دلارهای کانادایی در قشم، کانادا، آلمان و چین آماده سرمایه گذاری

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران، سرمایه گذاران خارجی در چند سال گذشته و با افزایش تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران، سعی در گسیل داشتن سرمایه های خود در کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای دیگر کردند؛ اگر چه در این میان مناطق آزاد نیز بیکار ننشستند و با رایزنی های گوناگون سرمایه های قابل توجهی را جذب کردند؛ اما سرعت شتابان رشد مالی در دنیا و لزوم افزایش سرمایه گذاری به منظور ارزآوری، فراوری، اشتغال و جلوگیری از ایجاد رکود موجب شده سفیران و سرمایه گذاران بسیاری قبل از توافق هسته ای فعالیت خود را در قشم شروع نمایند.

دلارهای کانادایی در قشم، کانادا، آلمان و چین آماده سرمایه گذاری

برای دریافت خدمات ویزای مولتی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

ورود هیئت های دولتی و خصوصی از کشورهای ژاپن، چین، هند، کانادا، آلمان در کمتر از یک ماه گذشته به قشم خود نشان از باز شدن درهای بسته تجارت به سمت ایران بوده است؛ درهایی که با کلید تدبیر و در سایه نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب و اعتماد ایشان به تیم مذاکرده نماینده هسته ای رقم خورد و بار دیگر اعتماد ازدست رفته در بخش اقتصاد به ایران بازگشت تا سرآغاز فصلی نو در تجارت خارجی باشد.

در این مدت هم ورود رییس جمهور به قشم، سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون وزیر نفت، سفیر آلمان و تجار مطرح ژاپن، چین و هند هم بسیار معنادار بود و این جوش و خروج به زعم بسیاری از فعالین مالی، مسئولین محلی و مردم منطقه نشانگر درخشش بارقه های امید به قشم، جزایر هفت گانه خلیج فارس و مناطق ویژه مالی کشور بود.

سفیر آلمان: اقتصاد آلمان علاقمند گسترش روابط با ایران است

سفیر کشور آلمان هفته گذشته در سفر به جزیره قشم که برای بازدید از ظرفیت های این جزیره اجرا شده بود، از علاقه مندی فعالان مالی کشورش برای ورود به حوزه های مختلف مالی و سرمایه گذاری با ایران به ویژه منطقه آزاد قشم، اطلاع داد.

بارون میکائیل فون اونگرن - اشترنبرگ گفت: هیات های مختلف مالی آلمان از جمله هیات صنعت نساجی این کشور در سفر هفته گذشته به ایران، اطلاعات مهمی را با 300 تن از شرکت های ایرانی این صنعت مبادله کردند.

وی اظهار داشت: اتحادیه های صنایع مختلف آلمان آماده ورود به حوزه سرمایه گذاری در صنایع سیمان، فولاد، نفت، گاز، خودروهای دیزلی و سنگین و بخش صنعت گردشگری جزیره قشم، هستند.

به گفته اشترنبرگ، بخش خودرویی سنگین آلمان در گذشته با ایران فعالیت خوبی داشته و امیدواریم با توافق نهایی کشورهای 1 + 5 با ایران شاهد تقویت فعالیت های مالی با ایران از جمله در منطقه آزاد قشم، باشیم.

وی ادامه داد: شرکت بوش آلمان در حوزه فراوری قطعات در جزیره قشم فعالیت داشته و امیدواریم بار دیگر شرکت های برند آلمانی در این منطقه که دارای ظرفیت های بالایی است، در زمینه های مختلف صنعت از جمله فراوری قطعات حضور پیدا نمایند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به توانمندی آلمان ها در حوزه تامین برق از انرژی خورشیدی، گفت: صنعتگران این حوزه از کشور آلمان به عنوان شریک دیرینه و مورد اطمینان ایران می توانند بخش اعظم انرژی مورد احتیاج جزیره قشم را با سرمایه گذاری در این جزیره، تامین نمایند.

حمیدرضا مومنی در تبادل نظر با خبرنگاران بیان داشت: فعالان مالی آلمان می توانند در فراوری همزمان آب و برق، سیمان، فولاد، صنایع شیلاتی، راه، اسکله ها، فرودگاه، صنعت گردشگری، ورزش های آبی، صنعت خودروهای سنگین و برقی، قطعات، ساخت و تجهیزات بیمارستانی، کشتی سازی، انرژی های نوین، کشاورزی مدرن و... در این منطقه سرمایه گذاری نمایند.

