رویترز: اکثر هنگ کنگی ها حامی جنبش ضد دولتی هستند

به گزارش تور آسیایی ارزان، نتایج نظرسنجی رویترز که از سوی موسسه تحقیقاتی افکار عمومی هنگ کنگ انجام شد، نشان می دهد 59 درصد از ساکنان هنگ کنگ از جنبش اعتراضی این دولت شهر پشتیبانی می نمایند و بیش از یک سوم گفتند که در یک تظاهرات ضد دولتی شرکت نموده اند.

رویترز: اکثر هنگ کنگی ها حامی جنبش ضد دولتی هستند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، حامیان این اعتراضات به نسبت نزدیک به دو به یک از مخالفان پیشی گرفتند و 30 درصد آن ها اظهار داشتند که مخالف هستند. در این نظرسنجی ها، 57 درصد اظهار داشتند که هوادار استعفای کری لام، رهبر این دولت شهر هستند.

با این حال، تنها 17 درصد از طرح استقلال از چین حمایت کردند و 20 درصد مخالف راستا فعلی یک کشور، دو سیستم هستند؛ ترتیبی که تحت آن هنگ کنگ توسط پکن اداره می گردد.

نتایج این نظرسنجی که با مشارکت 1021 تن از 17 تا 20 دسامبر انجام شد، همچنین نشان داد که تعداد بالایی از پاسخ دهندگان عمدتاً دولت هنگ کنگ را به دلیل این بحران که بدترین ناآرامی مدنی در دهه های گذشته در این دولت شهر است، سرزنش کردند نه دولت مرکزی پکن را.

ما نگوک، استاد دولت و مدیریت دولتی در دانشگاه چین در هنگ کنگ گفت: این ارقام مطابق با میزان محبوبیت کم کری لام است که نشان می دهد توانایی او برای رهبری دولت بسیار پایین است. مقاومت و اعتراضات سال آینده ادامه خواهد یافت.

سخنگوی دولت هنگ کنگ در واکنش به نتایج این نظرسنجی گفت، کری لام و تیمش همچنان به گفت وگو با مردم ادامه خواهند داد. دفتر امور هنگ کنگ و ماکائو در شورای دولت یا کابینه به درخواست برای اظهارنظر پاسخی نداد.

به گفته سامسون یوئن، استاد علوم سیاسی در دانشگاه لینگنان گفت، نتایج این نظرسنجی ادعاهای معترضان مبنی بر اینکه خواسته های اصلی آن ها مورد حمایت عموم مردم است، تقویت می نماید. آن ها همچنین با توصیف این اعتراضات از سوی پکن به عنوان جنبشی با هدف تضعیف حاکمیت آن بر این دولت شهر مخالف هستند.

نظرسنجی صورت گرفته برای رویترز همچنین نشان دهنده حمایت اندک مردم از شکایت های معترضان تندرو از چین است که بعضی از آن ها خواهان استقلال برای هنگ کنگ و یا لغو مدل یک کشور، دو سیستم شدند. یوئن گفت: مردم به دلیل عدم رضایت خود از پلیس و سیستم سیاسی به خیابان می فرایند نه درخواست برای استقلال.

از دیگر یافته های مهم این نظرسنجی می توان به این موارد اشاره نمود: 57 درصد از پاسخ دهندگان خواهان استعفای کری لام هستند؛ 37 درصد از شرکت نمایندگان گفتند که در اعتراضات 2019 شرکت داشتند و در مقابل 63 درصد حضور نداشتند؛ 47 درصد گفتند دولت هنگ کنگ بیشترین تقصیر را بابت ناآرامی این دولت شهر دارد، 14 درصد کمپ حامی دموکراسی را بیشتر مقصر دانسته و 12 درصد هم عمدتا دولت مرکزی پکن را سرزنش کردند.

نظرسنجی رویترز همچنین نشان می دهد، 41 درصد از پاسخ دهندگان قویا مخالف استقلال هنگ کنگ هستند و 26 درصد تا حدی با آن مخالف هستند. تنها هشت درصد قویا حامی استقلال هستند و 9 درصد هم تا حدی از آن حمایت می نمایند. 74 درصد از شرکت نمایندگان می گویند خواهان تحقیق مستقل درباره سوء رفتار پلیس در مدیریت اعتراضات هستند. تنها 9 درصد معتقدند که پلیس بیشترین تقصیر را در این ناآرامی دارد.

وقتی از شرکت نمایندگان سؤال شد که آیا هنگ کنگ باید راستا فعلی خود را در فرمول یک کشور، دو سیستم ادامه دهد، 39 درصد گفتند که آن ها از این مدل به شدت حمایت می نمایند و 29 درصد هم گفتند که تا حدودی حامی آن هستند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 604

به "رویترز: اکثر هنگ کنگی ها حامی جنبش ضد دولتی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: اکثر هنگ کنگی ها حامی جنبش ضد دولتی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید