معترضان هنگ کنگ با خواندن سرود ملی آمریکا و انگلیس خواهان جدایی از چین شدند

به گزارش تور آسیایی ارزان، هزاران نفر از معترضان هنگ کنگی با سردادن سرود ملی آمریکا و انگلیس و با پوشیدن غیرقانونی نقاب، تظاهرات خشونت باری را برگزار و پلیس را مجبور به استفاده از گاز اشک آور کردند.

معترضان هنگ کنگ با خواندن سرود ملی آمریکا و انگلیس خواهان جدایی از چین شدند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروهای پلیس هنگ کنگ امروز (شنبه) مجبور شدند برای متفرق کردن هزاران معترض ضد دولتی که بسیاری از آنها برخلاف قوانین لباس های سیاهرنگ بر تن نموده بودند و نقاب به صورت داشتند و در پارک ویکتوریا تظاهرات برپا نموده بودند، از گاز اشک آور استفاده کند.

بنا به گزارش رویترز، بسیاری از معترضان سرودهای ملی انگلیس و آمریکا را سر می دادند و پرچم های چندملیتی را در دستان خود تکان می دادند و بعضی از آنها خواهان استقلال هنگ کنگ از چین شدند.

گزارش ها حاکی از آن است که معترضان هنگ کنگ در پی فراخوان فوری برای استقلال هنگ کنگ تظاهرات برپا کردند.

بر اساس این گزارش، معترضان با استفاده از نرده های فلزی، موانعی را در خیابان های شهر برای خود به وجود آوردند و این اعتراضات را به خشونت کشیدند و به سمت نیروهای امنیتی بمب های بنزینی پرتاب کردند.

پلیس سپس با استفاده از بلندگوهایی خواهان متفرق شدن معترضان شد و هشدار داد که به دلیل برگزاری اعتراضات غیرقانونی تحت پیگیرد قرار خواهد گرفت و بعد پرچم سیاه را که هشدار استفاده از گاز اشک آور است، بالا آورد.

معترضان خشن هنگ کنگ برای پنج ماه است که شهر را به صحنه آشوب تبدیل نموده اند و چین را به مداخله در آزادی های هنگ کنگ از جمله مداخله در نظام قانونی این منطقه متهم نموده اند. پکن تمامی این اتهامات را رد نموده است.

کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس با مداخله در امور داخلی هنگ کنگ، به اعتراضات در این منطقه دامن می زنند و بارها پکن در مورد هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی هنگ کنگ هشدار داده است.

بنا به گزارش خبرگزاری دویچه وله آلمان، معترضان هنگ کنگی درحالی خواهان جدایی از دولت مرکزی شده اند که چندی پیش، رسانه های دولتی چین گزارش کردند که هنگ کنگ بخشی از خاک چین است و هرگونه کوشش برای تجزیه این منطقه در نطفه خفه خواهد شد.

معترضان خشن هنگ کنگ در تظاهرات خود با استفاده از بمب های بنزینی به سمت نیروهای امنیتی حمله نموده اند و در خیابان آتش به پا نموده اند و به سمت ساختمان های دولتی و فروشگاههایی که به اعتقاد آنها هوادار پکن است، حمله ور شده اند.

در اعتراضات ماه گذشته هنگ کنگ، یک نیروی پلیس از ناحیه گردن مورد حمله چاقو نهاده شد.

پلیس نیز در اعتراضات، برای متفرق کردن معترضان، مجبور به استفاده از گاز اشک آور، اسپری فلفل، پمپ آب و گلوله پلاستیکی شده است.

راهپیمایی امروز به صورت غیرقانونی و بدون مجوز رسمی نیروهای پلیس برگزار شده بود و علیرغم آنکه مقامات هنگ کنگ استفاده از نقاب در اعتراضات را ممنوع اعلام نموده، معترضان هنگ کنگی بدون توجه به این قوانین با پوشیدن نقاب در اعتراضات شرکت نموده بودند.

اعتراضات هنگ کنگ پیامدهای مخربی را برای این منطقه به همراه داشته است به طوریکه آمار و ارقام دولتی روز پنجشنبه هفته گذشته تأیید کرد که هنگ کنگ در سومین سه ماهه امسال میلادی برای اولین بار از زمان بحران اقتصادی جهانی 2008 تاکنون، در رکود فرورفته است.

طبق این گزارش، در ماه سپتامبر، فروش تجارت های خرد در مقایسه با یکسال قبل با کاهش 18.3 درصدی روبرو بوده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 423

به "معترضان هنگ کنگ با خواندن سرود ملی آمریکا و انگلیس خواهان جدایی از چین شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان هنگ کنگ با خواندن سرود ملی آمریکا و انگلیس خواهان جدایی از چین شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید