رابرت اقتصادی: آماده تبادل نظر با ایران هستیم

به گزارش تور آسیایی ارزان، رابرت اقتصادی بدون اشاره به ضرورت برطرف تحریم ها ایران بار ها از آن به عنوان پیش شرط بازگشت آمریکا به برجام و احیای این توافق نام برده است، گفت: ما زمان را هدر نمی دهیم و آماده مصاحبه در ایران هستیم. اکنون نوبت ایران است که پاسخ دهد.

رابرت اقتصادی: آماده تبادل نظر با ایران هستیم

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران ابراز امیدواری کرد که ایران و آمریکا در مورد احیای برجام به توافقی برسند که به نفع دو طرف باشد و منافع کشور های منطقه را نیز تأمین کند.

وی ادامه داد: امیدواریم در نهایت توافقی میان ایران و آمریکا حاصل گردد که به نفع همه باشد؛ هم به نفع دو کشور و هم به نفع کشور های منطقه.

مقامات دولت جدید آمریکا طی هفته های اخیر بار ها از آمادگی دولت این کشور برای بازگشت به برجام سخن گفته اند، اما در عین حال اعلام نموده اند که قبل از بازگشت آمریکا به برجام، ایران باید به تعهدات هسته ای خود ذیل برجام بازگردد.

در مقابل، ایران تأکید نموده است که آمریکا به عنوان کشوری که از برجام خارج شده و اقدام به وضع تحریم های شدید علیه ایران نموده است، باید پیش از بازگشت به برجام اقدام به برطرف تحریم های خود علیه ایران کند تا پس از آن ایران نیز اجرای تعهدات هسته ای خود مطابق برجام را از سر گیرد.

ایران همچنین در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی و اروپایی درباره کوشش برای تقویت برجام و گنجاندن مسائل موشکی و منطقه ای در آن، تصریح نموده است که هیچ گونه تغییری را در برجام نخواهد پذیرفت.

منبع: فرارو
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1570

به "رابرت اقتصادی: آماده تبادل نظر با ایران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابرت اقتصادی: آماده تبادل نظر با ایران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید