شکایت های سفر را کجا ببریم؟
به گزارش تور آسیایی ارزان، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سامانه تلفنی 09629 را برای ارائه اطلاعات درباره خدمات سفر و دریافت شکایت ها اعلام نمود.
به گزارش خبرنگاران، این سامانه بنا بر اعلام ستاد هماهنگی خدمات سفر، 24 ساعته آماده پاسخگویی به شکایت مسافران است. به جز این شماره تماس، ثبت شکایت ها به وسیله سامانه اینترنتی https://09629.ir نیز امکان پذیر است.
یحیی نقی زاده محجوب، مسؤول کمیته نظارت این ستاد گفته است: سعی می گردد برای تامین رضایت مسافران، شکایت های ثبت شده به سرعت آنالیز و در صورت لزوم نمایندگان نظارت به محل اعزام شوند.
مسؤول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر از مسافران درخواست نموده در صورت مواجهه با هر گونه تخلف در مراکز و تاسیسات گردشگری، موارد را به وسیله این سامانه ثبت و اطلاع رسانی نمایند.
علاوه بر شکایت، سامانه 09629 درباره راه ها، مراکز اقامتی و پذیرایی، آب و هوا، جاذبه های گردشگری و دیگر خدمات مربوط به سفر ملزم به اطلاع رسانی است.
این سامانه به دو زبان فارسی و انگلیسی است و اطلاعات مورد احتیاج درباره راه ها، هواشناسی، اسکان، پذیرایی و قیمت ها را ارائه می دهد و شکایت های مردم را دریافت می نماید. سامانه سفر در تعطیلات نوروز، 24 ساعته فعال است.
مسافران و گردشگران خارجی نیز در صورت مواجهه با هر گونه مسائل گمرکی و یا انتظامی، احتیاج به خدمات امداد خودرو و ... در هر نقطه از ایران می توانند با سامانه ملی سفر 09629 تماس داشته باشند و برای حل مشکل و یا دریافت هدایت های لازم از تجارب و دانش تخصصی کارشناسان مربوطه بهره مند شوند.
جاذبه های مختلف گردشگری، شرایط راه ها و جاده ها، هواشناسی، اماکن اقامتی، موزه ها و فرهنگسراها، اماکن پذیرایی، امداد خودرو، دفاتر خدمات مسافرتی، صدور اسناد، بانک ها، بیمارستان ها، درمانگاه ها، داروخانه ها، فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن، مجتمع های خدماتی و رفاهی، پمپ بنزین ها و جایگاه های سوخت گازها، مراکز فروش صنایع دستی، جشنواره های فرهنگی و …موضوعاتی است که مسافران می توانند با شماره گیری تلفن 09629 اطلاعات مربوط به آنها را دریافت نمایند.
منبع: دنیای سفر