علاقه مندی چینی ها برای سرمایه گذاری در قشم

همچنین شرکت تجاری آسمان اول قشم به عنوان نماینده سرمایه گذاران بخش خصوصی کشور چین بر علاقه مندی سرمایه گذاری در حوزه های مختلف مالی این جزیره، تاکید دارد.

مدیرعامل شرکت تجاری آسمان اول قشم نیز از توان شرکت چینی برای اجرای پروژه های مهم ساختمانی و واردات خودرو و موتور های هیبریدی (برقی) و انتقال قطعات و مونتاژ آن در قشم به عنوان بخشی از توانمندی شرکت چینی نام برد.

سعید ابوالخیریان گفت: انتقال شرکت چینی به جزیره قشم و ایجاد دفاتر نمایندگی بازرگانی بین چین و منطقه آزاد قشم و نیز ایجاد خط ایرلاین مسافری و باری بین قشم و گوانگ جو و قشم به شانگهای چین برای تقویت حوزه فعالیت های مالی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

تیم چینی شرکت تجاری آسمان اول قشم نیز که در این نشست حضور داشتند آمادگی خود را به منظور ایجاد بازارچه مصالح ساختمانی در قشم، فراوری محصولات پتروشیمی با خرید مواد اولیه از ایران و انتقال فراوریات به کشور چین و نیز فراوری قیر، فراوری آب و برق، ساخت مدرسه، راه، فرودگاه و سالن های فرودگاهی و ایجاد یک مجتمع 20 طبقه شامل دو طبقه هتل، دو طبقه اداری و 16 طبقه دفتر تجاری در قشم اظهار داشتند.

سفر رهبر چین به ایران

ماجرای سرمایه گذاری چینی ها در ایران به همینجا ختم نمی گردد و جو جین تانگ(ZHUJINTANG) مدیر انجمن دوستی ایران و چین که از شرکت های فعال چین است، برای مذاکره و تغییر رویه تجارت بین ایران و چین وارد قشم شد و زمینه های توسعه همکاری و ایجاد زیرساخت های عمرانی، صنعتی و فرهنگی را آنالیز کرد.

وی از سفر قریب الوقوع رهبر چین به ایران به عنوان نقطه عطفی در تاریخ تجارت این دو کشور باتمدن شرق یاد کرد و اضافه نمود: سیاست چین نسبت به آمریکا تغییر یافته و درصدد است روزنه های جدیدی در بازارهای مستعد دنیا کسب کند.

این سرمایه گذار چینی، بر صادرات کالای با کیفیت به ایران و قشم اشاره نمود و اضافه نمود: دنبال این هستیم که اجناس درجه یک چینی را جایگزین اجناس کنونی کنیم تا رضایت بیشتر ایرانیان فراهم گردد.

گفتنی است چین، چندی پیش قراردادی به مبلغ 48 میلیارد دلار با پاکستان امضا و اظهار امیدواری کرد ارزش قراردادهای منعقد شده در ایران از این رقم تجاوز کند.

همچنین هیات های مختلف ژاپن و هند نیز وارد قشم شدند و در جلساتی با مدیران و مسئولان این جزیره، خواستار سرمایه گذاری در بخش های مختلفی چون نفت و گاز، نیروگاه های برقابی، ساخت کارخانجات صنعتی و ایجاد زیرساخت ها شدند.

کانادا، در قشم بانک بین المللی ایجاد می نماید

گروهی از سرمایه گذاران کانادایی هم در نشست با عضو موظف هیات مدیره و معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم، آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف مالی این منطقه اظهار داشتند.

مدیران شرکت مایان وینا mayon vina کانادا نیز با تقدیر از اعلام سیاست های سرمایه گذاری در قشم توسط معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد، آمادگی خود را برای تاسیس بانک بین المللی در چارچوب ضوابط در قشم اظهار داشتند.

سازمان منطقه آزاد قشم بر اساس توانمندی های شرکت مایان وینا کانادا که فعالیت های چشمگیری در کشورهای مختلف خاورمیانه، اروپایی و چین داشته، تمایل خود را برای حضور فعالان مالی این شرکت در پروژه های جزیره قشم اظهار داشتند.

اما نکته جالب توجه این است که تمامی کشورها بر امضای توافق هسته ای اتفاق نظر دارند و با نگاهی خوشبینانه و قبل از برطرف تحریم ها به ایران و مخصوصا جزیره قشم آمده اند تا با امضای توافقنامه های همکاری و مالی، بازنماینده قفل تحریم ها باشند.

گزارش: نصیر عالیخانی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 303

به "دلارهای کانادایی در قشم، کانادا، آلمان و چین آماده سرمایه گذاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلارهای کانادایی در قشم، کانادا، آلمان و چین آماده سرمایه گذاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید