راهکارهای جلوگیری از تکرار تراژدی میانکاله چیست؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، مدیر دفتر حفاظت آب های زیرزمینی مازندران برای جلوگیری از تکرار فاجعه میانکاله دو راهکار ارائه کرد.

راهکارهای جلوگیری از تکرار تراژدی میانکاله چیست؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از ساری،عمادی مدیر دفتر حفاظت آب های زیرزمینی شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: 90 درصد آب مورد نیاز تالاب میانکاله از دریا تامین شده و با توجه به اختلاف شیب توپوگرافی تالاب با دریا هر چقدر هم آب شیرین به تالاب تزریق شود این آب به دریا می ریزد به همین دلیل باید اول آب مورد نیاز تالاب از دریا تامین شود.

او افزود: راه چاره دوم مدیر دفتر حفاظت آب های زیرزمینی شرکت آب منطقه ای مازندران استفاده از آب های سطحی حوزه دشت تجن و تالار است.

عمادی گفت: زنجیره ذخیره آب در این دو منطقه را در وزارت نیرو تعریف کردیم و سازمان حفاظت محیط زیست باید برای اجرایی شدن این طرح و امکان انتقال بخشی از این آب به تالاب میانکاله آن را پیگری کند.

ربیعی مدیر امور نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران هم گفت: پرندگان مهاجر زمستان گذران چه بخواهیم و چه نخواهیم به میانکاله می آیند، اما این سال ها با آمدنشان نگران می شویم.

او افزود: پهنه زیستگاهی پرندگان با ادامه فرایند خشکسالی ها هر سال دارد محدودتر می شود و این یعنی تراکم پرندگان دریک نقطه بیشتر خواهد شد و همین موضوع می تواند تلفات پرندگان را بالا ببرد.

مدیر امور نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: 15 هزار هکتار از سطح تالاب در کمتر از یه دوره ده ساله خشک و محیط مستعد برای مرگ پرندگان بر اثر بوتولیسم شده، مرگی که احتمالا اوایل بهمن ماه امسال دوباره گریبان پرندگان بی خبر از همه جا را خواهد گرفت و باز فاجعه اتفاق خواهد افتاد.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1856

به "راهکارهای جلوگیری از تکرار تراژدی میانکاله چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای جلوگیری از تکرار تراژدی میانکاله چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید