سفارت ایران: مراقب کلاهبرداران در مالزی باشید

به گزارش تور آسیایی ارزان، فارس نوشت: سفارت ایران در کوالالامپور در اطلاعیه ای با هشدار نسبت به افزایش موارد کلاهبرداری از ایرانیان در مالزی، از هموطنان ایرانی خواست که مسائل کنسولی، قانونی، مهاجرتی و حقوقی خود را با مراجعه به بخش کنسولی سفارت پیگیری نمایند.

سفارت ایران: مراقب کلاهبرداران در مالزی باشید

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور امروز (سه شنبه) 19 آذر ماه 1398 در اطلاعیه ای به هموطنان ایرانی در مورد کلاهبرداران هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور، به اطلاع عموم ایرانیان مقیم کشور مالزی می رساند با عنایت به افزایش موارد کلاهبرداری از ایرانیان متردد به مالزی توسط اتباع کشورهای مختلف و از جمله تعداد معدودی ایرانی، شهروندان گرامی مسائل کنسولی، قانونی، مهاجرتی و حقوقی خود را با مراجعه به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور، پیگیری نمایند.

این اطلاعیه می افزاید: افراد کلاهبردار با سوءاستفاده از عدم اطلاع از قوانین و مقررات، اعتماد بی دلیل و عدم تسلط به زبان خارجی در قبال دریافت وجوه هنگفت برای حل مسائل اقامت، مهاجرت، مجوزهای کار، تحصیل و ...، برطرف مشکل اقامت بیش از مدت ویزا (over stay)، برطرف مسدودی حساب بانکی، افتتاح حساب بانکی و رسیدگی به امور زندانی و... نه تنها اقدامی برای حل مشکل به وسیله مجاری مسؤول قانونی نمی نمایند، بلکه بعد از دریافت پول های گزاف، درج مهرهای جعلی، ارائه مدارک تقلبی و حتی معدوم و مفقود کردن مدارک هویتی متقاضی باعث بروز مسائل عدیده ای برای این افراد می شوند که ضمن حل نشدن مسائل قبلی، محکومیت قضایی، اعم از بازداشت، جرایم سنگین اقتصادی، دیپورتی و قرار دریافت در لیست سیاه ممنوع الورودین به کشور مالزی و ... را نیز در پی دارد.

سفارت ایران در این اطلاعیه از هموطنان ایرانی خواسته اطلاعات لازم را با مطالعه متون رسمی آنالیز نموده و در این موارد با افراد موثق و معتمد مشورت و اسناد قانونی لازم مبادله گردد و در صورت بروز مشکل و مواجهه با موارد مسائل فوق الذکر به بخش کنسولی مراجعه و مسائل خود را پیگیری نمایند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: ضروری است هموطنان ایرانی اطلاعات تکمیلی و مستندات خود نسبت به این قبیل مسائل را در اختیار داشته باشند تا ضمن مساعدت های کنسولی لازم، امکان پیگیری فراهم گردد و علاوه بر آن موجبات بروزرسانی اطلاعات مربوط به فعالیت های غیرقانونی فرد، افراد، گروه و شبکه و.... فعال در این حوزه شده و مضافا زمینه تقویت ادله حقوقی برای پیگیری های قانونی و قضایی میسر گردد و از بروز مسائل مشابه برای سایر هموطنان نیز تا حد ممکن پیشگیری به عمل آید.

به گزارش فارس، اوایل آبان ماه امسال نیز اخباری مبنی بر اعمال محدودیت های بانکی برای هم میهنان مقیم مالزی به خاطر تحریم های آمریکا منتشر شد که در همین خصوص سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عنوان نمود: سفارت کشورمان در مالزی در پیگیری مستمر و فشرده با نهادهای دولتی و مسؤولان بانکی مالزی، این مسئله را در دستور کار خود قرار داده و مذاکرات متعددی با مقامات مربوطه اجرا شده است و کماکان نیز آنالیز راهکار و برطرف مشکل در دستور کار قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه نمود: امیدواریم برپایه حسن نیت و مواضع صریح و شناخته شده دولت مالزی در مورد تحریم های یکجانبه، راهکارهایی برای حل مشکل از سوی کشور دوست مالزی به کار گرفته گردد و با همفکری و بر اساس چارچوب های قانونی که برای این امر وجود دارد، مسائل به وجود آمده در زمینه دسترسی های بانکی ایرانیان مرتفع و تسهیل گردد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 571

به "سفارت ایران: مراقب کلاهبرداران در مالزی باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت ایران: مراقب کلاهبرداران در مالزی باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید