی و در 5 طبقه ساخته شده است و دارای بیش از 100 مجموعه فیلم مینیاتوری می باشد. این موزه تماشای در لیست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. در این مجموعه آثار کوچکی به نمایش در آمده اند که کاملا مشابه نسخه اصلی خود هستند و روزانه گردشگر های زیادی برای بازدید از آن ها می فرایند. این مدل ها شامل تمامی ویژگی های کوچکی که می توان در یک صحنه فیلم دید، هستند؛ از کپک های روی دیوار تا خراش های پشت ستون های تخت. اشیا داخل صحنه ها نیز با دقت فوق العاده ای قرار داده شده اند حتی کتاب های داخل قفسه ها با زوایای مشخصی قرارگرفته اند. نورپردازی این مدل ها نیز بر اساس زمان و موقعیت جغرافیایی آن ها و فصل انجام گرفته است.

پارک لاتت دور | Parc de la Tête dor

اگر از ازدحام و هیاهوی شهر خسته شده اید می توانید به بازدید از این مورد از جاذبه های شهر لیون بیایید و دمی را در آرامش بگذارنید. لاتت دور شامل مسیرهای بزرگ کنار دریاچه، مسیرهای بزرگ از میان درختان صد ساله، باغ وحش و باغ گیاه شناسی است. در صورتی که تصمیم به گردش در این پارک گرفتید به هیچ وجه تماشای باغ گیاهشناسی و باغ گل سرخ را از دست ندهید. موزه گیاهان ، دارای بیش از 15،000 گونه مختلف گیاه است و بزرگترین مجموعه در فرانسه است. باغ گل رز یک نمونه زیبا برای آشنایی با گل ها است در این مجموعه بیش از 350 گونه متفاوت گاهی نگهداری می گردد.

آدرس : Parc de la Tete dOr, 69006 Lyon, France

شماره تماس: 0033472823500

منبع: الی گشت
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2062

به "تور فرانسه: در لیون فرانسه از چه جاهایی بازدید کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: در لیون فرانسه از چه جاهایی بازدید کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید